Onweerskansen 2013

Topic gezien door 253451 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost

Opnieuw stevige onweersbuien in Duitsland. In het gebied waar deze buien zich momenteel bevinden geldt een level 2 van Estofex voor overvloedige neerslag.


Sven

Citaat van: Ramon Oost op zo 09 jun 2013 - 14:53
Opnieuw stevige onweersbuien in Duitsland. In het gebied waar deze buien zich momenteel bevinden geldt een level 2 van Estofex voor overvloedige neerslag.


Mag ik iedereen er op attent maken dat dit in het onweerskansen europa topic thuis hoort ;)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Sven

Hierbij een gif animatie van de run! En wat is tie schitterend :D

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

hj32

Yeah, kan ik mooi mn nieuw ontdekte lokatie proberen!!

Koen-IJM

Niks meer aan veranderen. Prachtige run!!

Pascal Soomers

Hopelijk blijft dat voor zondag erin staan.. Stp slaat ook uit op 3.0, dat is best wel pittig.
Het zou trouwens ook eens fijn zijn als EC in dit soort situaties eens mee gaat... Die blijft tot nu toe altijd 'achter'..

Achja, 2013 hé :P.
When a supercell arrives, you must be prepared.

wkeijzer


Koen-IJM

Citaat van: wkeijzer op zo 09 jun 2013 - 20:07
Oepsjens..Pinkpop

Bedenkt het me net idd. Het zal toch weer niet hé

Jan van Ooijen

Citaat van: Sven op zo 09 jun 2013 - 18:55
Hierbij een gif animatie van de run! En wat is tie schitterend :D



Van uitstel komt afstel. Typisch weer een uitdraai van Amerikaans weermodel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Pascal Soomers

Hmm.. EINDELIJK! ECMWF gaat mee met GFS in de huidige run :).
Dit zegt al heel wat.. Zou het dan toch??
Voor de Limburgers is dit een heerlijke EC run :)!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Johann

Citaat van: Pascal Soomers op zo 09 jun 2013 - 21:23
Hmm.. EINDELIJK! ECMWF gaat mee met GFS in de huidige run :).
Dit zegt al heel wat.. Zou het dan toch??
Voor de Limburgers is dit een heerlijke EC run :)!

Inderdaad komt ook het ECMWF met interessante kaarten. Vooralsnog natuurlijk nog veel te vroeg voor details maar zeker een situatie met potentie en om in de gaten te houden. Zoals het er nu naar uitziet zal het meest actieve weer zich zondagavond en in de nacht op maandag ten zuiden van Nederland afspelen. Vooral delen van noord Frankrijk en België mogen dan rekenen op stevige onweersbuien (met kans op vorming MCS). Maandag overdag dan sterk afnemende instabiliteit en op veel plaatsen regen of een bui en markant koeler weer.

De start van de Topshelf Open (zondag 11h00) zal zoals het er nu naar uitziet in het teken staan van zomerse weer. Met veel zon en weinig wind zal de luchttemperatuur vlot  oplopen van 20 naar 26 graden en wellicht nog wat hoger. Met een globale straling van 6H -> 3000-3600 W/m2 wordt het lekker zweten, temeer ook omdat de luchtvochtigheid in de middag sterk zal gaan toenemen. Gevolg daarvan toenemende bewolking en later op de middag en avond van het zuiden uit kans op stevige (onweers)buien.

hussel

Mooie kaartjes!! En die GFS run.. halleluja!! Nu nog maar afwachten wat er deze week allemaal gaat gebeuren

Weerfreak 1337

Dat gaat lekker in de nieuwe run.. :) Dromen maar :D




Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jornonweer

Citaat van: Weerfreak op ma 10 jun 2013 - 12:47
Dat gaat lekker in de nieuwe run.. :) Dromen maar :D

ja maar zondag geen onweer volgens deze run..
Danger is real, fear is a choice.

Ramon Oost

Citaat van: Weerfreak op ma 10 jun 2013 - 12:47
Dat gaat lekker in de nieuwe run.. :) Dromen maar :D


Wel heel erg lange termijn he ;)

Weerfreak 1337

Citaat van: Ramon Oost op ma 10 jun 2013 - 12:56
Wel heel erg lange termijn he ;)

Daarom zet ik er ook bij: Dromen maar ;)
Volgens mij mag een interessante situatie op de LT best in de gaten gehouden worden.

Kverwijs je door naar het zomertopic waar Johann ook al deze situatie bekeek: http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,4020.msg60617.html#msg60617

Maar dat had je al wel gezien denk ik :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Vortex

GFS speelt weer Heroine Hero met ons...

- "No man. All you do is run through the pretty forest and chase a big dragon."
- "But you don't ever catch the dragon. You just keep chasing it."
We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

Pascal Soomers

Ik wil niet veel zeggen, maar donderdag heeft toch ook wel potentie.. Daar moeten we natuurlijk niet overheen kijken! Oké, het wordt geen zwaar onweer met alles erop en eraan maar de kans is zeker wel aanwezig..

When a supercell arrives, you must be prepared.

Jan van Ooijen

Citaat van: Pascal Soomers op ma 10 jun 2013 - 13:27
Ik wil niet veel zeggen, maar donderdag heeft toch ook wel potentie.. Daar moeten we natuurlijk niet overheen kijken! Oké, het wordt geen zwaar onweer met alles erop en eraan maar de kans is zeker wel aanwezig..

Ik zie weinig tot niets voor aanstaande donderdag op de recente run van het Amerikaans weermodel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal