Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297771 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 00:33
Btw jan, had jij al gereageert op diegene met dat neerslagsommetje van hirlam. Leid je die 10cm af van dat, of die er nog bij moet komen?? (want hirlam tot max5cm ofzo in benelux op laatste van hirlamrun?

10cm nieuwe sneeuw, dit kan je uitrekenen door de uurlijkse hirlam bij elkaar op te tellen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 00:39
10cm nieuwe sneeuw, dit kan je uitrekenen door de uurlijkse hirlam bij elkaar op te tellen

Ja maar hirlam tot einde neerslagsom kan je zien, en die staat maar tot 4-5cm in geheel..

Dit bedoel ik :




Romigo

Ik ben zeer benieuwd, al vind ik de kaarten van GFS niet zo positief. Maar ik ben dan ook geen meteoroloog..  ;)

gilleeesss

Citaat van: Romigo op za 19 jan 2013 - 00:44
Ik ben zeer benieuwd, al vind ik de kaarten van GFS niet zo positief. Maar ik ben dan ook geen meteoroloog..  ;)

Hierbij de pluim van GFS 18z voor limburg

'Op Korte termijn is die warme uitbeiter, daarnaa volgenz e hem, maar dat is LT. Je weet nooit wat er dan gebeurd

glenn

ensemble 18 u is een stuk positiever dan die van 12 u hoor

bliksems

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 00:41
Ja maar hirlam tot einde neerslagsom kan je zien, en die staat maar tot 4-5cm in geheel..
daar ben ik nou ook zeer benieuwd naar hoe dat precies zit,dat verschil met die kaart en die hirlam run.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

gilleeesss

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 01:02
daar ben ik nou ook zeer benieuwd naar hoe dat precies zit,dat verschil met die kaart en die hirlam run.

Die kaart is te maken met dat gifje van jan hoor. Is zelfde denkik toch..

Romigo

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 01:06
Die kaart is te maken met dat gifje van jan hoor. Is zelfde denkik toch..

Is het niet zo, dat de exacte sneeuwhoeveelheid nooit in te schatten is, dat heb je kunnen zien afgelopen dinsdag wat daar in de omgeving van Den Haag is gevallen. Veel modellen gingen voor enkele centimeters, maar ik heb nooit gezien dat het 15+ cm werd. Dus ik ga maar afwachten wat er komt vanaf zondag.

bliksems

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 01:06
Die kaart is te maken met dat gifje van jan hoor. Is zelfde denkik toch..
hier hebben we het over:

Citaat van: Jan van Ooijen op Vandaag om 00:39:02

    10cm nieuwe sneeuw, dit kan je uitrekenen door de uurlijkse hirlam bij elkaar op te tellen


en jij:
Ja maar hirlam tot einde neerslagsom kan je zien, en die staat maar tot 4-5cm in geheel..

ik: ja inderdaad,dus waarom op Jan's gif van hirlam 10-15 cm tot 18h totaal, terwijl op die kaart van hirlam totaal 4-5 cm totaal tot 18h.

en nu nog wachten op het antwoord van Jan of iemand.
Jan,bedoel je dat de 10-15 cm totaal gaat vallen,NA 18h?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

xzaz

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 00:47
Hierbij de pluim van GFS 18z voor limburg

'Op Korte termijn is die warme uitbeiter, daarnaa volgenz e hem, maar dat is LT. Je weet nooit wat er dan gebeurd
plaatje
Jammer dat het geen echte winter wilt worden..  :-[
De winter is nog niet eens begonnen!

Weatherboy

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 01:24
hier hebben we het over:

Citaat van: Jan van Ooijen op Vandaag om 00:39:02

    10cm nieuwe sneeuw, dit kan je uitrekenen door de uurlijkse hirlam bij elkaar op te tellen


en jij:
Ja maar hirlam tot einde neerslagsom kan je zien, en die staat maar tot 4-5cm in geheel..

ik: ja inderdaad,dus waarom op Jan's gif van hirlam 10-15 cm tot 18h totaal, terwijl op die kaart van hirlam totaal 4-5 cm totaal tot 18h.

en nu nog wachten op het antwoord van Jan of iemand.
Jan,bedoel je dat de 10-15 cm totaal gaat vallen,NA 18h?

Nou dat wordt wat dan :) Laat maar komen al die sneeuw. Zeker in omgeving Den Haag wordt gewoon serieus nog een pak gedumpt boven op de 15 cm die er al ligt. Dat wordt echt heel veel. Hier nog steeds wit dus zal lekker aandikken. :)

bliksems

kom maar op met die 15 cm zondag,ik ben er klaar voor!
en ook nog eens overdag,dat is HELEMAAL geweldig natuurlijk!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

jones

Grr ik haat dit soort situaties.. De ene regen, de andere sneeuw! Herinner me kerst 2009 nog, bijna heel NL had toen sneeuw terwijl het hier regende :( nu zo te zien hetzelfde! Ik had nochtans ook zin in een extra 15 cm!

Marcel1976

Nu neerslag hier in Limburg. Weet niet wat ik er van moet vinden, wel witte neerslag, maar tikt me te erg. Lijkt nu al dat de bovenlucht te warm is.

glenn


just0408

Ik ben ook niet van steen.

MamaAs

Hmmmm, wat denk jij Jan....?
Veel sneeuw voor Friesland?

jandeventer

zoals ik nu de kaartjes heb gezien gaat de winter rare sprongen maken .
met vooral winterse pericelen
o.a. sneeuw zeker t/m de 27e daarna geven ze een westelijke stroming aan met veel neerslag,duidelijk op lt niet te voorspellen in welke vorm.
te meer omdat de winter zich n beetje terug trekt en wij een grens gevalletje gaan worden.
ook de verschiilen in de kaarten zijn wat dichter op elkaar gaan staan

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op za 19 jan 2013 - 07:44
Hmmmm, wat denk jij Jan....?
Veel sneeuw voor Friesland?


Lijkt er wel op, zal mij benieuwen of ontspringen we de dans weer?
We kunnen natuurlijk niet steeds geluk hebben he?
Of God moet een Fries zijn...  ;)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

jandeventer

Citaat van: matroesjka-world op za 19 jan 2013 - 08:10

Lijkt er wel op, zal mij benieuwen of ontspringen we de dans weer?
We kunnen natuurlijk niet steeds geluk hebben he?
Of God moet een Fries zijn...  ;)
jammer maar zoals het nu op de kaarten staat krijgt het hele land te maken met sneeuw,

Powered by EzPortal