Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258534 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Tyshane

Vannacht aanhoudend kans op onweer.

Een actief buiencomplex is de afgelopen uren over het zuidoosten getrokken en trekt nu naar Duitsland. Daardoor is het tijdelijk rustiger met de buienactiviteit. Boven Frankrijk ontstaan echter weer nieuwe onweersbuien die vannacht van zuid naar noord over het land trekken. Daarbij zijn opnieuw hagel en (zeer) zware zware windstoten mogelijk. Verder kunnen er lokaal mistbanken ontstaan. De minima komen uit tussen 15 graden in het noorden en 20 graden in het oosten. De veranderlijke wind is zwak tot matig.

(Bron: KNMI)

LeMisérable

Buien in midden Frankrijk lijken heel erg oostelijk aan te groeien, ben benieuwd waar dat heen gaat :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Mrkos

Hoho, ik gun iedereen hier het beste, laat dat duidelijk zijn, maar baal er wel van dat we warm zijn gemaakt met level 3 en level 4 etc etc... En er niks van terug zien, hier iig ;) En dan straks ook nog in de hitte moete slapen, blergghhh ;)

Frank

Nog een foto van toen straks boven Zuidlimburg.

Ik weet niet wat de normale resolutie is die men gebruikt bij opnames.
Hoop dat hij redelijk is gelukt anders Tips  ;D


PatrickM

Citaat van: Frank op ma 09 jun 2014 - 23:35
Nog een foto van toen straks boven Zuidlimburg.

Ik weet niet wat de normale resolutie is die men gebruikt bij opnames.
Hoop dat hij redelijk is gelukt anders Tips  ;D

Prima. ;) Mooie wolken.

Edwin

Dusseldorf:



Kettewig, elders in NRW:

Never Stop Exploring

NitroGenetics

als iedereen eens de update leest, wist je eigenlijk al vanaf gister dat het nachtwerk zou worden met een mcs, het enige wat ik hier de laatste uur lees is een stelletje klagers die zeggen dat het allemaal gedaan is, kijk en lees eerst goed de verwachtingen voordat je gelijk een oordeel tref over het weer!

hier dan wederom een UPDATE wat betreft vannacht!

vanuit frankrijk ontstaan nieuwe onweersbuien die uitgroeien tot een mcs langs het *vore*  deze buien zullen dan in de avond/nacht nw/n belgie binnenstromen en vervolgens naar het noorden bliksemen. hierbij is wederom extreem weer verwacht, daarbij mogelijk veel wind en hagel. hoewel de bui in Duitsland mogelijk veel energie heeft opgeslokt zijn de index waardes over vrijwel heel nederland nog erg hoog mate cape waardes variërend tussen  de 500 en 2000kj

uiteindelijk is het natuurlijk net lotto het zal altijd maar de vraag zijn of het zal komen, maar de voorspellingen zijn er.


mroffica

Citaat van: Mrkos op ma 09 jun 2014 - 23:29
Hoho, ik gun iedereen hier het beste, laat dat duidelijk zijn, maar baal er wel van dat we warm zijn gemaakt met level 3 en level 4 etc etc... En er niks van terug zien, hier iig ;) En dan straks ook nog in de hitte moete slapen, blergghhh ;)
ik snap het wel, maar zoals alle weermodellen al moeite hadden om het eens te worden zo complex is en was de situatie nu eenmaal. valt alles op zn plek breekt de pleuris uit. nu pist een gedeelte naast de pot das jammer maar het is niet anders. 1 voordeel het is pas 9 juni zomer duurt nog lang. genoeg kansen nog voor iedereen  ;D
For the love of LiGhTnInG

boxer

Citaat van: mroffica op ma 09 jun 2014 - 23:48
ik snap het wel, maar zoals alle weermodellen al moeite hadden om het eens te worden zo complex is en was de situatie nu eenmaal. valt alles op zn plek breekt de pleuris uit. nu pist een gedeelte naast de pot das jammer maar het is niet anders. 1 voordeel het is pas 9 juni zomer duurt nog lang. genoeg kansen nog voor iedereen  ;D

Zo is dat!

DSDLimburg

Nog een paar foto's van vanavond in zuid Limburg! Foto met bliksem is genomen door mijn moeder 8)
seizoen 2018/2019

Stephanie


dondertje127

Ik zie nog af en toe weerlicht vanuit Duitsland. Wat moet dat een ongelooflijk zwaar complex zijn, als het nog helemaal in Arnhem te zien is. Overigens de eerste keer dat het echt om weerlicht gaat, maar als er straks eventueel nieuw onweer komt, is dat maar tijdelijk en zit je zomaar op 10 onweersdagen en is deze weerlicht-dag om wederom op te heffen :)

En super dank je wel @ Stephanie, wat een prachtcam! En wat een bliksems.

NitroGenetics

nieuwe buien ontstaan in het zuiden van nederland :)

wervelwindje

Vind Mr kos zeer vriendelijk na zijn medelanders toe.  Dacht dat we hier allemaal hetzelfde leuk vinden.  Het weer!  Hoezo niet verstaan kun je ook geen abn lezen dan?   

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Isabelle

Komt nog genoeg aan uit Frankrijk, het is heus nog niet gedaan. Dat gaat een lange nacht worden  ;D :P

NitroGenetics

Citaat van: ron12 op di 10 jun 2014 - 00:30
Hij explodeert boven Frankrijk http://www.meteociel.fr/observations-meteo/satellite.php?region=fr

yup ook nieuwe plofjes in zuid nederland wat kan leiden dat het vore zijn werk goed begint te doen! eerdere prognoses werden al vermeld dat het rond 12 uur flink los kan gaan, hoewel modellen niet allemaal ermee eens waren

Eric

En toch; Buienradar 24uur vooruit klopte best goed voor hetgeen vanavond plaats heeft gevonden hier.
En er komt nog wat deze kant op zo te zien!

basjuhterror

we wachten rustig af hehe 8)
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Powered by EzPortal