Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388109 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Coreupt.nl op za 12 jan 2013 - 11:25
Grog! Water-rum-bruine suiker (of kaneel, ja: kaneel)- limoen / citroensap (voor de vitaminen) en kleenex balsem. ik zou op dit tijdstip nog even kalm aan doen met de rum, maar zodra de 5 in de klok zit kan je vol gas!! 8)

Deze kende ik nog niet maar we gaan het uit proberen  :o
Thx voor tip !

ps. wordt hier al vol gegoten door moeders de vrouw met allerlei verschrikkelijke drankjes en ander gorgel spul ...   ;D

Jan van Ooijen

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:34
Ik kan me overigens nog een winter herinneren (weet niet meer precies wanneer) dat de Nederlandse Wadden een aantal dagen te maken kregen met lake snow effecten en er lokaal uit sneeuwbuien een halve meter sneeuw viel.



Haha dat was winter 2009/2010, daar viel toen even in een dag 73 centimeter sneeuw. Kan het me nog goed herinneren want er was een boze weerman die zei dat die weeramateurtjes op sensatie uitwaren

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Reutel

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:39
Deze kende ik nog niet maar we gaan het uit proberen  :o
Thx voor tip !

ps. wordt hier al vol gegoten door moeders de vrouw met allerlei verschrikkelijke drankjes en ander gorgel spul ...   ;D

Ik zou die kleenex balsem niet door het drankje gooien Johann ;D

Is er een neerslagfilmpje voor vanavond? Die van dinsdag gaat nog 20 keer veranderen waarschijnlijk. Ik vraag me meer af of het neerslaggebied vanavond zuid Nederland gaat halen. Sneeuw kan wat dat betreft onvoorspelbaar zijn...

MamaAs

Jep, dat was die dag. Hier toen ook veel sneeuw gehad ( zie foto ).
Hier ´sneeuwt´ het trouwens de hele ochtend al. Maar er blijft niks liggen. Het lijkt op bewolking die uit sneeuwt .... ?

Coreupt.nl

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:39
Deze kende ik nog niet maar we gaan het uit proberen  :o
Thx voor tip !

ps. wordt hier al vol gegoten door moeders de vrouw met allerlei verschrikkelijke drankjes en ander gorgel spul ...   ;D
pak die van mij nou maar!!! jij hebt verstand van het weer ik van........ J, waarvan eigenlijk :-\
Homo sapiens non urinat in ventum!

frankaloe

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:39
Deze kende ik nog niet maar we gaan het uit proberen  :o
Thx voor tip !

ps. wordt hier al vol gegoten door moeders de vrouw met allerlei verschrikkelijke drankjes en ander gorgel spul ...   ;D
11.25
de 5 zit er al in..dus zuipen maar  ;D ;D ;D
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

gilleeesss

Als ik het goed begrijp, is de kans op sneeuw voor vandaag niet zo heel groot meer voor belgie dan?

Chase-Stormer

Hier geen sneeuw meer bijgevallen vannacht, meeste is ook weer verdwenen, er is nog wat witsel tussen de straat tegels / container / restant op de ramen. Maar wat hebben we er van genoten  :D

Kaarten voor Dinsdag zien er leuk uit voor deze omgeving *keeps fingers crossed* dat zee-temp de boel niet in het water laat vallen.

Ramon Oost

Minimum temperaturen van afgelopen nacht.


MarcS

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:39
Deze kende ik nog niet maar we gaan het uit proberen  :o
Thx voor tip !

ps. wordt hier al vol gegoten door moeders de vrouw met allerlei verschrikkelijke drankjes en ander gorgel spul ...   ;D

Zere keel = honing, een van de beste antibacteriele middelen die er zijn!
Paracetamol met caffeine, om het griepgevoel te verminderen werkt zelfde als dure middeltje met onuitspreekare naam. Moet wel zelfde werken, zit immers zelfde in :-).

Dennis

Nederland 500Hpa "Bull's Eye"   ;D


Dennis

GFS sneeuwkaartje "sry nederland"


MarcS

Ook in mijn omgeving zijn een paar (lees veel) mensen, die de verwachtingen van hier altijd maar 'te rooskleurig' of 'zwartgallig' vinden. Meestal is dit het gevolg van de informatie de ze krijgen via nu.nl of wat voor site dan ook. Als ik dan probeer uit te leggen dat deze mensen met handen en voeten gebonden zijn, omdat ze nu eenmaal een gemiddeld weerbeeld moeten scheppen EN niet verder vooruit durven kijken dan het bekende 'steek je neus uit het raam' is men vaak negatief over de verwachting hier. Als Jan en Johann weer eens right on the money zitten, dan claimen ze dat dit klopt want buienradar schreef het ook al, dat men het hier meestal weken van te voren ziet aankomen en alleen het exacte moment en precieze plek niet altijd goed kan inschatten vind men dan meteen prutswerk. Sommige mensen ........

jorentje1997

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:34
Jazeker, dit geldt voor alle kustgebieden. Vergeet niet dat we met heel koude boven luchten te maken gaan krijgen (op 500hPA -5km) tussen de -30 en 35 graden en ook lager in de atmosfeer wordt het flink koud. Boven het zee water gaat dit onherroepelijk leiden tot convectie of te wel het opleven van (sneeuw)buien. Wat dan bepalend gaat worden is de stroming en de windrichting.
-knip-
Bedankt voor je uitleg Johann!  :)

Citaat van: Dennis op za 12 jan 2013 - 11:56
GFS sneeuwkaartje "sry nederland"
Ik ga onze sneeuwschop maar weer eens zoeken :P

Dennis

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:18

We moeten nog wel oppassen voor evt. binnen drijvende sneeuwbuien vanaf de Noordzee. Deze worden door de koudere lucht en het nog relatieve warme water van Noordzee getriggerd en zouden periodiek nog het land kunnen gaan trekken. Met name dus in de kustprovincies en Wadden extra alert ! (lake effect snow).

Juist Johann  :) kijk waar gem mee komt voor waddengebied (eigen kern nw duitsland/denemarken)


Jan van Ooijen

Niemand GFS Oper lange termijn??? Tot en met de 27ste winter in ieders geval, nu hopen dat het geen koude broeder is:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Hier nog steeds dwarrelende vlokjes en een zonnetje die door komt. Heel mooi!

grizzrh

Doenrade, Limburg

jorentje1997

Heb toch niet zo'n goeie hoop op sneeuw vandaag, alleen Hirlam laat het over België trekken ;o

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 12:15
Heb toch niet zo'n goeie hoop op sneeuw vandaag, alleen Hirlam laat het over België trekken ;o

Ben ook benieuwd als ik terug naar m'n stadje izegem trek of er iets zal gevallen hebben. Hirlam is meestal redelijk correct.. Ik moet vanmiddag (zo vertrekken) naar oostkamp, dus daar word niet echt iets berekent zelf door hirlam, daarom dat het een verrassing zal zijn voorme

Powered by EzPortal