Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223372 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Edwin op do 24 jan 2013 - 12:04
Volgens knmi is het momenteel onbewolkt in De Bilt dus wie weet. Als de temperatuur voor 00:00uur -10 of lager is en dat na 00:00uur ook nog dan hebben we in Nederland een koudegolf.

Het zal er om hangen, hier de temperaturen en de gezamelijke wolken





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

maître

Bron:Dhr. Pierce Corbyn deel uit zijn twitter log  ???

Examination of successions of forecast maps for Sat 26th and Sun 27th from MetOffice, GFS and ECMWF models show them back-peddling on their much heralded major warm-up.
"We warned they were overstating this event", said Piers Corbyn of WeatherAction, "There is just not enough solar-wind input coming to make the change they expect and our lunar and geomagnetic factors are against. A look at http://spaceweather.com/archive.php?month=01&day=23&year=2013&view=view confirms the very low levels of activity we predicted for now from over 5 weeks ahead. Something will happen, indeed our forecast said so, but not much - and qualitively weaker, compared to their projections. This is yet another blunder in a series of major errors this winter in forecasting from only a few days ahead for Britain/Ireland, Europe and the USA where there have also been very major errors recently
Een winter die vroeg komt, vertrekt ook vroeg. ... Laat winter geen haast.

Remcoz

hee dat kaartje ziet er eindelijk goed uit voor het zuiden! had vanacht op een flinke -10 gerekend maar is niet onder de -6,2 gekomen als het nou eindelijk eens een keer helder blijft

MaikelNL

Citaat van: Maître op do 24 jan 2013 - 12:14
Verhaaltje

Ik snap er eerlijk gezegd niks van. Kan iemand meer uitleg geven?

Vomera

Citaat van: grizzrh op do 24 jan 2013 - 12:02
de daken beginnen hier alweer wat wit te kleuren :D mooi!

Kun je zien wat een paar km kan maken. Hier valt niks :)

TimK21

Gaat lekker daar bij die 5-merentocht....
Afgelast en nu complete chaos daar.
Challenge accepted!

stratocumulus

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 11:54
Mooie kansen einde eerste week februari, begin tweede week! (Helaas nog wel lange termijn)


Die vinger op de oceaan, prachtig!!!

Civiccoupe

Citaat van: TimK21 op do 24 jan 2013 - 12:24
Gaat lekker daar bij die 5-merentocht....
Afgelast en nu complete chaos daar.

Ja dat bewijst maar des te meer dat je voor een eventuele ########tocht echt wel 15 cm ijs nodig hebt...

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 11:54
Mooie kansen einde eerste week februari, begin tweede week! (Helaas nog wel lange termijn)

Ik was eerder!!!!!Foei ;)

Nee mooie kansen inderdaad. Wat dat betreft is GFS wel consistent op die termijn. Het is wel ver enzo, maar 2 dagen geleden werd de WC steeds strakker in UGKB. Dus is alweer iets beter. Volgende week wordt het toch huilen met de pet op, klote weer.

Romigo

Als het komende weekend gaat dooien en daarna ( na weer kouder wordt) dan vind ik het allemaal niet zo erg. Ik zou het erger vinden dat er een WC zal gaan plaatsen, zoals wij die in december voortdurend hebben gehad.

Bacci

Citaat van: Weatherboy op do 24 jan 2013 - 12:35
Ik was eerder!!!!!Foei ;)

Nee mooie kansen inderdaad. Wat dat betreft is GFS wel consistent op die termijn. Het is wel ver enzo, maar 2 dagen geleden werd de WC steeds strakker in UGKB. Dus is alweer iets beter. Volgende week wordt het toch huilen met de pet op, klote weer.

Nouja het is nog niet volgende week he! kan nog van alles gebeuren  ???

Romigo

Even op Jan's kaarten wachten, wat betreft de sneeuwkansen voor het komend weekend.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo


Lucas

Citaat van: MaikelNL op do 24 jan 2013 - 12:20
Ik snap er eerlijk gezegd niks van. Kan iemand meer uitleg geven?


Ze verwachten dat de warm-up komend weekend een grote blunder gaat worden. Zoals er al eerder werd geblunderd deze winterperiode.
Er gaat wel wat veranderen maar niet zoals de modellen het nu aangeven...

Zal mij benieuwen op een dergelijke korte termijn.......
Aanhoudende sneeuwval

Dennis

Citaat van: Lucas op do 24 jan 2013 - 12:58

Ze verwachten dat de warm-up komend weekend een grote blunder gaat worden. Zoals er al eerder werd geblunderd deze winterperiode.
Er gaat wel wat veranderen maar niet zoals de modellen het nu aangeven...

Zal mij benieuwen op een dergelijke korte termijn.......

komt er vanavond een winter-uitdraai aan  ;) (zagen we eerder deze week)

ron12

Citaat van: Civiccoupe op do 24 jan 2013 - 12:34
Ja dat bewijst maar des te meer dat je voor een eventuele ########tocht echt wel 15 cm ijs nodig hebt...
bekijk hier de chaos bij rtv oosthttp://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?cat=1&nid=157341is  nu ook live op de digitalen tv rtv oost
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lucas

Citaat van: Dennis op do 24 jan 2013 - 13:06
komt er vanavond een winter-uitdraai aan  ;) (zagen we eerder deze week)

Waar konden we dat zien dan? Welke uitdraai bedoel je precies ?
Aanhoudende sneeuwval

Dennis

Citaat van: Lucas op do 24 jan 2013 - 13:10
Waar konden we dat zien dan? Welke uitdraai bedoel je precies ?

Het was deze uitdraai van GFS die een plotselinge afsnoering liet zien van de WC - Hogedruk ten oosten van ons gaf genoeg tegendruk (zie ook de Hogedrukisobaren over west-Europa


Ramon Oost

Vijf Merentocht laat geen deelnemers meer toe, schaatstocht deels afgeblazen vanwege een te grote toeloop. Lees het hele artikel hier: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3087.msg45584.html#msg45584

Powered by EzPortal