Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 265411 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

martijn

Citaat van: Bacci op vr 08 feb 2013 - 19:14
Dan is het nog gekker, maarja zo maar even EC bekijken.
in het midden?

Jasneker

Net sneeuwbuitje gehad en er komt nog wat aan, blijft ook liggen temp is onder 0 gedaald.
;D

Bacci

EC geeft zaterdag wel wat lichte neerslag maar laat het neerslaggebied wat Hirlam aangeeft net ten westen van ons passeren.

adebos

Volgens de Hirlam kan ik dus morgenavond beter als de verschrikkelijke sneeuwman verkleed gaan naar de carnaval :) weer eens wat anders ;)

Roan

Johann, je wordt genoemd door Peter T op RTL4 :)

alaind86

Even offtopic ivb RTL4 wat ik heel even kwijt wil.
Ik stuur echt heel vaak weerfoto`s naar rtl maar zijn altijd dezelfde die erop komen(wil geen namen noemen). Ze konden er wel voor betaald krijgen of een abonnement.

Ontopic, vandaag grotendeels droge dag gehad maar in de middag een natte sneeuw bui over mn bol gekregen.
Temp actueel 1.1 graad.

Verder vooruitzichten qua sneeuw word spannend maar vrees dat de zachtere lucht spelbreker zal zijn.

GHkstra


martijn

dus de sneeuwkaarten zien er voor morgenavond voor midden Nederland ook gunstig uit?

GHkstra


martijn


Dennis

sneeuw weekend of niet ? persoonlijk laat me gewoon verrassen :)

Joep


martijn

Citaat van: Joep op vr 08 feb 2013 - 20:56
Sneeuw kansen zaterdag
zou alleen voor westen zijn dan ofniet?

Blizzard

Vandaag de laatste dag in een reeks die beheerst weer door het op uitgebreide schaal voorkomen van winterse buien in combinatie met licht winterse temperaturen. Minimaal vanmorgen -2.9 C in het oosten, en overdag werd de maximale waarde +5.4 C direct aan de kust waargenomen.

Natuurlijk nog geen diepwinterse toestanden sinds dinsdag toen de koudere lucht zijn intrede deed. Aan de andere kant zijn de gem dagwaarden steeds duidelijker onder normaal aan het raken en bovendien heb ik het idee dat deze koude periode wel eens zeer langdurig zal kunnen worden.

Voorlopig gaan we vier interessante en afwisselende winterse dagen tegemoet.

Te beginnen met morgen. We zitten in een soort overgangsgebied tussen een aantal weersystemen en dat levert bij ons een koud en rustig weerbeeld op. Na minimale waarden tussen -2/-7 C  wordt het morgen overdag tussen +1/+3 C, met volop zon maar later op de dag in de kustgebieden opnieuw toenemende kans op winterse buien.

Zondag start nog droog, met uitgestrekte opklaringen en minimale waarden tussen -2/-7 C, overdag vanuit het zuidwesten toenemende bewolking en een aantrekkende ZO wind met maximale waarden gem rond het vriespunt. De tijdelijke hogedrukinvloed snel wordt afgebroken door vanuit het noordwesten naderende lagedruk. In de loop van de avond neemt dan ook vanuit het zuidwesten de kans op sneeuw toe.

En deze situatie houdt maandag een groot deel van de dag aan. Lagedruk blijft voldoende ten zuidwesten waardoor de bovenluchttemperaturen niet al te veel oplopen en tevens de aanvoer aan de boden continentaal zal blijven, Z/O.

Temp blijven daarom overal onder het vriespunt, en er kunnen in een periode van 24-36 uur flinke hoeveelheden vallen, vooral in het zuiden en midden.

Het laag gaat daarna langzaam maar zeker richting het zuidoosten van Europa in combinatie met stevige hogedruk opbouw boven Scandinavië. Aanvoer wordt meer O/NO, en koude droge lucht wordt aangevoerd. Snel afnemende kans op sneeuw, flinke opklaringen en de temp kunnen dan nog lagere waarden gaan bereiken.

Ook daarna lijkt stevige noordoostelijke hogedruk, in het zuidwesten voldoende afgedekt voor frontale verstoring door Azoren hoog, voor langdurige koud en stabiel winterweer te gaan zorgen.

Mvg, Ronald

alaind86


matroesjka-world

Hier matige sneeuwval, misschien heeft het geholpen dat ik gisteren zei dat het voor mij niet meer hoefde  :P
Dus wil je sneeuw: zeg dan dat het voor jou niet meer hoeft, dan krijg je sneeuw hahaa  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

martijn

Citaat van: alaind86 op vr 08 feb 2013 - 20:58
Klopt helemaal!
[/quote
das jammer laat maar naar midden nederland komen :) en wat denk jij over zondag en maandag?

GHkstra

Hier sneeuw met een klap onweer.
Wat wil een mens nog meer?  ;D

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Joep


Powered by EzPortal