Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388093 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

Nog steeds 5 graden onder nul. Droog, maar voelt erg koud aan ( -10 ) met een gemeen windje uit het oosten.

Brisk

Citaat van: MamaAs op di 15 jan 2013 - 09:52
Nog steeds 5 graden onder nul. Droog, maar voelt erg koud aan ( -10 ) met een gemeen windje uit het oosten.

Dan zit je er niet ver vanaf :D


Let is snow, let it snow, let it snow!

zwoof

Foto's Rijssen: zojuist gemaakt.  8)

adebos

Citaat van: zwoof op di 15 jan 2013 - 09:56
Foto's Rijssen: zojuist gemaakt.  8)

Waar is de buurvrouw gebleven? ;)

Roland

Citaat van: TimK21 op di 15 jan 2013 - 09:49
haha, wat een timing, de Nijmegenaren die precies tegelijk een update doen! :)
Wat denk je over vanmiddag, ik denk dat we er net tussendoor glippen helaas .
Inderdaad grappig. En leuk dat Nijmegen zo actief is op dit forum! Wat betreft de verwachting: ik denk dat het hier de komende uren gewoon rustig door (mot)sneeuwt, maar dat de totale hoeveelheid niet meer dan hooguit 1-1,5 cm zal zijn. Hoop dat ik het mis heb en het iets meer wordt.

Wat dat betreft ben ik nog steeds op zoek naar een sneeuwradar die echt betrouwbaar is wat betreft gevallen hoeveelheden. Wie weet worden we nog verrast.

Voorlopig is mijn dochtertje in ieder geval dik tevreden. De slee is al weer mee naar school!

Marcellang

Mooie foto's ::)
Hier begint het te sneeuwen, klein maar fijn!
Wacht hier al vanaf 04.30 uur op, vanaf 06.00 zou hier al neerslag moeten vallen.
Maar direct na het kantelen en weer dichttrekken vat er daadwerkelijk lichte sneeuw 8)
Adebos   ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Citaat van: adebos op di 15 jan 2013 - 09:58
Waar is de buurvrouw gebleven? ;)

Die was al weg Haha!  Maar had er nog wel 1 mooie gemaakt van een sneeuw schuivende buurman. Maar die was me te herkenbaar in beeld om te plaatsen hier.  ;)

just0408

Heerhugowaard toch mooi wit.  ::)
Ben vooral nu benieuwd naar de sneeuwbuien die voor vanacht worden voorspelt.
Ik ben ook niet van steen.

zwoof

Citaat van: albalinda op di 15 jan 2013 - 10:01
Mooie foto's ::)
Hier begint het te sneeuwen, klein maar fijn!
Wacht hier al vanaf 04.30 uur op, vanaf 06.00 zou hier al neerslag moeten vallen.
Maar direct na het kantelen en weer dichttrekken valt er daadwerkelijk lichte sneeuw 8)
Adebos   ;D

Thx, hopen dat je nog een graantje mee pikt daar  ::)

lans

achterhoek

Roland

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 10:05
hier is toch niks mee ?


Helemaal niet! En daarin is de koude die hopelijk later volgt vanwege de gevallen sneeuw, niet eens meegenomen!

Henk1976

Citaat van: albalinda op di 15 jan 2013 - 10:01
Mooie foto's ::)
Hier begint het te sneeuwen, klein maar fijn!
Wacht hier al vanaf 04.30 uur op, vanaf 06.00 zou hier al neerslag moeten vallen.
Maar direct na het kantelen en weer dichttrekken vat er daadwerkelijk lichte sneeuw 8)
Adebos   ;D

Gaaf, geniet ervan! Blaas het maar even richting NW. Kijk hier in Groningen hoeft het niet te sneeuwen maar als ik vanmiddag thuiskom dan wil ik graag weer even een isolatielaagje op mijn borders. Ben bang dat een aantal planten namelijk langzaam aan het afsterven zijn. Deze waren namelijk iets te enthousiast toen de subtropen lucht ons bezocht.

zwoof

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 10:05
hier is toch niks mee ?

Nee vind ik ook niet. Oper berekent alleen wat warmer op het eind. De meeste leden laat dat koud  ;)

X-treme

Komende nacht is er in het noordwestelijk kustgebied kans op enkele sneeuwbuien. In het oosten en zuidoosten is het bewolkt en kan er nog wat sneeuw vallen. Elders is er weinig bewolking en gaat het weer flink vriezen, -5 tot -7 graden en boven sneeuw op enkele plaatsen beneden -10 graden. Hier en daar kan een mistbank ontstaan. De wind is noordoostelijk en zwak tot matig.

Woensdag overdag zijn er nog enkele wolkenvelden, maar er zijn ook zonnige perioden. De kustgebieden houden kans op sneeuwbuien.

Bron: knmi

Ik ben benieuwd  :)
Aantal stormen: 3 + 1 zware storm.

Brisk

Boven Belgiƫ en Frankrijk groeit het weer en komt samen. Kijken of dat richting Nederland gaat draaien/komen.

http://meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop3uur
Let is snow, let it snow, let it snow!

Jdolky

Zo hier een foto uit Den Haag heb nog niet gemeten hoeveel maar het zal wel rond de 20 cm zijn denk ik..

Glennb

Groet,
Glenn

Marlieke

Mooie foto's plaatsgenoot! Lekker die sneeuw!
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

vlerk

In Eindhoven sneeuwt het sinds een half uurtje ook weer lekker door.
Vanmorgen lag er 5 cm en was het droog, nu groeit het sneeuwdek rustig aan.

Weatherboy

Citaat van: Jdolky op di 15 jan 2013 - 10:15
Zo hier een foto uit Den Haag heb nog niet gemeten hoeveel maar het zal wel rond de 20 cm zijn denk ik..

Zeker 20 cm, en hogere sneeuwduinen zelfs. Ik heb afgelopen nacht me auto daar staan uitscheppen, binnen 3 uur toch echt een flinke laag, en dat op een warme auto. Echt een sneeuwjacht ook met die harde wind aan de pier bij Scheveningen.

Powered by EzPortal