Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388104 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjanbruggink

Hmmmm, vanuit een koud en wit plaatsje Smilde (Dr.) meldt ik nu ook sneeuwval. Het zijn hele kleine vlokjes.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

zwoof

Citaat van: Jdolky op di 15 jan 2013 - 10:15
Zo hier een foto uit Den Haag heb nog niet gemeten hoeveel maar het zal wel rond de 20 cm zijn denk ik..

Mooi mooi  :)

Luckie

In Utrecht sneeuwt het nu ook weer volop na een tijdje motsneeuw!

MamaAs

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 10:05
hier is toch niks mee ?
*pluim*

Vind ik ook helemaal niks mis mee!

Temperatuur blijft hier rond de -5 hangen.

Kiwitwins

Citaat van: Jdolky op di 15 jan 2013 - 10:15
Zo hier een foto uit Den Haag heb nog niet gemeten hoeveel maar het zal wel rond de 20 cm zijn denk ik..

Wauw!!! Doet me denken aan 24-12-2010... Wat een mooi pak sneeuw zeg!
Het is maar dat je het weet.

Southman

Nou de verwachtingen sloegen eigenlijk helemaal nergens op voor Limburg, misschien dat het noorden van de provincie iets heeft gehad, maar verder is het een lachertje geworden. Zelfs het Belgische KMI zat ernaast, zij verwachtte tussen de 3-9 cm, werkelijkheid: 0.
Op naar de volgende verwachting, momenteel nul uit twee kansen benut.  8)
Voor de mensen die wel sneeuw hebben, veel plezier ermee en geniet ervan!
I like extreme weather!

MamaAs

Wow, wat een heerlijk pak sneeuw! Geniet er van.

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Henk1976

Citaat van: arjanbruggink op di 15 jan 2013 - 10:20
Hmmmm, vanuit een koud en wit plaatsje Smilde (Dr.) meldt ik nu ook sneeuwval. Het zijn hele kleine vlokjes.

Dussss, dan is Kloosterveen zo aan de beurt, lijkt mij..  :)

Bacci

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 10:05
hier is toch niks mee ?


Inderdaad, mooie pluim, wie weet in het weekend weer sneeuw en dan weer kouder.

TimK21

En toch heb ik het idee dat de radars de sneeuw niet goed weergeven. Het sneeuwt hier in Nijmegen alweer een dik anderhalf uur, weliswaar lichte sneeuw, maar de radar laat al uren niks meer boven Nijmegen zien. Er is niet echt een goede betrouwbare radar aangaande sneeuw te vinden. Heb er ooit ook wat over gelezen dat sneeuw moeilijk op te pikken is voor de radars, iemand daar verdere informatie van?

En kunnen we alsnog uitgaan van de verwachtingen die de diverse weerstations doen? Zoals weer.nl, dat toch van MeteoConsult is, verwacht toch nog aanhoudende sneeuwval voor de hele dag in het oosten, zuid-oosten, midden en zuiden. Maar als je dan weer naar de radar kijkt, lijkt alles te verpieteren. Is dat een foute radarweergave, of zijn de voorspellingen iets te optimistisch?
Challenge accepted!

grizzrh

hier is niets gevallen misschien 0,1 mm en dat is meteen weg gevroren :P zeer triest hahah
Doenrade, Limburg

MamaAs

Het lijkt me sterk dat het gebied nu nog over Friesland gaat komen.

Weatherboy

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 10:27
Wow, wat een heerlijk pak sneeuw! Geniet er van.

Niet jaloers zijn hè? Jij wilde niet, want dat was zonde van het ijs :P

Kiwitwins

Ik hoorde net ook al op RTL7 dat het in Limburg nog tot de avond kan gaan sneeuwen??? Huh!! Radar beelden laten iets anders zien. Volgens mij kan ik maar beter naar buiten kijken...
Het is maar dat je het weet.

xzaz

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 10:30
En toch heb ik het idee dat de radars de sneeuw niet goed weergeven. Het sneeuwt hier in Nijmegen alweer een dik anderhalf uur, weliswaar lichte sneeuw, maar de radar laat al uren niks meer boven Nijmegen zien. Er is niet echt een goede betrouwbare radar aangaande sneeuw te vinden. Heb er ooit ook wat over gelezen dat sneeuw moeilijk op te pikken is voor de radars, iemand daar verdere informatie van?
Het antwoord is heel simpel maar ook heel breedt, de EU stopt veel te weinig in ruimtevaart, ontwikkeling van satellieten ed.  Toegegeven we hebben nu een nieuwe satelliet maar we kunnen zo veel meer als we gewoon gaan investeren.
De winter is nog niet eens begonnen!

Kevinwinter

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 10:30
En toch heb ik het idee dat de radars de sneeuw niet goed weergeven. Het sneeuwt hier in Nijmegen alweer een dik anderhalf uur, weliswaar lichte sneeuw, maar de radar laat al uren niks meer boven Nijmegen zien. Er is niet echt een goede betrouwbare radar aangaande sneeuw te vinden. Heb er ooit ook wat over gelezen dat sneeuw moeilijk op te pikken is voor de radars, iemand daar verdere informatie van?

En kunnen we alsnog uitgaan van de verwachtingen die de diverse weerstations doen? Zoals weer.nl, dat toch van MeteoConsult is, verwacht toch nog aanhoudende sneeuwval voor de hele dag in het oosten, zuid-oosten, midden en zuiden. Maar als je dan weer naar de radar kijkt, lijkt alles te verpieteren. Is dat een foute radarweergave, of zijn de voorspellingen iets te optimistisch?

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html deze laat nog een leuk gebiedje zien (ook boven Nijmegen :P )

MS-94

Het blijft hier fors doorsneeuwen in twente, het gebiedje blijf maar hangen boven overijssel! ;D

actueel al 3 a 4 cm
Het gaat zoals 't gaat ;)

grizzrh

Citaat van: Kiwitwins op di 15 jan 2013 - 10:33
Ik hoorde net ook al op RTL7 dat het in Limburg nog tot de avond kan gaan sneeuwen??? Huh!! Radar beelden laten iets anders zien. Volgens mij kan ik maar beter naar buiten kijken...

kunnen veel zeggen, ik heb vanacht rond half 2 buiten nog gerookt toen was er wat gevallen maar dat was zo weg gevroren...
ik heb er iig geen vertrouwen nog in dat het hier gaat sneeuwen :P
Doenrade, Limburg

pietjelol

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 10:32
Het lijkt me sterk dat het gebied nu nog over Friesland gaat komen.
naja hier sneeuwt het ook nog steeds ondanks dat de radars het droog laten zien

Powered by EzPortal