Onweerskansen 27 en 28 juli

Topic gezien door 86791 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 22 jul 2012 - 22:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel1976

Hier ( limburg ) nu matige regen met wat gerommel, stelt niet veel voor. Ik denk dat we na deze bui nog wel even de zon te zien krijgen, en dan maar eens afwachten wat er vanuit Frankrijk aankomt. Ik hoop dat daar het echte werk bij zit.

Jan van Ooijen

Bij Amiens ook mooie buien momenteel, trekrichting lijkt NNO te zijn

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Chase-Stormer

Eerste drupjes vallen in Den Helder

Dennis

@KNMI

Wat verder opvalt zijn de neerslaghoeveelheden, Hirlam komt voor het zuidoosten tot en met morgenochtend zelfs met een cumulatieve neerslagsom van 50-80 mm, vooral het gevolg van een MCS dat Hirlam laat ontstaan. Andere modellen komen met minder neerslag maar zijn met 20-40 mm nog steeds significant. Het gebied met de meeste neerslag schuift nogal over het land, het noordwesten lijkt de minste neerslag te krijgen.


Paspimefonic

@jan even een praktische vraag, vooral vanwege mijn kids. Kunnen we hier in het zuid-westen (Gouda) ook nog het een en ander verwachten? Ik las her en der dat er vooral zware regenval word verwacht, geldt dat enkel voor Zuidelijke en Oostelijke provincies?

Jan van Ooijen

Bij Geel (Belgiƫ) ook al onweer

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Paspimefonic op vr 27 jul 2012 - 16:44
@jan even een praktische vraag, vooral vanwege mijn kids. Kunnen we hier in het zuid-westen (Gouda) ook nog het een en ander verwachten? Ik las her en der dat er vooral zware regenval word verwacht, geldt dat enkel voor Zuidelijke en Oostelijke provincies?

Gaat er maar wel vanuit, estofex nu ook al update naar level 2
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Arend

Citaat van: T-inus op vr 27 jul 2012 - 14:56
Hier nog even de Sounding voor de Bilt voor de volledigheid :

Daar mag nog een beetje aan gesleuteld worden. Kleine inversie rond de 700 hpa. CIN -77 moet nu ook langzaam aan het afnemen zijn. Nog wat energie erin pompen en een mogelijke trigger zouden het moeten doen. Is natuurlijk momentopname en lokaal. Misschien dat het budget van het KNMI het toelaat nog een extra balonnetje de lucht in te sturen om 17.00. Lekkere dauwpunten trouwens hier in het oosten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Onno_D

Citaat van: Marcel1976 op vr 27 jul 2012 - 16:35
Hier ( limburg ) nu matige regen met wat gerommel, stelt niet veel voor. Ik denk dat we na deze bui nog wel even de zon te zien krijgen, en dan maar eens afwachten wat er vanuit Frankrijk aankomt. Ik hoop dat daar het echte werk bij zit.
Inderdaad. Ik wacht hier nog steeds op het eerste echte nachtelijke onweer van het jaar. Hopelijk gaat dat vannacht lukken :)

JorisK

Als ik op de europa-buienradar kijk en ik zie de trekrichting van die buien lijkt het toch wel de goeie kant voor ons op te gaan! Nou nog hopen dat het zo blijft.

Paspimefonic

Citaat van: JorisK op vr 27 jul 2012 - 16:50
Als ik op de europa-buienradar kijk en ik zie de trekrichting van die buien lijkt het toch wel de goeie kant voor ons op te gaan! Nou nog hopen dat het zo blijft.

Waar woon je?

Jan van Ooijen

Pittig buitje bij Belgisch/Nederlandse grens

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Dennis

Supercel- over NL te verwachten....???

JorisK

Citaat van: Paspimefonic op vr 27 jul 2012 - 16:59
Waar woon je?
Ik woon in Zaandam, nabij Amsterdam, maar ik bedoelde het meer algemeen voor een groot deel van NL. ;)

SniperEye

Aan de grond koelt het fors af. Ben benieuwd naar de intensiteit. Dat er veel water gaat komen is duidelijk. Een MCS lijkt in de maak boven Frankrijk.

Weatherboy

Citaat van: JorisK op vr 27 jul 2012 - 17:08
Ik woon in Zaandam, nabij Amsterdam, maar ik bedoelde het meer algemeen voor een groot deel van NL. ;)

Nou voorlopig lijkt alles te stagneren in Frankrijk en die losse buitjes netjes Duitsland in te trekken op 1 na. Die wind uit het noordwesten is veels te hardnekkig. De afkoeling gaat te hard.

Mr.B

De wolken schieten hier de lucht in. Donkere en witte. Zon komt er af en toe nog even door. Hopen op onweer :)

Mariska

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 27 jul 2012 - 17:02
Pittig buitje bij Belgisch/Nederlandse grens

En komt recht op Eindhoven af :)

Edit: gerommel in de verte.
Een statisticus waadde door een rivier die gemiddeld 1 meter diep was. Hij verdronk.[/size

Jan van Ooijen

Ten westen van Valkenswaard ook al onweer waargenomen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

frankaloe

Citaat van: Mariska op vr 27 jul 2012 - 17:25
En komt recht op Eindhoven af :)

Edit: gerommel in de verte.
de bui gaat ook hieroverheen komen,lijkt het.
voor alsnog geen gerommel maar wel stikbenauwd bij 28 grd.
vogels zie je onrustig vliegen momenteel,dus er zit wat aan te komen
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Powered by EzPortal