Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223420 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chase-Stormer

Daar is ie weer, heerlijk genoten aan de dijk samen met de hond. Helaas geen pica's kunnen nemen, moest hond aangelijnd houden want was niet de enige met het fantastische idee om een rondje dijk te doen. Stond blauw (blue monday... hint hint) van de kids en andere mensen met honden.

Hond verdween nog in een sneeuwduin, was lekker aan het snuffelen en *poef* hond weg :P
Had meetlint mee voor als ik nog iets leuks tegen kwam, en kwam ook nog een hele vette duin tegen... heb het niet goed kunnen meten want rollint had er geen zin in maar duin was hoger als 80 cm.

Verder ijzelt het lichtjes direct aan zee, maar zodra je de dijk af komt is het poedersuiker-sneeuw... en dit gaat zo al de hele dag door. Het bedekt helaas niet de schoongemaakte plekken, maar het blijft een heerlijk gezicht.

Remy

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 16:31
Inderdaad en hij schroomt er niet van om zijn teksten te verwijderen of om te draaien in zijn voordeel. Zo kan ik het ook
Gelukkig heeft internet een geheugen en zijn er zat relevante mensen die die verwaande kwast zo onderhand wel kennen.
Ploperdeplop die man is een flop.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

just0408

Bij ons is het eigenlijk ook al de hele dag aan het motsneeuwen, en soms neigt het naar (zeer) lichte sneeuwval.
Ik ben ook niet van steen.

PatrickM


grizzrh

Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 16:46
incomming ??

Op teletekst 703 staat dat er vannacht in Limburg 'een beetje sneeuw valt'.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Erik V

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 16:31
Inderdaad en hij schroomt er niet van om zijn teksten te verwijderen of om te draaien in zijn voordeel. Zo kan ik het ook

Beetje dezelfde gekkies hè, Prutto en Pierced Konijn.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Zo juist kregen we hier een paar windvlagen die zo sterk waren dat ik het toch even wil melden hier.
Geen idee hoe hard,windmeter is ijsblokje... maar het was hard genoeg om een enorme verstuiving te geven.
Denk dat het wel de zeventig kilometer per uur aantikte.
En daarna weer direct rustig sneeuw weer.
Open gebied,dus elke valwind of  uitwaai pakken we mee hier.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

gilleeesss

1.5°C geweest als maximum, nu 0.8°C en dalend. Sneeuw beetje gesmolten. maar op gras heb ik de indruk van niet echt,geen zon geweest gelukkig.

Zynex

het is hier toch wel weer pittig aan het sneeuwen, maar ik zie helemaal niets op de buienradar :O!

just0408

Citaat van: Zynex op ma 21 jan 2013 - 17:20
het is hier toch wel weer pittig aan het sneeuwen, maar ik zie helemaal niets op de buienradar :O!

Lord! It's a miracle!  :D
Ik ben ook niet van steen.

jorentje1997

Het is leuk als je jouw sneeuwhoogte hier (http://weerbenelux.blogspot.be/p/actuele-sneeuwhoogte.html) even meld, dan kunnen we met andere steden in de Benelux vergelijken.

Ik kom net van school met m'n fietsje. Tussen de akkers toch ook sneeuwophopingen..

wimbaens

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 17:19
1.5°C geweest als maximum, nu 0.8°C en dalend. Sneeuw beetje gesmolten. maar op gras heb ik de indruk van niet echt,geen zon geweest gelukkig.
Van mij mag de zon er eens uit komen, ik kan mij niet herinneren wanneer we nog een echt zonnige dag hebben gekregen. Hier hebben we net zo weinig zon gezien met het koude weer als toen zovelen bezig waren met klagen dat door de wc de zon zo weinig te zien was.

gilleeesss

Citaat van: wimbaens op ma 21 jan 2013 - 17:25
Van mij mag de zon er eens uit komen, ik kan mij niet herinneren wanneer we nog een echt zonnige dag hebben gekregen. Hier hebben we net zo weinig zon gezien met het koude weer als toen zovelen bezig waren met klagen dat door de wc de zon zo weinig te zien was.

Als de zon hier uitkwam en het was 1.5 graad. Dan was de sneeuw nog veel meer weggesmolten.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

TimK21

Hele dag al motsneeuw/lichte sneeuwval in Nijmegen, volgens de radar van Noodweercentrale duurt dat nog wel even voort. Toch weer genoeg om geveegde stoepjes wittig te laten uitslaan. Da's niet veel, maar 't is iets! In totaal zo'n 6cm hier, denk ik.
Challenge accepted!

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Weerfreak 1337

Danach sieht unsere 28-Tage-Temperaturprognose in Richtung Karnevals-Wochenende aber einen deutlichen Temperaturabfall voraus. Somit könnte der Winter einen erneuten Anlauf bei uns nehmen.

Daarna zien we bij het bekijken van onze 28-daagse temperatuurprognose in de richting van het Carnaval-Weekend een duidelijke temperatuurval. Misschien kan de winter opnieuw terugkomen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal