Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388038 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Glennb

Citaat van: Koen-IJM op di 15 jan 2013 - 13:19
Zie ik dat nou goed op de radar? Het lijkt richting het westen te trekken thv flevoland :)


Krijg melding uit Almere dat het nog steeds sneeuwt. 9.5 cm gemeten. Jou bevindingen zijn juist. Activeert behoorlijk boven het Ijselmeer. Trekt richting westen.
Groet,
Glenn

Marcellang

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 13:16
thx. Jammer dat je verhuisd bent toen of niet  ;D
Qua sneeuw wel ;D
Lijkt hier de Bermuda sneeuwdriehoek wel :P
Maar ok, de gewenste halve cm. ligt er nu  8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Stephanie

Citaat van: winter op di 15 jan 2013 - 13:21
Wou jouw iets vragen?
Sneeuwgebied dat voorbij tilburg is en nu redelijk actief wordend richting eindhoven gaat liet die veel in tilburg achter?
Jep, zie de foto's van weatherman. Sneeuwde goed door!

zwoof

Citaat van: Arend op di 15 jan 2013 - 13:17
Prachtig Zwoof, Twentse sneeuw is toch wel de mooiste.  ;) Hier ligt nu ook een cm of 5. Straks als het helemaal klaar is met sneeuwen maar eens een goeie meting doen.

Haha! De mooiste sneeuw valt in Twente. Maar een cm meer of minder lig ik niet wakker van. Het voornaamste is dat we sneeuw hebben. Mijn zoon is nu een sneeuwpop aan het maken. Geweldig voor de jeugd.  :)

Reutel

Citaat van: winter op di 15 jan 2013 - 13:21
Wou jouw iets vragen?
Sneeuwgebied dat voorbij tilburg is en nu redelijk actief wordend richting eindhoven gaat liet die veel in tilburg achter?

Uh ja, die liet behoorlijk wat achter voor ons ;D

@Zwoof, nice pica's!

Ik denkt trouwens dat we voor Tilburg het gebied boven het IJsselmeer in de gaten moeten houden. Dit gebied lijkt te activeren boven het IJsselmeer en gaat ons net wel/ net niet raken.

Iemand een actueel Hirlam filmpje?

menzo


Joep

Citaat van: menzo op di 15 jan 2013 - 13:28
grote vlokken in Amsterdam nu

Inderdaad op de radar breidt het weer richting westen uit :)

zwoof

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 13:26
Uh ja, die liet behoorlijk wat achter voor ons ;D

@Zwoof, nice pica's!

Ik denkt trouwens dat we voor Tilburg het gebied boven het IJsselmeer in de gaten moeten houden. Dit gebied lijkt te activeren boven het IJsselmeer en gaat ons net wel/ net niet raken.

Iemand een actueel Hirlam filmpje?

Dat vroeg ik me ook al af. Ik zou niet weten waar ik die Hirlam filmpjes weg moet halen. Wel een nadeel dat Jan op de ski piste staat nu.   ;D

Weatherman

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 13:26
Uh ja, die liet behoorlijk wat achter voor ons ;D

@Zwoof, nice pica's!

Ik denkt trouwens dat we voor Tilburg het gebied boven het IJsselmeer in de gaten moeten houden. Dit gebied lijkt te activeren boven het IJsselmeer en gaat ons net wel/ net niet raken.

Iemand een actueel Hirlam filmpje?
Wie weet wordt het wel groter  :P :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep


Volgens meteoconsult dooft de sneeuw langzaam uit wanneer deze richting het ZO trekt.
Limburg mogelijk t/m vanacht nog 2-4 cm er bij.

Cdtj3

Blijft maar sneeuw hier in Almere zeg :O Zometeen maar even kijken hoeveel er al ligt.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Weatherboy

Lichte tot matige sneeuw. Grote kiekenpluimen! Dit wordt misschien toch nog een cm extra erbij, er lijkt nog een boel vanuit Flevoland te komen:) Ge-wel-dig!!!

Arend

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 13:34
Dat vroeg ik me ook al af. Ik zou niet weten waar ik die Hirlam filmpjes weg moet halen. Wel een nadeel dat Jan op de ski piste staat nu.   ;D

Die van WetterOnline is mooier, maar je kunt op onderstaande link wel de Hirlam van het KNMI bekijken. Animatie afspelen is ook mogelijk.

http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Reutel

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 13:34
Dat vroeg ik me ook al af. Ik zou niet weten waar ik die Hirlam filmpjes weg moet halen. Wel een nadeel dat Jan op de ski piste staat nu.   ;D

Wordt het weer eindelijk een keer spannend in Nederland, gaat hij weg om de bink uit te hangen met een ski leraar! Dat gaat hij nog lang horen ben ik bang voor.  ;)

Marco uit Hangar 5

Citaat van: Joep op di 15 jan 2013 - 13:38
Volgens meteoconsult dooft de sneeuw langzaam uit wanneer deze richting het ZO trekt.
Limburg mogelijk t/m vanacht nog 2-4 cm er bij.

Op Buienradar lijkt het wel weer naar het westen te trekken.. toch trikkie hoor als zo'n lagedruk gebiedje het niet meer weet waar ie naar toe moet.. De zon gaat ook hier weer schuil achter een grijze sluier.. we wachten het af wat er gaat gebeuren.

Net in de zon een beetje dooi, er vallen wat gaten in het sneeuwdekje.
Marco Nierop
http://zweef.nl/

wesleylollol

hier in pijnacker 12 cm sneeuw in de ochtend moeizaam naar me school aangekomen maar ik keek zo op buienradar.nl en dat gebied gaat naar het westen of is dat niks lost die op ofzo ???

Arend

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 13:41
Wordt het weer eindelijk een keer spannend in Nederland, gaat hij weg om de bink uit te hangen met een ski leraar!

Ramon Oost kan ze ook wel plaatsen. Je hebt daar een betaald account voor nodig.

Citeer
Dat gaat hij nog lang horen ben ik bang voor.  ;)

;D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

pietjelol

go komt nog wat aan?. Het raakt in ieder geval al weer bewolkt
soms ben ik wel blij met die visgratenbak voor me deur

adebos

Net even de zon er bij, maar ondertussen sneeuwt het weer lichtjes :)

Harrie Pama

komt er nog sneeuw voor friesland en groningen want ik hoor steeds mensen zeggen dat er sneeuw aan komt vanuit duitsland met NO richting

Powered by EzPortal