Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387866 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: DSDLimurg op di 15 jan 2013 - 18:06
Vrijdag-zaterdag opnieuw sneeuw volgens gfs?
Ja en het noorden lijkt toch niet gespaard te gaan blijven het zal toch niet weer gebeuren daar he net zo als vorig jaar. We zullen zien het kan zomaar weer heel anders lopen dat gebiedje.

Tegen die tijd kun je de sneeuw toch wegvegen?

En je zou het niet denken maar gebiedje activeert weer! elke keer dat die kantelt lost die op waarna die weer activeert, zeer interessant.

Weatherman

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 18:09
Tegen die tijd kun je de sneeuw toch wegvegen?

En je zou het niet denken maar gebiedje activeert weer! elke keer dat die kantelt lost die op waarna die weer activeert, zeer interessant.
Dat word heel moeilijk fietsen morgen, vandaag was al een opgave.
Benieuwd hoe veel we er nog bij gaan krijgen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Zo, ook weer heel thuis aangekomen van het werk.  8)

Er werd gevraagd naar een verwachting voor de komende dagen. Op basis van de EC en GFS runs kunnen we er van uit gaan dat komend weekend een storing ons land gaat passeren. De laatste EC run gaf aan dat er zaterdag weer een sneeuwdump gaan krijgen. Met deze storing komt ook de dooigrens dichtbij en dan kan de sneeuw zomaar over gaan in regen. Dat gaat dus spannend worden de komende runs. Na het weekend is het allemaal nog zeer onzeker wat er gaat gebeuren. Krijgen we kwakkelweer, met temperaturen boven nul overdag, of gaan we terug de diepvries in? De modellen zijn er nog niet over uit.

Mdelaat97

in Reusel ligt een flink pak sneeuw. hier een foto


Net weer een meting gedaan er ligt nu 15 a 16 centimeter hier.


Reutel

Citaat van: albalinda op di 15 jan 2013 - 18:08
Maar dan kunnen de vegers en bladblazers er wel op denk ;D

Dat lijkt mij ook! En een sneeuwdumpje zorgt voor lagere temperaturen, wat weer ten goede komt aan de ijsaangroei.

Harrie Pama

ik denk dat er nog heel wat sneeuw kan vallen deze en volgende week voor het noorden

TimK21

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 18:09
Tegen die tijd kun je de sneeuw toch wegvegen?

En je zou het niet denken maar gebiedje activeert weer! elke keer dat die kantelt lost die op waarna die weer activeert, zeer interessant.

Ik weet niet waar jij die activatie ziet, maar het neemt al uren consistent in intensiteit en omvang áf?
Challenge accepted!

Marcellang

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 18:12
Dat lijkt mij ook! En een sneeuwdumpje zorgt voor lagere temperaturen, wat weer ten goede komt aan de ijsaangroei.
Daarom en sneeuw hoort bij de 11-steden (vind ik)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zorba

Citaat van: Harrie Pama op di 15 jan 2013 - 18:13
ik denk dat er nog heel wat sneeuw kan vallen deze en volgende week voor het noorden

Vooral vanaf het weekend weer wat sneeuw, ben benieuwd hoe dat gaat evolueren en vooral wat HIRLAM tegen die tijd gaat zeggen.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GekkeLeo

Citaat van: zorba op di 15 jan 2013 - 18:17
Vooral vanaf het weekend weer wat sneeuw, ben benieuwd hoe dat gaat evolueren en vooral wat HIRLAM tegen die tijd gaat zeggen.
Ga weg met die witte zooi! Ik wil schaatsen :D

grizzrh

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 18:16
Ik weet niet waar jij die activatie ziet, maar het neemt al uren consistent in intensiteit en omvang áf?

bekijk de hirlam loop, komt heel goed overeen op het moment!
Doenrade, Limburg

zorba

Citaat van: GekkeLeo op di 15 jan 2013 - 18:20
Ga weg met die witte zooi! Ik wil schaatsen :D

Ik hoef het ook niet, maar je kan het moeilijk tegenhouden! :p
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

DSDLimburg

Vanuit Engeland lijkt er toch weer wat onze kant uit te gaan komen. voor het noorden hoop ik het natuurlijk niet.
seizoen 2018/2019

Reutel

Citaat van: zorba op di 15 jan 2013 - 18:17
Vooral vanaf het weekend weer wat sneeuw, ben benieuwd hoe dat gaat evolueren en vooral wat HIRLAM tegen die tijd gaat zeggen.

Ik ook, eens kijken of EC zo ook weer sneeuw geeft voor het weekend. Een en ander gaat natuurlijk afhangen van positie van het lage drukgebied en of de dooigrens op kan rukken tot Nederland.

Het was héél even droog in Tilburg, maar nu is het weer heerlijk aan het sneeuwen. Ik heb net in de tuin gemeten en kom tot 17 cm sneeuw!  8)

glenn

Net buiten gaan meten hier is de afgelopen 24 uur 15 cm sneeuw gevallen en er lijkt de komende uren nog wat bij te gaan vallen

grizzrh

iedereen aan tafel ?:P zo stil opeens..

Hier dwarrelt nog wat lichte sneeuw naar beneden is toch eindelijk nog een goed laagje gevallen in zuid limburg.
Misschien dat vanavond dat neerslag gebiedje wat naar ondertrekt nog wat erbij dumpt


ECMWF, GEM & CMA lopen nu :D, hebben we weer wat te kijken dadelijk
Doenrade, Limburg

Bacci

Even bijkomen :P
Ben benieuwd naar EC straks...wie weet nog meer sneeuw.... ;D

grizzrh

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 19:04
Even bijkomen :P
Ben benieuwd naar EC straks...wie weet nog meer sneeuw.... ;D

zou wel heel nice zijn :P kom maar op met die sneeuw haha ;D


GEM komt met spannende kaarten ::)
Doenrade, Limburg

Weatherman

Citaat van: Bacci op di 15 jan 2013 - 19:04
Even bijkomen :P
Ben benieuwd naar EC straks...wie weet nog meer sneeuw.... ;D
Ben vooral benieuwd naar de verwachting voor de komende uren, ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vdweste

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 19:02
iedereen aan tafel ?:P zo stil opeens..

Hier dwarrelt nog wat lichte sneeuw naar beneden is toch eindelijk nog een goed laagje gevallen in zuid limburg.
Misschien dat vanavond dat neerslag gebiedje wat naar ondertrekt nog wat erbij dumpt


ECMWF, GEM & CMA lopen nu :D, hebben we weer wat te kijken dadelijk

GEM is al binnen op meteociel (die is daar altijd een uur of wat eerder). Als je écht winterweer wilt, moet je die run gaan kijken! :o

Powered by EzPortal