Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388200 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Der Rudi

Citaat van: Southman op di 15 jan 2013 - 11:16
En toen kwam de grote olifant en die blies alles uit......
Come on, get real!

Als ie het dan maar deze kant opblaast....

even offtopic: hoe doe je meerdere qoutes in een reactie opnemen?
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

TimK21

Alles wat ten oosten van ons ligt qua neerslag blijft daar ook. Het front boven Nederland zal uitsneeuwen in de komende 2/3 uur, wegtrekkend over het zuidoosten. Daarna misschien een enkele bui in de kustprovincies.
Er komt géén nieuw neerslaggebied uit het zuiden of het oosten, dat is out of the question.
Challenge accepted!

grizzrh

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 11:24
Alles wat ten oosten van ons ligt qua neerslag blijft daar ook. Het front boven Nederland zal uitsneeuwen in de komende 2/3 uur, wegtrekkend over het zuidoosten. Daarna misschien een enkele bui in de kustprovincies.
Er komt géén nieuw neerslaggebied uit het zuiden of het oosten, dat is out of the question.

http://www.weer.nl/neerslagradar/belgie.html

wat noem je dat dan kerel ??



Bron: KMI, KNMI, MF, DWD, Met.Eireann, Met. Office

deze radar gebruikt tenminste verschillende radars gecombineerd!
Doenrade, Limburg

winter

Ik snap ook niet waarom ze op het nieuws zeggen dat het in Oost brabant tot in de avond blijft sneeuwen en limburg in de nacht.
Maar op de runs van de vorige pagina is wel te zien dat in de middag wel iets activeert!

TimK21

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 11:24
http://www.weer.nl/neerslagradar/belgie.html

wat noem je dat dan kerel ??



deze radar gebruikt tenminste verschillende radars gecombineerd!

Hoe noem ik wat?
In geen enkele verwachting of voorspelling, dan wel kaart van GFS, Hirlam, ECMWF of wat dan ook is te vinden dat er in de loop van de dag vanuit het zuiden nieuwe neerslag opkomt. Dat gaat ook niet gebeuren. Die radar is ook niet totaal betrouwbaar, zoals bijna geen enkele dat is tijdens sneeuw.
Challenge accepted!

grizzrh

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 11:28
Hoe noem ik wat?
In geen enkele verwachting of voorspelling, dan wel kaart van GFS, Hirlam, ECMWF of wat dan ook is te vinden dat er in de loop van de dag vanuit het zuiden nieuwe neerslag opkomt. Dat gaat ook niet gebeuren. Die radar is ook niet totaal betrouwbaar, zoals bijna geen enkele dat is tijdens sneeuw.

We zullen zien ;) GFS Hirlam & ECMWF laat zeker dit gebied zien kijk maar eens wat beter.. en dan nog als je zegt dat de radars niet betrouwbaar zijn maar je gelooft wel de GFS Hirlam en ECMWF dan ofwat ?:P
En hoe wil je t weten heb je gestudeerd voor meteologie ? ik wacht gewoon af.. en heb er nog wel beetje vertrouwen in dus
Volgens mij is dit het gebied wat boven limburg zou uitspinnen of iets dergelijks want hoe maakt toch opeens een flinke zwieper :O
Doenrade, Limburg

lans

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 11:28
Hoe noem ik wat?
In geen enkele verwachting of voorspelling, dan wel kaart van GFS, Hirlam, ECMWF of wat dan ook is te vinden dat er in de loop van de dag vanuit het zuiden nieuwe neerslag opkomt. Dat gaat ook niet gebeuren. Die radar is ook niet totaal betrouwbaar, zoals bijna geen enkele dat is tijdens sneeuw.


we zullen zien wie gelijk heeft. ik verwacht er toch wel iets van.
achterhoek

pietjelol

wordt echt geweldig buiten temp -3 gestopt met sneeuwen en het zonnetje breekt door mooier is er niet :)

TimK21

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 11:31
We zullen zien ;) GFS Hirlam & ECMWF laat zeker dit gebied zien kijk maar eens wat beter.. en dan nog als je zegt dat de radars niet betrouwbaar zijn maar je gelooft wel de GFS Hirlam en ECMWF dan ofwat ?:P
En hoe wil je t weten heb je gestudeerd voor meteologie ? ik wacht gewoon af.. en heb er nog wel beetje vertrouwen in dus
Volgens mij is dit het gebied wat boven limburg zou uitspinnen of iets dergelijks want hoe maakt toch opeens een flinke zwieper :O

Ik heb geen meteorologie gestudeerd, maar dat is ook niet nodig om enig verstand ervan te hebben. Wat ik wel weet, is dat álles erop wijst dat het niet lang meer gaat duren met de sneeuw. Ik wil ook graag het liefst tot middernacht nog een flink pak erbij, maar je moet wel realistisch blijven. En gezien het feit dat het nu al een dik halfuur zo goed als droog is hier, op een paar vlokjes na, heb ik alle reden om er vanuit te gaan dat het niet echt meer wat wordt vandaag.
Challenge accepted!

lans

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 11:36
Ik heb geen meteorologie gestudeerd, maar dat is ook niet nodig om enig verstand ervan te hebben. Wat ik wel weet, is dat álles erop wijst dat het niet lang meer gaat duren met de sneeuw. Ik wil ook graag het liefst tot middernacht nog een flink pak erbij, maar je moet wel realistisch blijven. En gezien het feit dat het nu al een dik halfuur zo goed als droog is hier, op een paar vlokjes na, heb ik alle reden om er vanuit te gaan dat het niet echt meer wat wordt vandaag.


je mag daar inderdaad vanuit gaan en dit is jou verwachting en misschien heb je gelijk misschien niet.  maar jij zegt het alsof het al helemaal duidelijk is dat weet je gewoon niet alles kan.
achterhoek

grizzrh

begint hier wat kleur verandering te komen in de bewolking.. sneeuw ???:P
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Niet zo druk maken om die radarbeelden, sneeuw word nou eenmaal niet altijd opgevangen door de radarecho's.
Sneeuw kaatst minder goed terug dan regen of hagel ;) Daarom willen de echo's wel eens wegvallen en lichte neerslag op de radar is vaak al matige sneeuw.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Der Rudi

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 11:39
begint hier wat kleur verandering te komen in de bewolking.. sneeuw ???:P

Neerslaggebied boven Luxemburg begint al aardig onze kant op te draaien..
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

TimK21

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 11:38

je mag daar inderdaad vanuit gaan en dit is jou verwachting en misschien heb je gelijk misschien niet.  maar jij zegt het alsof het al helemaal duidelijk is dat weet je gewoon niet alles kan.

Dan moet ik het misschien anders verwoorden, maar ik kan er slecht tegen als mensen valse hoop gaan kweken, je moet zo realistisch mogelijk blijven.
Challenge accepted!

mochino

In Zwolle (stadshagen) +-6 cm bij mij in de achtertuin, Blijft maar door sneeuwen wel is waar soms wat lichter, maar het gebied blijft mooi hangen boven Overijssel,  8)

grizzrh

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 11:43
Dan moet ik het misschien anders verwoorden, maar ik kan er slecht tegen als mensen valse hoop gaan kweken, je moet zo realistisch mogelijk blijven.

blijf nou maar gewoon ontopic ja, het is goed kerel :P
Just like a little child who wants candy.
Het kan gaan sneeuwen het kan niet gaan sneeuwen, daar Speculeren wij hier op dit forum nou eenmaal over.
Als het je niet bevalt ga je toch weer  :o
Doenrade, Limburg

Kevinwinter

KNMI:

Weer
Verwachting
dinsdag 15 tot en met maandag 21 januari 2013

In het westen wordt het geleidelijk droog en komen opklaringen het land binnen. Er kan vandaag in het midden en zuiden nog 1-3 cm, in het oosten en zuidoosten rond 5 cm sneeuw bij vallen.

Dus die verwachten er nog wat van, maar de intensiteit neemt flink af...

winter

http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Misschien dat het gebied in Duitseland, in midden van het land naar binnen trekt want lijkt wat gaan draaien !

grizzrh

ECMWF van vanmorgen...

blijft tot het uiterste van limburg hangen tot morgen 10-10.30 zegt ECMWF
Doenrade, Limburg

winter

Zie trouwens ook dat wind waait van uit NO heeft dit invloed op neerslaggebied of is dit alleen wind op 2 m hoogte/ over de grond?

Powered by EzPortal