Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 217524 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

stratocumulus

Citaat van: Dennis op za 09 mrt 2013 - 23:18
GFS komt zelfs met een sneeuw-Laag uit het Noorden wo/do
Ik durf het bijna niet te vragen, maarreeh... Je bedoelt toch geen PL he? Of....

Joep

Sneeuwhoeveelheden
Dennis-weernieuws

Dennis

Citaat van: stratocumulus op za 09 mrt 2013 - 23:21
Ik durf het bijna niet te vragen, maarreeh... Je bedoelt toch geen PL he? Of....

:) nee dat niet


winter

Citaat van: Dennis op za 09 mrt 2013 - 23:27
:) nee dat niet

Wat is een PL? En wat bedoel je voor dinsdag? Dat de kans klein is dat de sneeuw nederland bereikt?

stratocumulus

Citaat van: Dennis op za 09 mrt 2013 - 23:27
:) nee dat niet

:P Ik dacht al, maar een " gewoon" laag, zeker uit het noorden, kan ook heel wat veroorzaken, zeker als de onstabiele lucht achter het laag vanaf de Noordzee over ons heen stroomt. Spannend.. LT maar spanend!


PL=Polar Low. Een venijnig lagedrukgebiedje zonder fronten die in de winter vaak ontstaan in het zeegebied ten westen van Noorwegen. Soms weet zo' n laag zich naar onze omgeving te verplaatsen. Een dergelijk, spontaan onstaand en dus zeer moeilijk te voorspellen laag kan voor flinke heveelheden sneeuw zorgen, zeker aan de kust. Maar dar s hier nu geen sprake van. Ook komende week niet.

Oeps, zag net dat Dennis ook al had gereageerd...ik ben niet zo snel met typen.. :-X

Dennis

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 23:29
Wat is een PL? En wat bedoel je voor dinsdag? Dat de kans klein is dat de sneeuw nederland bereikt?

PL staat voor Polar Low - die komen hier erg weinig voor dus niets over dat ; en voor Dinsdag : idd de tegendruk is echt sterk door blijvende  instromende kou vanuit het Noorden (prognose nu)

De winter deze maand is niet zomaar weg....




Joep


Roland

Misschien met alle winterse perikelen ietwat off-topic, maar toch bijzonder.

Ik kan hier vanuit Nijmegen op dit moment 27,5 (!) uur onafgebroken regen melden. Gisteravond tot 01.00 uur gewerkt, het regende al vanaf 20.00 uur; vanmorgen om 07.00 uur opgestaan en nog steeds tot nu: regen.

Heb ik hier zelden tot nooit meegemaakt.

Zo zie je maar: weer is méér!!

Bacci


Weatherboy

Lichte sneeuw momenteel, wel zeikesnat natuurlijk. We wachten af....

just0408

Tijdens mijn fietstocht naar huis merkte ik dat de neerslag die er viel geen regen was. Er was enigszins sprake van een ijs/sneeuwachtige substantie. Het is nu ongeveer 0,7 nu hier. Dus wellicht morgen wit.
Ik ben ook niet van steen.

Roland

Ga nu slapen. Heb nog even de buienradar gevolgd en zie dat de temps vooral in het midden van Nederland snel dalen. Verwacht morgen bij het opstaan dan ook een heel klein sneeuwlaagje op planten, struiken en auto's.

Ach, we zullen zien, denk dat de maandag en dinsdag voor deze regio nog veel interessanter worden! 8)

Cdtj3

Hierzo is het nu aan het "sneeuwen" :D Zie wel hoe het morgen ochtend eruit ziet.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

hoffies

Hier ook aan het sneeuwen, hele fijne vlokjes, de auto's werden al een beetje wit!
Twitter: @hoffnar2911

Bacci


dondertje127

Nu ook in Arnhem kletsnatte sneeuw met regen.

jones

Citaat van: gilleeesss op za 09 mrt 2013 - 23:01
toch weer zuidelijker berekent :( maar nog steeds 10cm  voor hier..
Ja veel zuidelijker mag ie echt niet meer gaan anders kan het nog gaan mislopen :) in de 06z run was dde bovengrens nog diep on NL, nu boven CE-B

Harry de Hond

Pluim gfs van afgelopen nacht, kan die van straks er mooi naast. Ik denk naar aanleiding van de oper dat de nieuwe run wat "warmer" is:

Juist.

Marcellang

Hier zo'n 2 a 3cm stuifsneeuw, onderste poeder wat vastgevroren aan de grond  8)
Ben benieuwd wat er hier nog bij zal vallen door draaien front  ::)
Fijne zondag, Marcel.
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

André

Hier in Stasegem , een laag sneeuw van ongeveer 1cm en het is nog altijd bezig licht te sneeuwen bij een temperatuur van rond het vriespunt .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal