Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388150 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boeran

Na eerst regen nu sneeuw in IJlst en hier blijft het nu liggen!
De temperatuur daalt langzaam richting het vriespunt  :)

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost


Marcel1976

Mooie uiteenzetting, Johann!!!
Ik denk ook dat dit geen éénweeksvlieg wordt. Bedankt voor de wederom mooie uit-eenzetting hierboven, en alvast een waanzinnige vakantie gewenst, voor jou en Jan.
Cheers! :)

xzaz

Als het noorden van Nederland maar geen bakken sneeuw krijgt en windstil is; ja ik ga voor alles of niets!  ;)
De winter is nog niet eens begonnen!

glenn

Noord belgie lijkt toch echt zijn portie sneeuw te krijgen zo te zien !

Bacci

Heerlijke pluim, op LT zelfs leden die voor nog kouder weer gaan.


jorentje1997

Citaat van: Johann op vr 11 jan 2013 - 22:11
EC12 heeft nu toch wat meer neerslag (sneeuw) voor dinsdag erin. EC-MOS doet nog niet echt mee (is vaker wat trager met dat soort dingen). Vooral in zuidwesten kan 5-10cm sneeuw gaan vallen.
Kaart neerslag en Theta-E's
Voor mijn regio ziet het er wel goed uit. Maar het blijft toch nog ff afwachten :)

Johann

Citaat van: Marcel1976 op vr 11 jan 2013 - 22:14
Mooie uiteenzetting, Johann!!!
Ik denk ook dat dit geen éénweeksvlieg wordt. Bedankt voor de wederom mooie uit-eenzetting hierboven, en alvast een waanzinnige vakantie gewenst, voor jou en Jan.
Cheers! :)

Danke je ! Ben alleen bang dat we die zon in het mooie en altijd zo zonnige Italia (Aosta) wel kunnen gaan vergeten. Wordt sneeuw happen en bibberen op de pistes ! Gelukkig hebben we een heel knus hotel  en er is WIFI  :D !

jornonweer

die sneeuw die op noord belgie afkomt, zal waarschijnlijk weg zijn voor het hier is :p
Danger is real, fear is a choice.

zorba



Echter niet overal haalt de neerslag de grond!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

glenn

Citaat van: jornonweer op vr 11 jan 2013 - 22:22
die sneeuw die op noord belgie afkomt, zal waarschijnlijk weg zijn voor het hier is :p

Toch denk ik dat het niet zo zal zijn de sneeuw is nu al redelijk lange tijd op land en sterft zo te zien niet meteen uit geef het maar een kansje !

Ramon Oost

Citaat van: jornonweer op vr 11 jan 2013 - 22:22
die sneeuw die op noord belgie afkomt, zal waarschijnlijk weg zijn voor het hier is :p

Zit in het gebiedje maar stelt weinig voor. Gewoon een beetje lichte motsneeuw :)

matroesjka-world

Tis niet veel maar we hebben sneeuw, hier het bewijs, sneeuw in Heerenveen !!

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Johann

Vraagje...

Help me ff aan die 1000 volgers op twitter, zit al op 981  :-)
Dus even volgen (en updates meepakken natuurlijk)

>>  @Wintersportweerman

Thx  :P

jorentje1997

Dit is het gebiedje die morgen Frankrijk en België aandoet. Jammer genoeg blijft het niet zo actief anders zou het wel leuk kunnen worden :D



Citaat van: Johann op vr 11 jan 2013 - 22:26
Vraagje...

Help me ff aan die 1000 volgers op twitter, zit al op 981  :-)
Dus even volgen (en updates meepakken natuurlijk)

>>  @Wintersportweerman

Thx  :P
Ik volgde je net 5min voor je dit berichtje plaatste :)

Jan van Ooijen

Citaat van: jorentje1997 op vr 11 jan 2013 - 22:27
Dit is het gebiedje die morgen Frankrijk en België aandoet. Jammer genoeg blijft het niet zo actief anders zou het wel leuk kunnen worden :D



Dadelijk de nieuwe Hirlam, dan weten we wat meer. Is wel iets beter  ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Johann op vr 11 jan 2013 - 22:26
Vraagje...

Help me ff aan die 1000 volgers op twitter, zit al op 981  :-)
Dus even volgen (en updates meepakken natuurlijk)

>>  @Wintersportweerman

Thx  :P

Haha voor mij ook dan maar... Op naar de 200 (nu 180) :p @RamonOost


Mooi kaartje van GEM


Chase-Stormer

Helaas te donker buiten om een goede foto te schieten met mn phone, de straat is hier mooi wit gekleurd !
Zonder dat ik het door had is het nog wat wezen sneeuwen  :D

Het is wel smeltende, je kan het gewoon horen smelten... Ik ga terug naar de voordeur om even van dit moment te genieten  8)

MamaAs

Hier in workum geen sneeuw, wel heldere hemel.

Powered by EzPortal