Onweerskansen 2013

Topic gezien door 253583 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hj32

Het wordt steeds gekker...verwachting weatherpro onweer van 2 uur s'nachts tot 5 uur s'middags...kijk dat zijn tijden! :D di 18-06

Marsel

Citaat van: hj32 op do 13 jun 2013 - 21:22
Het wordt steeds gekker...verwachting weatherpro onweer van 2 uur s'nachts tot 5 uur s'middags...kijk dat zijn tijden! :D di 18-06

GFS DMO als basis denk ik?  ;)

Waar kan ik tekenen voor het scenario van de huidige GFS12 oper?


TaL

Hou jullie allemaal beetje in nog, EC geeft niets, zelf amper op maandag
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

hj32

Mooi lijntje nu tussen stuttgart en nurnberg...

Weerfreak 1337

Citaat van: Sven op do 13 jun 2013 - 18:29
Wederom weer een heerlijke run, zeker ook voor maandag op dinsdag nacht :)

Lol de neerslag, westland gaat eraan :)

Lol, laten we het hopen, tijd voor actie :D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

hj32

Volgens de laatste kaarten 1e onweerskansen maandag tussen 17u en 23u
Wordt al reeeler ;)

zorba

Even kijken naar donderdag op de LT, blijft een interessante situatie, deze staat nog steeds op de kaarten in de GFS 00Z run. Met tropische temperaturen van 30+ en dauwpunten tot 25 graden.







Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

LeMisérable

Ha, apart om te zien, eerst was het dat het onweer Woensdagavond binnen zou komen en tot Donderdagavond huis zou houden, maar nu lijkt het pas op Donderdagochtend te komen en rond de avond al weer weg te zijn, gebeurt niet vaak, dat onweer vol overdag, maar er verandert toch nog van alles, zou me niks verbazen als het hele zakie weer opschuift.
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Ik hoor net op de radio dat de depressie voor morgen flink gegroeid is en dat er wel eens aardig wat neerslag kan vallen, met onweer en hagel. Ook nog eens een stevige wind? klopt dat?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Johann

Citaat van: Weatherman op vr 14 jun 2013 - 10:05
Ik hoor net op de radio dat de depressie voor morgen flink gegroeid is en dat er wel eens aardig wat neerslag kan vallen, met onweer en hagel. Ook nog eens een stevige wind? klopt dat?

Lijkt me niet, heb je wel goed geluisterd resp. niet de situatie met begin volgende week verwisseld ??!

hussel

Kaarten blijven nog steeds goed voor volgende week! Dagje vrij gevraagd en afwachten maarrrrrrr

Weatherman

Citaat van: Johann op vr 14 jun 2013 - 10:23
Lijkt me niet, heb je wel goed geluisterd resp. niet de situatie met begin volgende week verwisseld ??!
Nee, was echt morgen, want hij noemde zelfs zaterdag, en zondag werd het droog. was trouwens 8FM
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Johann

Citaat van: Weatherman op vr 14 jun 2013 - 10:25
Nee, was echt morgen, want hij noemde zelfs zaterdag, en zondag werd het droog. was trouwens 8FM

Ik zie nix van "flink gegroeide depressie" of wat dan ook.
Weliswaar morgen KF passage met buiige regel en in noordoosten kans op een klap maar veel naam mag dat niet hebben.

Weatherman

Citaat van: Johann op vr 14 jun 2013 - 10:29
Ik zie nix van "flink gegroeide depressie" of wat dan ook.
Weliswaar morgen KF passage met buiige regel en in noordoosten kans op een klap maar veel naam mag dat niet hebben.
Raar is dat dan, maar ja bedankt voor je uitleg. We wachten gewoon volgende week af. hopen op mijn eerste onweer van dit jaar.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marlieke

Zelfs buienradar geeft voor donderdag hoge temps aan met onweer voor mijn woonplaats. I hope sooooo  :D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Marcel

GFS 06z run:kaartje voor maandag a.s.

Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Weatherman

Citaat van: Marcel op vr 14 jun 2013 - 12:16
GFS 06z run:kaartje voor maandag a.s.
Flink minder geworden weer.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jens

cape is weg voor donderdag nu in de nieuwe gfs run,maandag is wel verbeterd
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Marsel

Citaat van: Marcel op vr 14 jun 2013 - 12:16
GFS 06z run:kaartje voor maandag a.s.

Yup, zoals gisteravond hier: http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,3657.msg60909.html#msg60909 even besproken moeten we ons eerst maar eens even gaan richting op maandag middag en avond.
Zowel GFS als EC zinspelen nog steeds op het binnendringen van de warme onstabiele luchtmassa op die dag, uiteraard vergroten de onweerskansen dan.
De vraag zal even zijn of buien gemakkelijk getriggerd gaan worden, EC en GFS lopen in dat opzicht nog enigszins in uiteen.

Powered by EzPortal