Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258412 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coennn

KNMI heeft code oranje verzet van 16:00 uur naar 18:00 uur.

jens

ik weet het toch niet ,ik heb de indruk dat surface based convectie nogal moeilijk gaat door dat mcs van vanmorgen,er kan natuurlijk nog vanalles ontstaan,wat denk jij erover marsel
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Maikel91

Rond 14.45 kwam de 1e forse bui over in Hardenberg, aantal foto's geknipt!







Op naar de avond!


Caps

Mooie foto's Maikel! ziet er behoorlijk dreigend uit

Jmanig

Wellicht draait alles om deze? Ploft wel hard:

<a href="http://www.hetweeractueel.nl/weer/enschede/actueel/" target="_blank">[img width=189 height=

Jan van Ooijen

Laat maar klappen. SRH waardes zijn extreem en de supercell parameter ook



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

basjuhterror

bui die bij twente lag nog ff bekeken kreeg er niets meer van mee in hoogeveen 8)
hoop dat het nog veranderd wachten met smart op vanaaf
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jun 2014 - 16:08
Laat maar klappen. SRH waardes zijn extreem en de supercell parameter ook

En de hagel, Jan?

Kres

Jan je reageert niet zo heel vaak maar als je reageert dan breng je wel goed nieuws.. :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Kres op ma 09 jun 2014 - 16:10
Jan je reageert niet zo heel vaak maar als je reageert dan breng je wel goed nieuws.. :)

Klopt, was even zwemmen en nu chaser bijeenkomst.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Channiej

Als je op die Europese Radar kijkt, zie je toch veel over het westen en midden gaan. Word spannend vnaaf, maar ben wel echt doodsbang

RdeHeus

En Jan, verwacht je dat de boel pas extreem activeert als het Nederland binnen stroomt. Het lijkt er namelijk wel op als je die kaartjes zo bekijk?

TaL

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jun 2014 - 16:08
Laat maar klappen. SRH waardes zijn extreem en de supercell parameter ook


18z, 21z of 00z?
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

LeMisérable

Zwaarste deel van de bui trek veel meer naar het oosten...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Joep

Jan ben ook aan het zwemmen maar heb je zicht op de laatste modellen of wordt het echt nowcasten:)

Weatherboy

Toch allemaal weer een raar verhaal vandaag. Totaal uit de pas loopt het, zowel qua trekrichting als qua tijd. Afwachten want meer kan je niet meer voorspellen volgens mij?

FR__1908

Ik hoop echt dat het allemaal gaat gebeuren zoals allemaal beschreven is., maar het zal allemaal wel weer meevallen. De buien buigen af of sterven opeens uit. Zo gaat het meestal. De teleurstelling is meestal erg groot na een dagje F5-en haha. Zo, ik heb de (weer)goden in elk geval niet verzocht.... ;)


Unknown-user1778

wat een kaarten. dit kan toch niet meer fout gaan? dit moet haast wel gaat exploderen met die waardes, en de trigger is geleverd.
as we speak hier rond de 30 graden en strak blauwe lucht! ik voorspel niet veel goeds.. of juist wel. hoe je het bekijkt  :o :D

Weatherboy

Citaat van: dennis089 op ma 09 jun 2014 - 16:20
wat een kaarten. dit kan toch niet meer fout gaan? dit moet haast wel gaat exploderen met die waardes, en de trigger is geleverd.
as we speak hier rond de 30 graden en strak blauwe lucht! ik voorspel niet veel goeds.. of juist wel. hoe je het bekijkt  :o :D

Nou opvallend hoge CIN is er weer, dat houd explosieve buienvorming tegen, bovendien al die kadaver resten van afgelopen nacht hebben het behoorlijk verpest tot nu toe. Had je die heldere schone lucht zoals gister vandaag gehad dan hadden de schademeldingen je om de oren gevlogen. Beetje ala 25 mei 2009

Powered by EzPortal