Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157364 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard1995

Citaat van: Thunderfreak op do 10 mei 2012 - 13:50
Onder welke steen heb jij gelegen dan?  ;) :D dit is het 2e alweer.

whahaha, toen vond ik het jammer dat ik moest werken vanMIDDAG :D :D
maargoed nu is het alweer 2 uur, anders kom ik al niet eens meer weg daar :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

danny90

in Domburg, (westen van zeeland), is het net begonnen met regenen, helaas is het maar een saaie grijze lucht

Fren

toch nog opschaling dus naar level 2...
eerste voor mei voor europa

afwachten... hoop dat we in twente nog wat gaan zien


The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Baksteen2005

Doetinchem (7001)
Waarschuwing vooraf vanwege onweer,
waarschuwingsniveau rood verwacht
geldig van: donderdag, 10. mei 2012, 14:00 uur
geldig tot: vrijdag, 11. mei 2012, 08:00 uur
geldig voor: alle hoogtes


Bron: http://alarm.noodweercentrale.nl/getwarning_nl.php?xpos=375&ypos=322&bland=gelderland&lang=nl

mike1131

Ten zuid westen van Parijs lijkt nu iets te ontstaan op de satelietbeelden?


Xtrmwthr

Nu ik al die kaarten enzo bekijk, gaat mijn gevoel stiekem toch aangeven, dat het misschien toch erg mee gaat vallen.
Als je kijk naar het verloop van die grote bui in Frankrijk, die is al sterk afgezwakt! :S

Ik kijk het nog 2 uurtjes aan voordat ik gaat rijden! ;)

Thunderfreak

In de aankomende 2 uur moeten we zeker al iets kunnen gaan waarnemen waar potentie in zit.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Etienne112

ik wacht het nu nog ff af zeker de komende paar uur :P tot dat ik wat op de radar kan vinden laat het maar komen!
Sony Alpha A580 + Sony Alpha VGB50AM Vertical Grip + Sigma 50-500mm F4.5-6.3 APO DG OS HSM + Tamron

Tyshane

Citaat van: Xtrmwthr op do 10 mei 2012 - 14:41
Nu ik al die kaarten enzo bekijk, gaat mijn gevoel stiekem toch aangeven, dat het misschien toch erg mee gaat vallen.
Als je kijk naar het verloop van die grote bui in Frankrijk, die is al sterk afgezwakt! :S

Ik lees meerdere berichten van mensen dat het misschien gaat tegenvallen. Tuurlijk zou dat kunnen, maar geef het de tijd om op te bouwen.

jones

Effe een vraagje: is het de bedoeling dat na dat neerslaggebied boven BE we in de opklaringen komen die nu bij de grens van FR/BE komen en dat daarin de buien gaan ontstaan?  ::)

Thunderfreak

Hou de Golf van Biskaje maar gewoon in de gaten nu.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Mike25

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 15:01
geef het de tijd om op te bouwen.

Helemaal mee eens ;), hoop eiegenlijk dat ik er vanavond nog op uit kan

Tyshane

Citaat van: jones op do 10 mei 2012 - 15:02
Effe een vraagje: is het de bedoeling dat na dat neerslaggebied boven BE we in de opklaringen komen die nu bij de grens van FR/BE komen en dat daarin de buien gaan ontstaan?  ::)

Ik denk dat het buiengebied boven Zeeland hem niet gaat worden maar dat het daarna pas gaat beginnen / opbouwen, zelfde koers maar iets meer naar het Oosten.

Citaat van: Mike25 op do 10 mei 2012 - 15:04
Helemaal mee eens ;), hoop eiegenlijk dat ik er vanavond nog op uit kan

Dat zou mooi zijn! Ik ga misschien voor een ritje met de atb naar een paar spotplekkies, maar beetje lastig in te schatten momenteel. Verder niet echt fotogeniek nog en zal veel embedded cb's zijn. Maar goed daar is het nog te vroeg voor, dus we gaan zien wat het ons verder gaat brengen...

Jan van Ooijen

Kijk eens wat WRF berekende en zie het vervolg op: http://bit.ly/KSfmeY  Echt precies goed!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hj32

Ik bevind mij nu in Enschede en ben in twijfel
Gezien de estofex update denk ik Duitsland in, ff afwachten nog  :)

Nick_Amersfoort

Citaat van: mike1131 op do 10 mei 2012 - 14:18
Ten zuid westen van Parijs lijkt nu iets te ontstaan op de satelietbeelden?



Daar is niets wat wijst op convectie. Ik moet het hier nog zien gebeuren. Grote kans dat alles onder Limburg door gaat en zo Duitsland in trekt. Regen gooit voor Z- M- en Oosten Nederland behoorlijk wat roet in het eten.

Mr.B

Citaat van: Tyshane op do 10 mei 2012 - 15:07
Ik denk dat het buiengebied boven Zeeland hem niet gaat worden maar dat het daarna pas gaat beginnen / opbouwen, zelfde koers maar iets meer naar het Oosten.

Hopelijk niet te veel naar het Oosten. Dan missen wij het.  Wacht nog steeds af wat er gaat gebeuren. Ben heeeeel benieuwd 8)

M.Dings

tot nu toe niets bijzonders te zien, regengebiedje boven het zuiden van NL, wel wat benauwd maar nog geen donderbuien op de radar. Had nu toch wel wat verwacht eigenlijk..

Marcel1976

De zon heeft toch nog goed zijn werk gedaan, de 25 graden is hier bereikt. Nu maar afwachten...

Thunderfreak

Citaat van: M.Dings op do 10 mei 2012 - 15:30
tot nu toe niets bijzonders te zien, regengebiedje boven het zuiden van NL, wel wat benauwd maar nog geen donderbuien op de radar. Had nu toch wel wat verwacht eigenlijk..

Geduld is een schone zaak. Als het echt niks zou worden was dat al lang duidelijk geweest.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal