Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258321 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen-IJM

Gaat nu los bij grens Belgie/Frankrijk  ;)

Tjitske

In veenhuizen zostraks wat druppels gehad met zwaar gerommel maar nu weer helemaal opgelaard en het is echt heel benauwd geworden, we wachten rustig af hier.

heijplater

Straks op chase met een maatje. Hij wil richting baarle nassau. Ik twijfel nog. Iemand een tip ?. Jan misschien ?. Bvd.

Jeroen

Zag dit rond 15:47 bij Emmen. Funnel vorming in de comma echo.

"What goes up, can fly"

Danny112

Iedereen lijkt gefocust op die buien oostelijk van Parijs. Maar kijk eens naar de wolkenhoogte via buienradar: de buien aan de Belgische zuidgrens gaan al richting 10 kilometer en stijgen razendsnel. Inmiddels komt er ook behoorlijk wat activiteit in die buien en als ze niet een wat oostelijkere koers gaan afleggen trekt het zo over de Noordzee heen. Ik heb er overigens alle vertrouwen in dat het scenario van WRF uitkomt: initiatie van buien die vervolgens 'rightmoven' en zo over centraal-NL trekken.

FR__1908

Ik ben een redelijke n00b, dus ik zou graag willen weten waarom Tilburg/Eindhoven zo vaak in de prijzen vallen al het om onweer gaat? Op een een of andere manier lijkt het altijd die kant op te trekken.

Weatherman

Citaat van: FR__1908 op ma 09 jun 2014 - 16:53
Ik ben een redelijke n00b, dus ik zou graag willen weten waarom Tilburg/Eindhoven zo vaak in de prijzen vallen al het om onweer gaat? Op een een of andere manier lijkt het altijd die kant op te trekken.
Valt ook wel mee, vorig jaar was het hier bagger, nu 2 keer in een halve dag dat is puur geluk hebben.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

jornonweer

wow die bui in nw duitsland nu.. echt een monster geworden en spectaculair hoelang die bui het al volhoud!! hij werd gevormd in de buurt van bordeaux! en kijk em nu nog eens gaan  :o
Danger is real, fear is a choice.

PatrickM

Die bui op de grens Belgie/Frankfrijk koerst nu richting zee. Iets naar rechts en hij gaat over het westen..

Fren

Citaat van: jornonweer op ma 09 jun 2014 - 16:59
wow die bui in nw duitsland nu.. echt een monster geworden en spectaculair hoelang die bui het al volhoud!! hij werd gevormd in de buurt van bordeaux! en kijk em nu nog eens gaan  :o

Inderdaad..dondert en dendert maar door... trok hier pal overheen...rond 1500 uur maar volgens mij is het daarna nog actiever geworden. Enorme bak neerslag in tien minuten, 45-49 mm aldus buienalarm...
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

TaL

Haha ongelofelijk, als de buien dan naar het oosten moeten afbuigen doen ze het niet, als er niet rap verandering komt in dat buitje nabij de westkust trekt het gewoon de Noordzee op.  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weerfreak 1337

De modellen die alles west en op de Noordzee berekenen, zouden nog wel eens gelijk kunnen krijgen gezien de laatste ontwikkelingen. We volgen het op de voet. Zie de buien in Noord Frankrijk, welke nu vooral N tot NNO trekken.

Trouwens, Marsel (als je online bent), je ziet nu goed die (tijdelijke) krimping van de stroming bij de buien in N-FR en BE. :) Het lijkt er op dat we wat gaan meepikken. :)

Neemt natuurlijk niet weg dat er elders geen buien kunnen ontstaan. De atmosfeer is erg explosief, en buien kunnen in een "fractie van een seconde" ontstaan. ;) :) Mits daar natuurlijk op dat moment een trigger(tje) aanwezig is. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Caps

Citaat van: heijplater op ma 09 jun 2014 - 16:50
Straks op chase met een maatje. Hij wil richting baarle nassau. Ik twijfel nog. Iemand een tip ?. Jan misschien ?. Bvd.

Ik ga daar ook heen, vanuit Rotterdam, de buien lijken toch aan de westkant te blijven

Danny

Als we naar de bliksemactiviteit kijken trekken de zwaartepunten van de aanwezige buien boven Frankrijk allemaal van Nederland weg. De radar geeft soms een vertekend beeld over waar de echte activiteit zich afspeelt in de bui. De rode lijnen zijn de diverse routes die de buien momenteel aannemen. Dit kan natuurlijk altijd veranderen.

EAJ

De soundings van De Bilt en Trappes 12Z

Weatherman

Dus de verwachte buien die besproken zijn komen niet ? het is dus puur wachten op buien die spontaan ontstaan ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Citaat van: Weatherman op ma 09 jun 2014 - 17:15
Dus de verwachte buien die besproken zijn komen niet ? het is dus puur wachten op buien die spontaan ontstaan ?

Zakie moet nog ploffen voor zover ik weet..
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Danny

Citaat van: Weatherman op ma 09 jun 2014 - 17:15
Dus de verwachte buien die besproken zijn komen niet ? het is dus puur wachten op buien die spontaan ontstaan ?

De actieve kernen in de buien bewegen momenteel (nog) niet naar Nederland. Dit kan as we speak veranderen. Gewoon blijven volgen. Kan ook nog voldoende activiteit op andere plekken ontstaan om Nederland aan te doen.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

boxer


Powered by EzPortal