Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223369 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mdelaat97

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2013 - 17:16
Nuja, dooi zal er komen. Maar we hebben nog een maand, en begin maart die winterweer kan brengen. Wie weet nog eens een weekje??
Of misschien wel meer... van mij mag het.


gilleeesss

Citaat van: Mdelaat97 op di 22 jan 2013 - 17:26
Of misschien wel meer... van mij mag het.





Ja tuurlijk van mij ook hoor ;) maarja we zien wel

Citaat van: wesleylollol op di 22 jan 2013 - 17:19
of april kan soms ook nog zoals de uitdrukking luid : aprilletje zoet geef nog wel eens een witte hoed

Jup kan ook nog altijd ;) Maar voor zo'n vorstperiode zoals nu enzo met sneeuw, 14dagen lang.. Denk niet dat je in april dit nog kunt verwachten xD -- snapie?;D

Marcellang

Hahaha Gfs 12 z halverwege volgende week nachten in het N/O van 5 tot 7 graden...niet rea  :P
Ok volgens Johann wel ;D
We zullen het in de gaten houden, maar het GFS overdrijft wel eens meer ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Johann

Gisteren wees ik al op het machtsvertoon waarmee de atmosfeer de komende dagen de boel op de schop zet. Ook vanavond zien we weer die monsterdepressie op de kaarten verschijnen met een kerndruk die richting de 925hPA gaat (!!). Begin volgende week zien we vervolgens de polaire jet (jetstreak) akelig dicht in de buurt komen met dan potentieel gevaar voor kleine maar venijnige randstoringen (snellopers).  Niet zozeer de winter zal dan een thema zijn maar meer de storm die wellicht orkaankracht zal gaan bereiken. Zeker iets om nauwgezet in de gaten te houden !

ps Gaat ongetwijfeld weer prachtige beelden opleveren (en ellende) van kruiend ijs !









gilleeesss

Citaat van: Johann op di 22 jan 2013 - 17:41
Gisteren wees ik al op het machtsvertoon waarmee de atmosfeer de komende dagen de boel op de schop zet. Ook vanavond zien we weer die monsterdepressie op de kaarten verschijnen met een kerndruk die richting de 925hPA gaat (!!). Begin volgende week zien we vervolgens de polaire jet (jetstreak) akelig dicht in de buurt komen met dan potentieel gevaar voor kleine maar venijnige randstoringen (snellopers).  Niet zozeer de winter zal dan een thema zijn maar meer de storm die wellicht orkaankracht zal gaan bereiken. Zeker iets om nauwgezet in de gaten te houden !

ps Gaat ongetwijfeld weer prachtige beelden opleveren (en ellende) van kruiend ijs !

Zolang het geen saai weertype is , is het goed ;) wil geen gewone dooi ;) (is maar saai :D)

wierts

amsterdam heeft een heldere lucht. Dus zal wel koud gaan worden vannacht!

Brisk

Dat is een beste "woei" op de kaarten Johann...
Let is snow, let it snow, let it snow!

Weerfreak 1337

Citaat van: wesleylollol op di 22 jan 2013 - 17:19
of april kan soms ook nog zoals de uitdrukking luid : aprilletje zoet geef nog wel eens een witte hoed

Ik denk dat de meesten hier op het forum tegen die tijd dan alweer aardig naar onweer uit zitten te kijken, onder andere ook ik :P ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

weerinkatwijk

in katwijk (mijn tuin) nog altijd 16cm sneeuw, temp is nu snel dalend. wordt een koud nachtje.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: ron12 op di 22 jan 2013 - 18:34
mooie stromings filmpje nederland.
Idd, en ook mooi de temperatuur verschillen dag/nacht. 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Wat een kou al in Nederland: http://weerbenelux.blogspot.be/p/temperatuur.html

Hier in Oostende momenteel -4°c en het koudste plekje van België :D

grizzrh

Citaat van: Johann op di 22 jan 2013 - 17:41
Gisteren wees ik al op het machtsvertoon waarmee de atmosfeer de komende dagen de boel op de schop zet. Ook vanavond zien we weer die monsterdepressie op de kaarten verschijnen met een kerndruk die richting de 925hPA gaat (!!). Begin volgende week zien we vervolgens de polaire jet (jetstreak) akelig dicht in de buurt komen met dan potentieel gevaar voor kleine maar venijnige randstoringen (snellopers).  Niet zozeer de winter zal dan een thema zijn maar meer de storm die wellicht orkaankracht zal gaan bereiken. Zeker iets om nauwgezet in de gaten te houden !

ps Gaat ongetwijfeld weer prachtige beelden opleveren (en ellende) van kruiend ijs !


Oeeehh klinkt mooi Johann! als je van weer fenomenen houdt is dit wel echt een goeie:P raampjes dicht spijkeren iedereen :P
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Onze Chinese weervrienden zien een mooie ontwikkeling wel weer zitten :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcellang

Haha Westdorpe onderste puntje Zeeland was 20 minuten geleden het koudste plekje van Nederland  :P
Edit  ;D temperatuur - 9,2 graden.......
Thankx voor t uploaden van het plaatje  :)

Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: gilleeesss op di 22 jan 2013 - 17:45
Zolang het geen saai weertype is , is het goed ;) wil geen gewone dooi ;) (is maar saai :D)

Citaat van: grizzrh op di 22 jan 2013 - 18:50
Oeeehh klinkt mooi Johann! als je van weer fenomenen houdt is dit wel echt een goeie:P raampjes dicht spijkeren iedereen :P

Winderig weertype is voor velen idd allerminst saai te noemen:

Het wekt alleen bij mij wel enig persoonlijk leed en irritatie op , maar daarmee komt er dus nog enig leven in de brouwerij   ;)

Op nummer 1:Aansteker die telkens uitwaait,
Op nummer 2:Sigaret die scheef opbrand,
Op nummer 3:Een vonkenregen van as op je nieuwe kleding,
Op nummer 4:Je haaren waaien telkens in je ogen en je mond, of nog erger zand,
Op nummer 5:Bladeren die telkens naar je net geveegde stoep waaien.
Op nummer 6:Tocht in huis,
Op nummer 7:Flapperende trommelvliezen, met alle gevolgen van dien..ontstekingen
Op nummer 8:ect.etc. (nog zeer vele te bedenken

Ik vind het persoonlijk 3x niks en een deprimerend weertype zo'n Nederlandse storm. Gelukkig is het hier in de omgeving doorgaans een stuk minder met de wind, dus veel plezier ermee all! Ik kom wel terug als de winter weer in aantocht is  ;D

Roan

Citaat van: albalinda op di 22 jan 2013 - 19:03
Haha Westdorpe onderste puntje Zeeland was 20 minuten geleden het koudste plekje van Nederland  :P
Edit  ;D temperatuur - 9,2 graden.......
Thankx voor t uploaden van het plaatje  :)

volgens mij klopt er iets niet in Westdorpe, vanmorgen rond zonsopkomst was Westdorpe ook al steenkoud! Als ik kijk naar de actuele temperaturen van Belgie, dan kan ik het haast niet geloven dat het daar zo koud is, het is zelfs bewolkt daar..
Volgens mij moeten ze de boel maar even weer synchroniseren daar  :P

Ik weet niet of het vanmorgen daar heel even onbewolkt was en windstil

ron12

Citaat van: albalinda op di 22 jan 2013 - 19:03
Haha Westdorpe onderste puntje Zeeland was 20 minuten geleden het koudste plekje van Nederland  :P
Edit  ;D temperatuur - 9,2 graden.......
Thankx voor t uploaden van het plaatje  :)



met met een beetje fantasie zie je een hartje in gelderland ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Citaat van: Roan op di 22 jan 2013 - 19:17
volgens mij klopt er iets niet in Westdorpe, vanmorgen rond zonsopkomst was Westdorpe ook al steenkoud! Als ik kijk naar de actuele temperaturen van Belgie, dan kan ik het haast niet geloven dat het daar zo koud is, het is zelfs bewolkt daar..
Volgens mij moeten ze de boel maar even weer synchroniseren daar  :P

Maar dit zijn amateurmetingen ipv de echte metingen van KNMI
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997


Powered by EzPortal