Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223463 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

De nieuwe EC run laat het sneeuwgebiedje in zuid België naar Duitsland trekken.

grizzrh

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 20:30
Kiwi is super chill!!! Ik zie het allemaal wel komen of gaan... ;D 8)

Agjeh :P daar hebben we verzekering voor :D
Doenrade, Limburg

winter

Johann hoe groot acht jij de kans op winter dus dat de dooi-inval mislukt?
En hoe kan het nog dat de dooi-inval wordt verzwakt? Door vb een sterke hogedruk of een verplaatsing daarvan?

NOS weerman zei tenminste lijkt dooi-inval in het weekend te komen maar ook dat is nog niet helemaal zeker.

winter

Dat zou echt raar zijn als dooi-inval het wint.
Weerplaza voor Helmond.
Zaterdag: -4 overdag -12 in de nacht
Maandag: +7 overdag -3 in de nacht

klimascepie

Leuk die storm wat zit er achter? De winter is niet over. Er komt nog veel meer.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

TaL

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 20:46
Dat zou echt raar zijn als dooi-inval het wint.
Weerplaza voor Helmond.
Zaterdag: -4 overdag -12 in de nacht
Maandag: +7 overdag -3 in de nacht

als je weet hoe rap we van dat saai weer de winter indoken en naar de winterperiode van vorig jaar kijkt is het wel mogelijk.. De temperatuur is in dit seizoen compleet afhankelijk van de wind
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 20:44
Johann hoe groot acht jij de kans op winter dus dat de dooi-inval mislukt?
En hoe kan het nog dat de dooi-inval wordt verzwakt? Door vb een sterke hogedruk of een verplaatsing daarvan?
NOS weerman zei tenminste lijkt dooi-inval in het weekend te komen maar ook dat is nog niet helemaal zeker.

Die kans is praktisch uitgesloten. Alle modellen inckl de ensembles komen met min of meer dezelfde oplossingen. Grote vraag is of dat we een zonaal patroon houden (dit kan dan langere tijd aanhouden) of dat we opnieuw evolueren naar een meridionaal patroon. Er zijn aanwijzingen dat dit mogelijk weer gaat gebeuren maar gezien de LT dat nog maar even laten voor wat het is.
In het weekend dus overgang naar markant zachter en mogelijk zeer onstuimig "herfstweer".

TaL

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 20:56
Die kans is praktisch uitgesloten. Alle modellen inckl de ensembles komen met min of meer dezelfde oplossingen. Grote vraag is of dat we een zonaal patroon houden (dit kan dan langere tijd aanhouden) of dat we opnieuw evolueren naar een meridionaal patroon. Er zijn aanwijzingen dat dit mogelijk weer gaat gebeuren maar gezien de LT dat nog maar even laten voor wat het is.
In het weekend dus overgang naar markant zachter en mogelijk zeer onstuimig "herfstweer".

Dan verkies ik toch die stormen  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

winter

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 20:56
Die kans is praktisch uitgesloten. Alle modellen inckl de ensembles komen met min of meer dezelfde oplossingen. Grote vraag is of dat we een zonaal patroon houden (dit kan dan langere tijd aanhouden) of dat we opnieuw evolueren naar een meridionaal patroon. Er zijn aanwijzingen dat dit mogelijk weer gaat gebeuren maar gezien de LT dat nog maar even laten voor wat het is.
In het weekend dus overgang naar markant zachter en mogelijk zeer onstuimig "herfstweer".

Gebeurt het met bakken sneeuw of is dat lastig te vertellen en weten we pas op het laatste moment wanneer de neerslag zal vallen en wanneer het over zal gaan in regen?

MamaAs

Neeeneeeneeeee. Ik wil niets over herfstweer horen. Ik wil dit weer houden.
*stampvoet* ik ga emigreren naar lapland.

grassiekuik

Volgens mij leest meteo consult mee met Johanns berichten:  ;)


Volgens meteoconsults Twitter:

CiteerAtmosfeer zet grof geschut in komend weekend. ECMWF komt met oceaandepressie van 930 hPa. #Dooiaanval

Sven

Geef mij maar gewoon de winter ipv stormachtige toestanden. Gelukkig eerst nog een paar lekkere koude dagen en zon voor het zover is.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

TaL

Citaat van: Sven op ma 21 jan 2013 - 21:05
Geef mij maar gewoon de winter ipv stormachtige toestanden. Gelukkig eerst nog een paar lekkere koude dagen en zon voor het zover is.

Ach, ik zelf zou ook liever die winter houden maar als het sowieso herfstweer wordt verkies ik dan de stormachtige variant
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: grassiekuik op ma 21 jan 2013 - 21:05
Volgens mij leest meteo consult mee met Johanns berichten:  ;)
Volgens meteoconsults Twitter:

Dat viel me idd ook al op. Overigens niet de eerste keer  :D


grassiekuik

Het kwam verdacht snel na die post....

arjanbruggink

Citaat van: just0408 op ma 21 jan 2013 - 20:35
En waar sneeuwt het nog steeds terwijl het in de rest van het land droog is? Juist ... in Groningen. Die gasten in Groningen moeten niet zeuren als ze een keer de boot mislopen, want ze krijgen vaak het meeste sneeuw.
Eeeuh, je vergeet Drenthe nog haha.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

jorentje1997

Jullie sneeuwhoogte is hier nog steeds welkom (http://weerbenelux.blogspot.be/p/actuele-sneeuwhoogte.html)

Overigens vind ik het wel wat genoeg geweest met de sneeuw, het is hier al meer ijs dan wat anders. Op naar een ander weertype! En euh een storm is weer wat anders :D

DeCle

Dan wordt het weer een tijdje LT kaarten kijken en hopen dat er weer een dalende trend komt. GFS 12 geeft weer wat winterse kaarten op het einde van de run.  Ik hoop overigens dat het weer qua ijzel komend weekend niet te slecht is. Ik ga een dag je skiën in Winterberg en vertrek zaterdag heel vroeg en kom zondagmiddag weer terug.

Erik V

Eigenlijk hè, eigenlijk heb ik wel zin in een stormpje. Heb ik afgelopen herfst toch wel gemist...
Goed voor, bij mij, extra inkomsten...... En lkkr spannend werken voor mij op het water.Zeeschepen die losbreken weer goed vastmaken. Met vorst is het ook wel zwaar met bevroren trossen.

stratocumulus

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 19:54
Toch wel een extreem "geval" wat daar de Atl Oceaan op komt denderen. Kerndruk gaat richting de 925hPA !   :o



OMG! Armageddon! Ehhh, die zou idd onder ons door moeten gaan, maar ik denk dat ie gewoon door de voordeur Skandinavie in gaat vliegen, tsjonge, die kerndruk zou niet misstaan in een tropische cycloon!

Powered by EzPortal