Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223374 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

vdweste

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 00:23
Nog is niet alles in kannen of kruiken maar een overgang naar markant zachter weer zoals ook de ensembles dit al een aantal dagen laten zien vanaf dag 7-8, is het meest voor de hand liggende.

Als Johann het opgeeft, dan begint bij mij de hoop toch ook wel te verdwijnen. Maar gelukkig nog een hele week voor de boeg. :)

bliksems

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 00:23
Die is alweer enige tijd "herstellende".  De split op 10hPA verdwijnt de komende dagen geheel van de kaarten (overgang zonaal) en de komende dagen zien we ook lager stratospherisch en troposferisch veranderingen plaatsvinden met daarbij een verplaatsing van de (positie) van de koudepolen.
dat is niet zo'n mooi nieuws Johann,heel jammer.
maar ik zeg altijd maar:don't shoot the messenger.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

TimK21

Waarom vernieuwt de radar van Noodweercentrale niet meer na 23.25? Vind ik namelijk altijd de fijnste radar, maar het laatste beeld is bij mij nog steeds 23.25, ook na herhaaldelijk f5-en.
Challenge accepted!

Romigo

Citaat van: bliksems op ma 21 jan 2013 - 00:29
dat is niet zo'n mooi nieuws Johann,heel jammer.
maar ik zeg altijd maar:don't shoot the messenger.

Dat lijkt me ook niet verstandig.. :D ;D

ron12

Is er een verband tussen geen winterweer in de VS,en wel winter hier in WEST EUROPA,Ik bedoel dan hier warm in de VS koud en andersom,Maar er volgens mij niet beide kanten te gelijk koud of warm.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kiwitwins

Het waren geen koeienvlokken, maar mierenvlokken hier.... Ook bijna opgehouden btw
Het is maar dat je het weet.

Thunderfreak

Citaat van: ron12 op ma 21 jan 2013 - 00:32
Is er een verband tussen geen winterweer in de VS,en wel winter hier in WEST EUROPA,Ik bedoel dan hier warm in de VS koud en andersom,Maar er volgens mij niet beide kanten te gelijk koud of warm.

Het is ook winterweer in de VS. Dus kan blijkbaar wel.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Romigo

Ik zit nog eens naar de GFS kaart van 5 februari te kijken, maar in Groenland is wel hogedruk van 1065 mb. WAT EEN KRENG ZEG!

ron12

Citaat van: Thunderfreak op ma 21 jan 2013 - 00:34
Het is ook winterweer in de VS. Dus kan blijkbaar wel.
maar volgens mij verloopt daar de winter te warm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

xzaz

Citaat van: ron12 op ma 21 jan 2013 - 00:32
Is er een verband tussen geen winterweer in de VS,en wel winter hier in WEST EUROPA,Ik bedoel dan hier warm in de VS koud en andersom,Maar er volgens mij niet beide kanten te gelijk koud of warm.
Of met Australië met temperaturen van + 40  :-X
De winter is nog niet eens begonnen!

Thunderfreak

Citaat van: ron12 op ma 21 jan 2013 - 00:36
maar volgens mij verloopt daar de winter te warm

Jah,beetje het zelfde als wat wij normaal hebben,zogenoemd kwakkel  ;)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

vossejongk


Eric

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 00:33
Het waren geen koeienvlokken, maar mierenvlokken hier.... Ook bijna opgehouden btw
In dit deel van Hoensbroek mierenvlokt het nog steeds .....

jones

Temperatuur zo te zien inderdaad even boven 0 geweest daarnet in delen van Limburg :) Trouwens jammer dat de dooi nu ook bevestigd wordt vanaf as zondag ! Nog genieten dus van deze winterweek, waarnij vooral vrijdag erg koud lijkt te verlopen! Alhoewel ik denk dat we ook na deze dooi nog niet helemaal van de winter verlost zullen zijn...!

grizzrh

Citaat van: Eric op ma 21 jan 2013 - 00:40
In dit deel van Hoensbroek mierenvlokt het nog steeds .....

Wat een teleurstellend dagje in limburg zeg met die sneeuw! jammer! op naar de volgende storing..
Doenrade, Limburg

ron12

limburg boven nul geweest einde koudegolf daar althans hier nog steeds onder nul -3.1.kunnen ze op nieuw beginnen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

MaryP

Op de radar niet veel te zien, maar in Hilvarenbeek sneeuwt het alweer een half uur. Eerst motsneeuw, maar nu toch vlokjes.
Zou me niet verbazen als er morgenochtend een aantal centimeter ligt.

Eric

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 00:44
Wat een teleurstellend dagje in limburg zeg met die sneeuw! jammer! op naar de volgende storing..
Ach, wat is teleurstelling. het is zoals het is.
Wat mij vandaag het meest verbaasde was de Hirlam van vanavond, echter snap ik dat er nul komma nul garanties zijn in het weer.
Onze portie komt nog wel, zoals Jan al schreef, dooi komt bijna altijd vergezeld van sneeuw ! Ik zeg: tot de volgende kans maar weer !!!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TimK21

Momenteel sneeuwt het weer lekker in Nijmegen. Beetje bij beetje komt er toch weer iets bij, zodat het toch weer een respectabele hoeveelheid wordt. Benieuwd hoe het de komende nacht blijft gaan.
Challenge accepted!

Powered by EzPortal