Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387944 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Citaat van: winter op di 15 jan 2013 - 15:16
Neerslaggebied neemt snel in intensiteit toe verwacht in limburg en in brabant ten oosten van eindhoven toch nog 5 tot 10 cm erbij.
Neerslaggebied neemt dus toe in intensiteit en beweegt zeer langzaam naar zuid. Lijkt stil te staan!
Even voor de duidelijkheid, hoe ligt Tilburg er dan bij ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Lucas

In Nijmegen beginnen de wegen ook weer wit te worden door hernieuwde sneeuwval. Steeds harder en steeds dikkere vlokken na een middag van enkele dwarrelende pluisjes. Als ik de radar en de berichtgeving moet geloven gaat er vanaf nu meer sneeuw vallen dan er vannacht is gevallen. ( 4 cm)

Helemaal top dus!
Aanhoudende sneeuwval

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vlerk

Citaat van: Weatherman op di 15 jan 2013 - 15:22
Even voor de duidelijkheid, hoe ligt Tilburg er dan bij ?

Heel erg slecht, sorry

Brisk

Volgens mij spreken die mensen uit Nijmegen gewoon af om tegelijk te posten hier....
Let is snow, let it snow, let it snow!

Richard

Nou, activiteit is er hier nu wel uit. Zou hier al de hele dag moeten sneeuwen, maar is al sinds half 10 zo goed als droog.
Beter gezegd, neerslag bereikt de grond dus niet eens (meer :)) )
Maar goed ben blij met de onverwachtse 2/3 centimeter die we hier nu hebben, alles ziet er mooi uit en had er niet meer op gerekend.

WinschoterWeer

Het sneeuwt weer slecht in Winschoten!  ;)

Der Rudi

Citaat van: winter op di 15 jan 2013 - 15:16
Neerslaggebied neemt snel in intensiteit toe verwacht in limburg en in brabant ten oosten van eindhoven toch nog 5 tot 10 cm erbij.
Neerslaggebied neemt dus toe in intensiteit en beweegt zeer langzaam naar zuid. Lijkt stil te staan!
Niet erg, dan heeft zo'n bui ook de tijd om zijn werk te doen 8)
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

ron12

Citaat van: Brisk op di 15 jan 2013 - 15:26
Volgens mij spreken die mensen uit Nijmegen gewoon af om tegelijk te posten hier....
welkom arnhem ook wit bij jullie
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Citaat van: Weatherman op di 15 jan 2013 - 15:22
Even voor de duidelijkheid, hoe ligt Tilburg er dan bij ?

http://www.weer.nl/neerslagradar/nederland.html?tx_mgradarplayer_pi1[focusCity]=Eindhoven;5.47;51.47
Zie site hierboven, zoom even uit zodat je gewoon bijna heel Nederland ziet uitzondering  van noorden en zet de snelheid van de radar bijna helemaal naar links.
Tilburg zit denk ik echt op randje!
Waarschijnlijk af en toe lichte sneeuw. Maar ja kan veranderen denk eerlijk gezegd niet aangezegd ze op tv de hele dag zeggen het trekt naar ZO nederland

stratocumulus

HMMM, sneeuw! heerlijk!

Maar, even voor mijn beeldvorming, het lake effect kan na deze storing volgens mij toch wat meer buien opleveren aan de kust, of zie  ik dat verkeerd?

In dat geval kan het voor sneeuwliefhebbers in Friesland ook wel goed komen ;)

vlerk

Citaat van: Weatherman op di 15 jan 2013 - 15:22
Even voor de duidelijkheid, hoe ligt Tilburg er dan bij ?

Ik houd je voor de gek Weatherman, maar na het aanklikken van de volgende link kun je je postcode invoeren en zien wat er nog aan sneeuw komt.

http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Weatherman

Citaat van: vlerk op di 15 jan 2013 - 15:29
Ik houd je voor de gek Weatherman, maar na het aanklikken van de volgende link kun je je postcode invoeren en zien wat er nog aan sneeuw komt.

http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/
Dat dacht ik al wel, geeft niet, ik ben niet zo goed in richtingen, oosten van ect.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vivalavida

Citaat van: vlerk op di 15 jan 2013 - 15:29
Ik houd je voor de gek Weatherman, maar na het aanklikken van de volgende link kun je je postcode invoeren en zien wat er nog aan sneeuw komt.

http://www.weerplaza.nl/regenradar/sneeuwradar/

Maar als ik deze moet geloven staat er dat er hier 0 cm bij komt, en t sneeuwt hier als een gek. Denk dat er in een half uur al 1 cm bij is gevallen haha

Brisk

Citaat van: ron12 op di 15 jan 2013 - 15:28
welkom arnhem ook wit bij jullie

Ik zit nu in Velp en daar ligt iets minder dan in Arnhem. Het dwarrelt hier wel een beetje maar niet echt super, maar er komt nog wat aan op de radars te zien en aan jullie commentaren te lezen.

Het thuisfront hou ik via webcam (http://www.gelderland.nl/?id=21401) in de gaten. Mooi beeld voor jullie uit Nijmegen  :P :o ;) ;D 8)

Let is snow, let it snow, let it snow!

marco-groningen

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 15:13
Hahaha.
Ik zeg, schaatsen onder en schaaaaaaatsen moaaaar!

Ik heb liever sneeuw als dat stomme geschaats  :P

zwoof

Citaat van: albalinda op di 15 jan 2013 - 15:12
Mit hilfe von deinen Mummelmann :P

:P Dat wel natuurlijk..

Toch wel een zeldzaamheid, zo,n lange sneeuwbui.  Ook gezien het verloop ervan. Al vanaf vanmorgen 8 uur onafgebroken sneeuw met wisselende intensiteit. Die neemt nu ook weer wat toe trouwens. Een bijna perfecte sneeuwdag. Vanavond maar eens de balans opmaken.  8)

Jenkie

En net als je denkt: he, het wordt wat minder, barst het weer los.  :D :D

DSDLimburg

Er komt deze week toch nog wat meer sneeuw aan zo te zien op donderdag/vrijdag
seizoen 2018/2019

Reutel

Citaat van: vlerk op di 15 jan 2013 - 15:26
Heel erg slecht, sorry

hahahaha  ;D Laat je niet opjutten Weatherman, ze zijn in EHV jaloers omdat wij al 18 cm sneeuw hebben!  8)

Powered by EzPortal