Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387727 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Weatherboy

Matige tot zware sneeuwval en kiekenpluimen. Echt een verrassing zeg! :) Het gaat echt lekker nu. Zicht op de A9 in de richting van Utrecht was nog geen 500 meter.

grizzrh

Citaat van: alaind86 op di 15 jan 2013 - 14:37
Zal mooi zijn als er inderdaad 5cm valt aldus het KNMI.

misschien nog wel meer, ik lees dat hij in het noorden actiever wordt en ik zie ook steeds meer activiteit ten zuid west(boven brussel~ en zuid oosten
Doenrade, Limburg

vdweste

Citaat van: Erik V op di 15 jan 2013 - 14:29
Heeft iemand al een update over de verwachtingen vanaf het weekend?

Kwestie van de komende dagen de kaarten en pluimen volgen. Het hangt ervan af wat de depressie doet die dit weekend wordt gevormd ter hoogte van Groenland. Gaat deze (net als vandaag) onder ons door behouden de winter met tevens kans op sneeuw. Komt hij echter recht op ons af krijgen we te maken met (al dan niet tijdelijke) dooi en sneeuw overgaand in regen.

Afwachten! Maar hier sneeuwt het nog altijd, dus ik ga uit het raam kijken in plaats van naar de weerkaarten van komend weekend. :)

vlerk

Citaat van: Weatherboy op di 15 jan 2013 - 14:38
Matige tot zware sneeuwval en kiekenpluimen. Echt een verrassing zeg! :) Het gaat echt lekker nu. Zicht op de A9 in de richting van Utrecht was nog geen 500 meter.

Zware sneeuwval is het zicht minder als 50 meter, niet zo overdrijven!

Erwin82

Mooi om te zien dat er dus idd vanuit duitsland wat over de grens komt :)
Zie buienradar en dan achter Winterswijk. Hopelijk gaat dit samen met het draaien van het systeem de gewenste sneeuw nog geven voor de achterhoek..

Edit: dit zou dan wel zeer goed kloppen met de verwachting van buienradar vanmorgen, vanaf 15:00 uur sneeuw vanuit duitsland ;)

Weerfreak 1337

Inmiddels meld Monster, Westland, ook weer lichte sneeuwval bij dunne bewolking en een zonnetje :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Weatherboy

Citaat van: vlerk op di 15 jan 2013 - 14:40
Zware sneeuwval is het zicht minder als 50 meter, niet zo overdrijven!

Ow ik dacht 500 meter ;D Sorry, je hebt gelijk! Nee dan gewoon matige sneeuwval, maar wel kiekenpluimen.

grizzrh

lig hier volgens mij op de grens van net wel net geen vorst aan de grond :S
Doenrade, Limburg

Kiwitwins

hèhè daar is die dan. Wel kleine sneeuw(poedersneeuw), maar sneeuw is sneeuw.... Over naar de orde van de dag...
Het is maar dat je het weet.

Farid_A

Citaat van: Weerfreak op di 15 jan 2013 - 14:44
Inmiddels meld Monster, Westland, ook weer lichte sneeuwval bij dunne bewolking en een zonnetje :D

Ja het is toch weer begonnen met sneeuwen. Ongelofelijk hoe onvoorspelbaar de sneeuw is. We hebben hier echt de hoofdprijs gekregen.

Mr.B

Iemand enig hoe idee het mogelijk is dat de bui precies om Apeldoorn heent draait?

grizzrh




worden hier mooi ingepakt :P

en misschien het oog van de storm boven apeldoorn :P
Doenrade, Limburg

Southman

Het is inderdaad ook in Maastricht beginnen te sneeuwen, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. De sneeuw komt nu vanuit het zuid-oosten de provincie in, in plaats vanuit het noorden...zo zie je maar, geen enkel weermodel is heilig :)
I like extreme weather!

Reutel

Citaat van: Mr.B op di 15 jan 2013 - 14:49
Iemand enig hoe idee het mogelijk is dat de bui precies om Apeldoorn heent draait?

Draai je thermostaat eens een paar graden lager, dat scheelt.  ::)

grizzrh

Citaat van: Southman op di 15 jan 2013 - 14:58
Het is inderdaad ook in Maastricht beginnen te sneeuwen, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. De sneeuw komt nu vanuit het zuid-oosten de provincie in, in plaats vanuit het noorden...zo zie je maar, geen enkel weermodel is heilig :)

ja hij komt inderdaad via het zuid oost zuiden binnen maar hij is aant kantellen boven dus hij zal over paar uur waarschijnlijk afdruppellen richting zuid oost.
Je ziet hem ook al een beetje een kwart draai richting het westen maken
Doenrade, Limburg

Bacci

Dit is echt geweldig winterweer, erg interessant om te zien hoe de sneeuw zich ontwikkelt.

Bacci

Citaat van: Mr.B op di 15 jan 2013 - 14:49
Iemand enig hoe idee het mogelijk is dat de bui precies om Apeldoorn heent draait?

Komt wel goed denk ik, het gat zal dichten denk ik.

Weatherman

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 14:34
Ja en dat zie ik in de Hirlam niet terug... Zo zie je maar dat het een moeilijk voorspelbaar dynamisch geheel blijft. Ik verwacht nog wel de nodige cm hier in Tillybourgh.
Dat is mooi  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

WinschoterWeer

Ben er gewoon ziek van!  ;) Nog geen vlok sneeuw in 't Oldambt! Ik krijg langzamerhand een pokkepest aan deze irritante sneeuwbui des deauds! Heerlijk hoe mensen reageren en vertellen hoeveel sneeuw er op hun nest gedonderd is en ik gun ze het ook allemaal, maar wil zelf ook een paar cm zien, maar nee hoor....oké tis hier koud in NO Grunn, dat dan weer wel en het ijs vriest prachtig aan, maar dit is de meest frustrerende sneeuwbui geworden in mn hele leven! >:(  Zo, dat lucht op! :o ;) ;D Nu -3 graden en 3bft en bewolkt, maar nog steeds kurkdroog en dat zal eerst dus zo blijven!....zucht...veel plezier iedereen!

Der Rudi

Geloof het of niet... het sneeuwt hier sinds een half uur. Welliswaar lichte sneeuw, maar sneeuwt gestaag door.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Powered by EzPortal