Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258637 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Borislav

Het KNMI is aan het nowcasten, de modellen zijn niet betrouwbaar. Ze willen voorkomen dat voor heel Ned. code oranje wordt afgegeven en 90% van de bevolking loopt te zeiken dat er niks gebeurde.
Borislav Lekic

MamaAs

En voor wat voor verrassingen zal het IJsselmeer zorgen? Ik hoop dat het een beetje leven in de brouwerij gooit, maar ik ben er bang voor.

LeMisérable

Citaat van: ron12 op ma 09 jun 2014 - 13:03
Onweer hoorbaar in Nijmegen, alweer  :P

Ligt nog kilometers weg haha, wordt wel heel zwaar :P
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Extremissimorum

Mensen dit begint helemaal uit de hand te lopen. De nieuwste verwachtingen van GFS wat betreft CAPE zijn meteen de heftigste tot nu toe. Heel het land lijkt nu te maken te krijgen met (zeer) zware onweer- en hagelbuien met zeer, zeer zware windstoten, alleen al de windstoten -wanneer we weerplaza mogen geloven- zijn met 120 km/h al weeralarm waardig. Bomen in vol blad, overvloedige regenval, extreem harde windstoten, zeer heftig onweer, hagelstenen van boven de 5 cm in heel het land; dit kan wel eens een nationale ramp worden... Amerikaanse toestanden..

Hoe zit het met de tornadokansen? En wat zijn de kansen (al begin ik zo wel bang te worden voor deze verwachtingen) voor Noord-Holland, specifiek Hoorn?

jornonweer

Citaat van: SniperEye op ma 09 jun 2014 - 13:01
Weert heeft slechts een schampschot gehad. De wind was net een warme föhn die aanstond. Bizar! Net ook wat spatten regen.

Nu snel opklaren en opwarmen. Laat het maar een flinke snelkookpan worden die namiddag ploft :)

hier in bree (15km van weert) ook hevige wind, bui zat hier zoeen 30km vanaf, zat hier aan de rand en toch zo een wind!
Danger is real, fear is a choice.

Borislav

Citaat van: Extremissimorum op ma 09 jun 2014 - 13:05
Mensen dit begint helemaal uit de hand te lopen. De nieuwste verwachtingen van GFS wat betreft CAPE zijn meteen de heftigste tot nu toe. Heel het land lijkt nu te maken te krijgen met (zeer) zware onweer- en hagelbuien met zeer, zeer zware windstoten, alleen al de windstoten -wanneer we weerplaza mogen geloven- zijn met 120 km/h al weeralarm waardig. Bomen in vol blad, overvloedige regenval, extreem harde windstoten, zeer heftig onweer, hagelstenen van boven de 5 cm in heel het land; dit kan wel eens een nationale ramp worden... Amerikaanse toestanden..

Hoe zit het met de tornadokansen? En wat zijn de kansen (al begin ik zo wel bang te worden voor deze verwachtingen) voor Noord-Holland, specifiek Hoorn?

Een mooie scenario van GFS , maar de betrouwbaarheid ligt momenteel laag van de weermodellen , ik denk dat je even moet afwachten.
Borislav Lekic

Reutel

Citaat van: Keesie op ma 09 jun 2014 - 13:03
Storm front hier in Haaren net, nu regen, onweer en heel harde wind.


Mooie binnenkomer Keessie, welkom!

MamaAs

Oef, en de evenementen die hier worden georganiseerd....de fietselfstedentocht en motor elfstedentocht.
Ik hoop dat de organisatie zich goed laat informeren....

Mrkos

En het is weer koud in het zuiden haha....


Keesie

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 13:07
Mooie binnenkomer Keessie, welkom!

Dankjewel, zal vandaag nog wel meer foto's posten.
Ik woon precies tussen Tilburg, Den Bosch en Eindhoven, en kan hier nogal ver weg kijken ;)

Weatherman

Citaat van: Extremissimorum op ma 09 jun 2014 - 13:05
Mensen dit begint helemaal uit de hand te lopen. De nieuwste verwachtingen van GFS wat betreft CAPE zijn meteen de heftigste tot nu toe. Heel het land lijkt nu te maken te krijgen met (zeer) zware onweer- en hagelbuien met zeer, zeer zware windstoten, alleen al de windstoten -wanneer we weerplaza mogen geloven- zijn met 120 km/h al weeralarm waardig. Bomen in vol blad, overvloedige regenval, extreem harde windstoten, zeer heftig onweer, hagelstenen van boven de 5 cm in heel het land; dit kan wel eens een nationale ramp worden... Amerikaanse toestanden..

Hoe zit het met de tornadokansen? En wat zijn de kansen (al begin ik zo wel bang te worden voor deze verwachtingen) voor Noord-Holland, specifiek Hoorn?
OMG  :o
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

vdweste

Regio Eindhoven plots weer 10 graden koeler.

Moet nu toch op gaan houden met regenen en weer opwarmen.

Jeroen22

buienradar kan de drukte niet meer aan. service is unabble.

Weerfreak 1337

Citaat van: Marsel op ma 09 jun 2014 - 13:00
Precies, dat is waar we het van moeten hebben hier. Ik heb er gisteren in het maken van de initiële verwachting wel rekening mee gehouden. Vandaar dat ik voor vanavond op C- en W-NL uitkwam. Maar dan moet die krimping ook wel daadwerkelijk plaatsvinden. Anders wordt het, zoals je zegt, niks voor deze regio.

Inderdaad, het enige wat we dan mee zouden kunnen krijgen is een enkel elevated (onweers)buitje vanaf zee die toevallig nog even ontstaat (-.-  ;D), en/of een bak regen.

Misschien zie ik het nu verkeerd, maar lijkt het niet alsof de buien die zich nu boven N-FR bevinden, al wat meer NNO-waarts gaan i.p.v. NO/O?

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Citaat van: Borislav op ma 09 jun 2014 - 13:03
Het KNMI is aan het nowcasten, de modellen zijn niet betrouwbaar. Ze willen voorkomen dat voor heel Ned. code oranje wordt afgegeven en 90% van de bevolking loopt te zeiken dat er niks gebeurde.

Ze kunnen niet veel anders dan nowcasten, net als wij. Pas bij 90% zekerheid op noodweer gesteld aan de criteria voor een weeralarm, wordt er daadwerkelijk een weeralarm afgegeven. Mocht dat gebeuren vandaag dan zal het inderdaad pas op het allerlaatste moment gebeuren.

mroffica

Citaat van: Jeroen22 op ma 09 jun 2014 - 13:12
buienradar kan de drukte niet meer aan. service is unabble.

gebruik een mirror www2 of www3 etc
For the love of LiGhTnInG

Extremissimorum

Citaat van: Weatherman op ma 09 jun 2014 - 13:09
OMG  :o

Haha Weatherman, geniale 1000 reactie van jou!
PR-gedeelte begint nu, overal op de radio begint men te waarschuwen voor extreem weer met windstoten tot 120 km/h
Buienradar is plat, op dit forum komen ook steeds meer mensen kijken. Nog een paar uur geduld, dan barst de storm los (of niet)!

Citaat van: Reutel op ma 09 jun 2014 - 13:13
Ze kunnen niet veel anders dan nowcasten, net als wij. Pas bij 90% zekerheid op noodweer gesteld aan de criteria voor een weeralarm, wordt er daadwerkelijk een weeralarm afgegeven. Mocht dat gebeuren vandaag dan zal het inderdaad pas op het allerlaatste moment gebeuren.

Ik vind dat ze gewoon nu al een weeralarm mogen afgeven. Ja, het kan meevallen, maar mensen moeten nu al gewaarschuwd worden. Dit kan ongelooflijk linke situaties opleveren..

Reutel

Flink afgekoeld hier in Tilburg. Boven mij mooie Mamatuswolken en in de verte stralend blauwe lucht.

De verwarming kan weer op 30, laat de boel maar flink opladen. :)

benjamin112

Citaat van: Extremissimorum op ma 09 jun 2014 - 13:14
Haha Weatherman, geniale 1000 reactie van jou!
PR-gedeelte begint nu, overal op de radio begint men te waarschuwen voor extreem weer met windstoten tot 120 km/h
Buienradar is plat, op dit forum komen ook steeds meer mensen kijken. Nog een paar uur geduld, dan barst de storm los (of niet)!

Ik vind dat ze gewoon nu al een weeralarm mogen afgeven. Ja, het kan meevallen, maar mensen moeten nu al gewaarschuwd worden. Dit kan ongelooflijk linke situaties opleveren..

Ik hoop dat ze mee lezen gewoon afgeven beter te vroeg dan te laat

MarkGoedhart

Welk model gebruikt Noodweercentrale? Volgens de 'buienvoorspeller' lijkt het westen aardig mis te grijpen. Zijn er meerdere modellen die dit ondersteunen of nog geen zinnig woord over te zeggen?

Powered by EzPortal