Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157358 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marsel

Citaat van: TimKoster op do 10 mei 2012 - 17:41
Heb je exact linkje van die radar? Zit zelf in Terneuzen dus wil 't nu wel even gaan volgen ;)..

Buienradar.nl neem ik aan :).
EDIT: behoorlijk intense echo aan het worden momenteel. Ach, het duurt even, maar dan heb je ook wat ;).

TimKoster

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 17:42
Buienradar.nl neem ik aan :).

Ja, maar ik krijg de onweerversie niet te pakken ;)..

Etienne112

Sony Alpha A580 + Sony Alpha VGB50AM Vertical Grip + Sigma 50-500mm F4.5-6.3 APO DG OS HSM + Tamron

vlerk


Marsel

Citaat van: TimKoster op do 10 mei 2012 - 17:44
Ja, maar ik krijg de onweerversie niet te pakken ;)..

Optie '1 uur bliksem' kiezen of een tijd aanklikken, dan zie je de ontladingen vanzelf verschijnen.

TimKoster

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 17:47
Optie '1 uur bliksem' kiezen of een tijd aanklikken, dan zie je de ontladingen vanzelf verschijnen.

Ja ik weet hoe het werkt, maar is echt zo nu net pas verschenen op de buienradar site.. Merci :)

Sven

Citaat van: TimKoster op do 10 mei 2012 - 17:48
Ja ik weet hoe het werkt, maar is echt zo nu net pas verschenen op de buienradar site.. Merci :)

http://en.allmetsat.com/images/lightning-netherlands.php

Veel beter dan buienradar, buienradar geeft meer ontladingen dan er in werkelijkheid zijn. Refreshen gewoon via F5.

ps: via de chat kun je ook snel op de hoogte blijven Meteo-Service chat
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

dondertje127

God oh goddogot wat had ik er weinig fedusie meer in zeg. Maar eindelijk is er dan toch iets getriggerd in West Vlaanderen.

Marsel

Citaat van: dondertje127 op do 10 mei 2012 - 17:51
God oh goddogot wat had ik er weinig fedusie meer in zeg. Maar eindelijk is er dan toch iets getriggerd in West Vlaanderen.

Je bent niet de enige ;).

Overigens heeft de belgische cel duidelijk SC trekken....op radarbeelden van buienradar slecht te zien trouwens.

GekkeLeo

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 17:56
Je bent niet de enige ;).

Overigens heeft de belgische cel duidelijk SC trekken....op radarbeelden van buienradar slecht te zien trouwens.
Lijkt me geen supercell hoor, die gaan hun eigen weg deze gaat met de stroom mee

Tyshane

Ja mooi dat het aan het ontstaan is daar in Belgiƫ! Ligt goed in de lijn der verwachting gezien de WRF-kaarten...

Marsel

Citaat van: GekkeLeo op do 10 mei 2012 - 17:58
Lijkt me geen supercell hoor, die gaan hun eigen weg deze gaat met de stroom mee

Wacht maar even ;).
Overigens zeg ik ook niet dat het er een is, hij heeft de juiste opbouw (inflow aan zuidzijde, met duidelijk intense echo aldaar) en heeft dus duidelijk de dynamische SC trekken.
Krijg sterk de indruk dat dit er nog wel een zou kunnen zijn by the way!

dondertje127

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 17:56
Je bent niet de enige ;).

Overigens heeft de belgische cel duidelijk SC trekken....op radarbeelden van buienradar slecht te zien trouwens.

Ik wou ook niet te vroeg jammeren, je weet immers dat Jan er erg weinig naast zit. Alleen soms stelt het weer alles zo lang uit dat ik me soms wel zit te verbijten. Ik dacht deze keer aan wat Jan zou kunnen zeggen: 'Niet zo jammeren, geduld hebben'. Jammeren kan altijd nog wel als er werkelijk een keer niks gebeuren zou.

Bovendien heb ik de oplader gevonden vanmiddag en de batterij is nu vol. Dus mocht het los gaan, kan ik filmen met 3 SD kaartjes. Kan ik mooi wisselen. Als het goed is zijn ze alle drie leeg voor filmruimte.

Stephanie

Geduld wordt blijkbaar toch beloond!
Dat buitje groeit ontzettend snel!

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 18:01
Wacht maar even ;).
Overigens zeg ik ook niet dat het er een is, hij heeft de juiste opbouw (inflow aan zuidzijde, met duidelijk intense echo aldaar) en heeft dus duidelijk de dynamische SC trekken.
Krijg sterk de indruk dat dit er nog wel een zou kunnen zijn by the way!

Inderdaad, dalijk bij Zuid-Holland ineens een rightmover ;) Volgens WRF
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op do 10 mei 2012 - 18:09
Inderdaad, dalijk bij Zuid-Holland ineens een rightmover ;) Volgens WRF

Haha Jan, dat kan goed kloppen, hij lijkt sowieso via west Brabant Nederland binnen te komen dus Zuid-Holland blijft gespaard vermoed ik.
Zitten trouwens buitengewoon intense echo's aan de zuidzijde op dit moment.
Hij begint ook mooi naar rechts af te wijken. Dit is een SC, kan niet anders!

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 18:13
Haha Jan, dat kan goed kloppen, hij lijkt sowieso via west Brabant Nederland binnen te komen dus Zuid-Holland blijft gespaard vermoed ik.
Zitten trouwens buitengewoon intense echo's aan de zuidzijde op dit moment.
Hij begint ook mooi naar rechts af te wijken. Dit is een SC, kan niet anders!

Zie ook deze post: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,1230.msg10702.html#msg10702
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelte

Citaat van: Marsel op do 10 mei 2012 - 18:01
Wacht maar even ;).
Overigens zeg ik ook niet dat het er een is, hij heeft de juiste opbouw (inflow aan zuidzijde, met duidelijk intense echo aldaar) en heeft dus duidelijk de dynamische SC trekken.
Krijg sterk de indruk dat dit er nog wel een zou kunnen zijn by the way!

Ben het met je eens, dit is een bui om in de gaten te houden. Hij is nog niet helemaal ontwikkeld, maar het zou me niets verbazen als dit uitgroeit tot een stevige SC.
Het was ook deze bui dat ik dacht... even inloggen op het forum. Benieuwd of zij zien wat ik zie!  ;D
Verder ook niets te beleven.

Diem


TaL

De bui is echt gigantisch, ik zie hem in het ZO maar de toppen zijn gewoon hoog met pileus en ijskap ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal