Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388201 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harrie Pama

Citaat van: winter op za 12 jan 2013 - 23:01
Als de friezen nu slim zijn sluiten ze de sluisen pas dinsdag zodat er tenminste niet net een laagje ijs komt en dan maandag avond/nacht sneeuw.
Zijn toch serieuze hoeveelheden die er aankomen. Kan plaatselijk best 10cm vallen.
Want de neerslag zou best lang boven Nederland blijven hangen volgens deze animatie van ECMWF
Volledige neerslag animatie van ECMWF voor dinsdag online:
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3454.msg38631.html#msg38631

Is er ook een animatie van GFS?


is de kans dan groot dat er sneeuw gaat vallen in Friesland


Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 jan 2013 - 23:05
Dit was de laatste kaart, het laagje moet niet verder noordelijk komen want dan alleen maar regen en nog meer ellende

Daar ben ik het niet geheel mee eens.. Temperaturen op 850hPa zijn die dag aardig laag (volgens ECMWF tussen -7 en -10). Als hij noordelijker zou trekken heb je alsnog in grote delen van NL een T850hPa van -5 en dus sneeuw.

hoffies

Lekkuh, sneeuw en ijs in de Noord-kop!!!
Twitter: @hoffnar2911

Jan van Ooijen

Citaat van: Ramon Oost op za 12 jan 2013 - 23:17
Daar ben ik het niet geheel mee eens.. Temperaturen op 850hPa zijn die dag aardig laag (volgens ECMWF tussen -7 en -10). Als hij noordelijker zou trekken heb je alsnog in grote delen van NL een T850hPa van -5 en dus sneeuw.

Pas op met instroom westelijke wind he, alles meenemen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

stratocumulus

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 jan 2013 - 23:19
Pas op met instroom westelijke wind he, alles meenemen
Kijk maar naar West Frankrijk in het gifje  ;)

Alhans, ik neem aan dat Jan dat effect bedoelt

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 jan 2013 - 23:19
Pas op met instroom westelijke wind he, alles meenemen

Dat is natuurlijk ook weer zo... We gaan het zien :)

alaind86

Citaat van: Thunderfreak op za 12 jan 2013 - 22:25
Hij verwacht zoveel,mijn vertrouwen is al enkele jaren weg. Ik kijk liever naar het forum voor betere verwachtingen.
Verwacht? Je bedoeld wat hij verwacht voor Friesland. Brr

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Ramon Oost


grizzrh

Doenrade, Limburg

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

alaind86

Vanaf volgende week zaterdag neemt de onzekerheid toe zoals we het kunne zien. Maar vanaf zaterdag (voor de sneeuw liefhebbers) meer wisselvallig weer met winterse neerslag. Ik kijk te ver vooruit... Voor nu mooie kaarten en pluimen! Dit jaar mag van mij wel een Elfsteden gereden worden ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: DSDLimurg op zo 13 jan 2013 - 00:09
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Puth/4058098
ik ga de schaatsen alvast laten slijpen maandag :)

Lolo als ik hun verhaaltje van vanmorgen er eens bij gaat halen die ze naar de media hebben gestuurd.......
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

tokko

Tot nu ligt hier tussen de 5 en 6 cm sneeuw dus ik ben wel content ;D Hopelijk valt er hier maandag en dinsdag ook nog een heel pak  ;D

gilleeesss

Citaat van: tokko op zo 13 jan 2013 - 00:14
Tot nu ligt hier tussen de 5 en 6 cm sneeuw dus ik ben wel content ;D Hopelijk valt er hier maandag en dinsdag ook nog een heel pak  ;D

Dat is netjes! Hier 1.5, opstraat 0.0 ;) Izegem is niet zo heel ver van ieper nogtans ;)

Btw, limburgse pluim nog altijd MOOI!


Jan van Ooijen

Hoop dat ik morgenvroeg nog een gifje voor jullie kan plaatsen voordat ik vertrek. Johann en ik zullen proberen jullie up to date te houden vanuit Italië en misschien morgen nog een update vanuit Zwitserland. Geniet van de sneeuw, ik heb lekker meer ;) 240cm
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

tokko

Citaat van: gilleeesss op zo 13 jan 2013 - 00:21
Dat is netjes! Hier 1.5, opstraat 0.0 ;) Izegem is niet zo heel ver van ieper nogtans ;)


Is inderdaad ni ver van elkaar maar ben vanavond ook nog tot aan de franse grens gereden en daar lag er nog meer dan hier.

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 13 jan 2013 - 00:25
Hoop dat ik morgenvroeg nog een gifje voor jullie kan plaatsen voordat ik vertrek. Johann en ik zullen proberen jullie up to date te houden vanuit Italië en misschien morgen nog een update vanuit Zwitserland. Geniet van de sneeuw, ik heb lekker meer ;) 240cm

Bedankt. en 240cm maar? das niet veel he xD hahaa geniet van jullie vertrek naar Italie ;) kom goed aan ;) .. Hopelijk houden jullie ons beetje up to date ;) .

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 13 jan 2013 - 00:25
Hoop dat ik morgenvroeg nog een gifje voor jullie kan plaatsen voordat ik vertrek. Johann en ik zullen proberen jullie up to date te houden vanuit Italië en misschien morgen nog een update vanuit Zwitserland. Geniet van de sneeuw, ik heb lekker meer ;) 240cm

Goede reis. CU morgenmiddag !

Johann

Citaat van: gilleeesss op zo 13 jan 2013 - 00:26
Bedankt. en 240cm maar? das niet veel he xD hahaa geniet van jullie vertrek naar Italie ;) kom goed aan ;) .. Hopelijk houden jullie ons beetje up to date ;) .

Idd niet veel, had 350cm verwacht  :D
Maar goed, nieuwe sneeuw in aantocht en eigenlijk willen we gewoon lekker zon, wel zo lekker op 2000-3300m om te skiën en voor foto shootings.

http://sneeuwhoogte.nl/wintersport/itali%C3%AB/aosta/breuil-cervinia/breuil-cervinia

Powered by EzPortal