Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 13

Topic gezien door 207983 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 13 feb 2013 - 11:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ramon Oost

In de omgeving van Utrecht begint het nu te sneeuwen.

Thunderfreak

Ordinaire regen momenteel,wat bevriest.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ThaGhostNL

Wilt u mee discussiëren over de sneeuwval en ijzel in Nederland? Kom dan eens langs op onze gezellige chat. De koffie staat klaar :-)
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

MamaAs

Hier nog helemaal niets. Wel veel wind, en echt heel koud!

Invicta

Citaat van: Thunderfreak op do 14 feb 2013 - 11:18
Dat is ijsregen. Kijk maar uit.

Is inmiddels overgegaan in hele lichte sneeuw.

Jdolky

Dat raderbeeld (vorige pagina) komt niet bepaald overeen met de huidige situatie hier...zo goed als droog en als er wat valt is het regen/ijsregen.


Ramon Oost

Eetmaalsom sneeuwval De Bilt 00UTC. 98% kans op 3-10cm.


Reutel

Tilburg meldt nu ook ijsregen/ijzel.  :o

Glennb

Wat een sneeuw icm met de wind in A'dam. Het stuift alle kanten op.
Groet,
Glenn

Diem

Jammer zeg, ik had gehoopt op een pak sneeuw, maar het was alleen maar een mix van sneeuw en ijsregen.
Nu alleen nog maar regen!


wkeijzer

Ik dacht laat ik eens een uur eerder weggaan naar mijn werk..ben niet verder gekomen dan 10 meter, een grote glijpartij! ze zeggen wel eens, als je niet hoeft, ga dan de weg niet op...maar ik hoef eigenlijk wel...

ijzel


Nizo

In A'dam harde wind en sneeuw. Geen grote vlokken overigens.

theowl999999

ECM, UKMO and GEM following the same line. ScandiHoog......

Ramon Oost

Hierbij nog de nieuwe pluim (ECMWF12)


SniperEye

Citaat van: Jasneker op do 14 feb 2013 - 11:16
Als ex beroepschauffeur valt het me altijd op hoe slecht de mensen zich aanpassen aan slechte weersomstandigheden ondanks al de waarschuwingen en jaren rijervaring die sommigen hebben, of dat nu mist, regen na lange droogte, of gladheid is.
Al de moderne hulpmiddelen als ABS etc zijn mooi maar geen garantie op harder kunnen rijden in die omstandigheden, je zult je rijgedrag moeten aanpassen aan het weer, en de andere gebruikers, defensief rijden anticiperen dat anderen fouten maken en ik de slip kunnen gaan.


Ik zie globaal 2 soorten automobilisten: die te voorzichtig rijden en die gevaarlijk rijden. Beiden vormen een gevaar.

pasz

In omgeving Westland is het kommer en kwel. Veel meldingen van ongevallen.

theowl999999

Australian ( BOM) and Chinese (CMA), they're going for scandihoog as well

Cdtj3

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

just0408

Heerhugowaard kleurt gestaag witter en witter tijdens intensiverende sneeuwval en dalende temp. (nu -1.1 °C)  :)
Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal