Onweerskansen 9 en 10 mei

Topic gezien door 157369 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 07 mei 2012 - 15:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dijker

Citaat van: Shadow112 op wo 09 mei 2012 - 22:10
Wow! in dit geval komt alles ook veel meer naar het westen! ;D

hahaha ik zeg kom maar op met die zooi..!!

Jan van Ooijen

Warm conveyor belt



Warme transportband. Sterke zuidelijke stroming met warme en vochtige lucht in een relatief smalle en ondiepe laag aan de voorzijde van een koufront. Nabij het front gaat de warm conveyor belt vaak samen met zware neerslag, soms zelfs onweer. Op satellietfoto's is dit verschijnsel vaak goed herkenbaar aan de smalle en scherp begrensde strook bewolking aan de voorkant van het koufront.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

garnage-patrick

morgen gaan we weer chasen!

denk dat we eerst maar duitsland induiken, en zo afzakken naar enschede... alleen de timing is me nou nog onduidelijk.. we kunnen pas tegen half 6 a 6 uur bij enschede in de buurt zijn,.. en weet dus niet goed voor wanneer de buien verwacht worden.

waarom moet ik morgen nou werken! :( :P

ziet er trouwens verder wel gewoon goed uit vind ik!

DannyNL

voorlopig zijn Zeeland en Zuid-Holland nog groen op de waarschuwingskaart van de KNMI.  ???

Koen-IJM

Citaat van: DannyNL op wo 09 mei 2012 - 22:31
voorlopig zijn Zeeland en Zuid-Holland nog groen op de waarschuwingskaart van de KNMI.  ???

De hele kust hoor.
Denk persoonlijk dat de overige provincies nog wel een kleurtje krijgen. Friesland weet ik niet.

maestro1971

Als er nog chasers zijn die vanaf een uur of 18:00 een kop koffie kunnen gebruiken in de buurt van Enschede/Hengelo dan zijn ze van harte welkom bij mij (Borne).

Martin1976

Hey hallo allemaal. Ook weer van de party. Ik wens ieder morgen een Knallend fijne dag. Ik ben blij dat ik in Twente woon, kheb mijn foto en video camera al achter de lader. Pas wel goed op iedereen als het gaat spoken!! Ik houd het nog een beetje bij hier vanaaf, en morgen ben ik ook wel van de party!! groetjes. (ps iedereen bedankt voor de goede info)
Groet'n uut Hengelo!!

Tyshane

Wordt wel erg spannend hoor, indices zien er allemaal nog steeds goed uit en als je alles zo leest lijkt het morgen een leuke dag te worden voor de weer-liefhebbers. Nu maar hopen dat alles ook goed uitkomt en uitpakt! Verder heerlijk om alles hier te volgen en met zijn allen te genieten van deze te gekke hobby. Leuke sfeer ook op het forum, geniet er van allemaal!

frankaloe

hoe is de trekrichting van de bui??
komt die vanuit het zuiden via belgie binnen..vanaf zee..of vanaf duitsland?
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Koen-IJM

Citaat van: frankaloe op wo 09 mei 2012 - 23:00
hoe is de trekrichting van de bui??
komt die vanuit het zuiden via belgie binnen..vanaf zee..of vanaf duitsland?

De 'zwaardere' buien zullen komen vanuit het westen. Maar de kans is groot dat de buien pas zullen ontstaan naarmate deze enkele tot tientallen km uit de kust zijn (boven land). Kan overigens ook dat het al eerder ontstaat. Morgen gaan we het zien (en hopelijk beleven)

frankaloe

http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Marcel1976

Ik denk dat ze pas veel verder in het binnenland gaan onstaan ( Ploffen )  gezien de betere onstabiliteitswaardes daar.

Nick_Amersfoort

Van ZW naar NO trekkende buien, met een redelijke treksnelheid.

SniperEye

Wij gaan de kop van Limburg in, richting Nijmegen. Vanaf daar wellicht nog richting de Betuwe.

Nick_Amersfoort

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 09 mei 2012 - 22:23
Warm conveyor belt



Warme transportband. Sterke zuidelijke stroming met warme en vochtige lucht in een relatief smalle en ondiepe laag aan de voorzijde van een koufront. Nabij het front gaat de warm conveyor belt vaak samen met zware neerslag, soms zelfs onweer. Op satellietfoto's is dit verschijnsel vaak goed herkenbaar aan de smalle en scherp begrensde strook bewolking aan de voorkant van het koufront.

Dat is een hele moie animatie, Jan! Duidelijk te zien dat de warme vochtige lucht omhoog wordt gezogen en tegen het koufront aan botst. Gevolg weten we natuurlijk wel he! De warme lucht stijgt natuurlijk als een gek op nabij dat koufront! Ben benieuwd morgen!

Nick_Amersfoort

Citaat van: SniperEye op wo 09 mei 2012 - 23:15
Wij gaan de kop van Limburg in, richting Nijmegen. Vanaf daar wellicht nog richting de Betuwe.

Misschien is wachten ter hoogte van Eindhoven een goed idee? Kan je altijd verder noordelijk, westelijk of misschien zelfs zuidelijk mocht dat nodig zijn. Mijn locatie is morgen Eindhoven en daar wachten tot er iets ontstaat en dan eventueel nog verplaatsen in de goede richting :)

frankaloe

jammer dat ik morgen om half 6 moet gaan werken,anders had je hier de bui mogen afwachten met bakkie koffie erbij
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

Isabelle

Ohw...als ze die vrachtwagen morgen maar komen laden voor het helemaal los gaat. Ik heb al speciaal gevraagd of ze 's morgens kunnen komen laden omwille van het weer.  :P

Koen-IJM


Arend

Karim heeft er nog eens over zitten denken. Nieuw plaatje, geen verdere update.

http://severeweatheroutlook.blogspot.com/
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal