Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388151 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimbaens

Citaat van: MamaAs op zo 13 jan 2013 - 10:55
En minder sneeuwkansen voor het noordwesten...?

En minder voor Limburg, lijkt weer zo'n geval als zaterdag te worden. Eerst veel sneeuw wat dan niks werd  :P

just0408

Ik vertrouw op een omgekeerd gevalletje.
Dat er eerst niets verwacht wordt waarna we ineens vanuit het niets compleet verrast worden door de plotselinge ontwikkeling van een extreem diep uitputtend polar low laag sneeuwstoring systeem depressie, dat eerst tergend langzaam over Nederland krult en daarna weer terugkrult.

;)
Ik ben ook niet van steen.

Weatherman

Citaat van: just0408 op zo 13 jan 2013 - 11:08
Ik vertrouw op een omgekeerd gevalletje.
Dat er eerst niets verwacht wordt waarna we ineens vanuit het niets compleet verrast worden door de plotselinge ontwikkeling van een extreem diep uitputtend polar low laag sneeuwstoring systeem depressie, dat eerst tergend langzaam over Nederland krult en daarna weer terugkrult.

;)
En dat allemaal op 1 dag lol  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Winterweer Nederland

Wat een heerlijk spectaculaire ontwikkelingen en vooruitzichten voor ons eigen land! De koers van het al eerder besproken lagedrukgebied is in de diverse modellen iets noordelijker bijgesteld. Dit betekent dus dat in een groter deel van het land wat sneeuw kan gaan vallen. De verwachting is nu dat dit laag op maandagnacht via Zeeland landinwaarts zal gaan trekken. Het bijbehorende occlusiefront trekt dan maandagavond het zuidwesten van het land binnen waardoor het op uitgebreide schaal gaat sneeuwen. Volgens de laatst beschikbare clusterkaartjes kan er ten zuiden van de geografische lijn Den Helder- Amersfoort- Venlo gemiddeld tussen de 4 en 8 centimeter sneeuw gaan vallen, waarbij Zeeland en Noord Brabant het meest gunstig lijken te liggen. Op plaatsen waar zich vanaf dinsdag een sneeuwdek heeft gevormd kan de temperatuur in de nachten daarna bij genoeg opklaringen genadeloos hard onderuit gaan en is strenge vorst mogelijk met waardes rond de -10 graden C en wellicht nog lager!Op de wat langere termijn blijft het gewoon winteren in ons eigen landje. De luchtdruk boven Scandinaviƫ blijft onverminderd hoog en storingen trekken ten zuiden van ons land langs waardoor we volledig in een oostelijk tot noordoostelijk stromingspatroon blijven zitten. Aanhoudend winters koud dus waarbij we de komende dagen gaan kijken wat de winter nog meer voor ons in petto heeft. Ik vertel U er morgen graag veel meer over!

Weerbericht werd vandaag verzorgd door Michael van de Poel   (Johans Alpenweer)

Reutel

Citaat van: TaL op zo 13 jan 2013 - 10:45
Nieuwe GFS laat de kern terug zuidelijker trekken, dus gunstiger voor de gebieden die vernoemd waren om in de mogelijke 'valse' warme sector te vallen.

1. Oude run
2. Nieuwe run

Ik denk dat Hirlam in deze een betrouwbaarder beeld geeft. Ben benieuwd of Hirlam in de volgende run dit gaat volgen...

just0408

Citaat van: Weatherman op zo 13 jan 2013 - 11:11
En dat allemaal op 1 dag lol  :P

'n Extreem zwaar diep-uitputtend polarlow-laagocclusiefrontclusterdepressiesneeuwstoringsysteem.  :P
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Citaat van: Reutel op zo 13 jan 2013 - 11:15
Ik denk dat Hirlam in deze een betrouwbaarder beeld geeft. Ben benieuwd of Hirlam in de volgende run dit gaat volgen...
Wanneer komt de nieuwe Hirlam precies?

Reutel

Citaat van: jorentje1997 op zo 13 jan 2013 - 11:19
Wanneer komt de nieuwe Hirlam precies?

Waar en wanneer je die kan vinden weet ik even niet, ben zwaar verwent door Jan die ze altijd als eerste hier op het forum zet.  ;D

Johann

ECMWF (SuperHighRes model) zoals die de neerslag 6H voor dinsdag 00h00 tot woensdag 00h00 berekend



MamaAs

Citaat van: Johann op zo 13 jan 2013 - 11:24
ECMWF (SuperHighRes model) zoals die de neerslag 6H voor dinsdag 00h00 tot woensdag 00h00 berekend

Johann, verwacht jij nog het lake effect in het waddengebied zoals je eerder noemde?
Voor morgen was dat, meende ik :)

petje

hirlam kaartjes volgens mij bij wetteronline..
maar ik heb er ook al naar lopen zoeken maar die hier op het forum geplaatst worden..
kan ik ook niet vinden

misschien moet je daarvoor wel lid zijn daar

jorentje1997

Citaat van: petje op zo 13 jan 2013 - 11:26
hirlam kaartjes volgens mij bij wetteronline..
maar ik heb er ook al naar lopen zoeken maar die hier op het forum geplaatst worden..
kan ik ook niet vinden

misschien moet je daarvoor wel lid zijn daar
Hopelijk plaatst iemand ze nu Jan even weg is :P

tokko

even een foto of 2 zetten op de baan is de meeste sneeuw wel verdwenen

flyerke

Winter is coming

Harrie Pama

krijgt het noorden even veel sneeuw als het zuiden?

Weatherman

Citaat van: Harrie Pama op zo 13 jan 2013 - 11:35
krijgt het noorden even veel sneeuw als het zuiden?
Nou ik denk het niet, Zuidwest en zuid ligt het meest gunstige las ik net.
Maar jullie zullen vast wel iets krijgen. :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Bacci


petje

o als het knmi gaat waarschuwen dan zal het wel weer niet  :-))


jorentje1997

Citaat van: Bacci op zo 13 jan 2013 - 11:38
Knmi geeft al een waarschuwing, http://knmi.nl/
KMI ook maar alleen voor vanmiddag :)

In het zuiden van het land is nog wat lichte sneeuw mogelijk. In de provincies Henegouwen, Namen, Luik en Luxemburg kan 0 tot 2 cm vallen.

flyerke

voor morgen enkel nederland kans op sneeuw volgens het meteoalarm. Zal nog wel aangepast worden denk ik
http://www.meteoalarm.eu/ne_NL/1/0/EU-Europa:.html]
[url]http://www.meteoalarm.eu/ne_NL/1/0/EU-Europa:.html
[/url]
Winter is coming

Powered by EzPortal