Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258575 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

De middengolf op de radio kraakt al lekker ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Zwarte pit komt recht op ons af Weatherman! Houd je vast!  :o

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jun 2014 - 12:21
In de nieuwe run van GFS bizarre waardes... Als dat maar goed gaat en niet dat er mensen eigenwijs zijn!

Klopt helemaal Jan.. Als je het noodweer gaat opzoeken maak dan tenminste dat je jezelf niet in gevaar brengt voor enkele retweets of likes.

Vincent

Ik weet met al die verschillende runs nou echt niet meer wat ik moet geloven. Compleet verschillend met of in het Oosten of helemaal in het Westen meer. :o

ron12

Windstoten tot 120 kilometer per uur verwacht, bron weerplaza.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

david_meyer25

Voor een gedeelte van Antwerpen is er al een Code rood afgegeven kijk maar hier http://alarm.meteo-info.be/index-nl.html

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 jun 2014 - 12:21
In de nieuwe run van GFS bizarre waardes... Als dat maar goed gaat en niet dat er mensen eigenwijs zijn!
Inderdaad Jan, aandacht voor het weer is vandaag zeker een vereiste.
Wat me in bepaalde zin wel gunstig stemt is dat de stroming op de midlevels vanavond (eindelijk) wat krimpt, naar SSW. Dat zou betekenen dat systemen een iets andere koers gaan varen terwijl het initiatiegebied nauwelijks veranderd. Dat zou er dus voor kunnen zorgen dat ook W-NL mee kan doen. GFS blijft dit scenario schetsen, evenals WRF en Hirlam.
Maar goed, we gaan het rustig afwachten.

Unknown-user1778

Het zou me niks verbazen als het west en oost wordt

Jeroen22

dat wordt gewoon bij de grens staan en de buien opwachten en feestelijk binnenhalen ;D ;D.

Nee even zonder dollen. Hoop dat mensen hun verstand erbij houden en geen gekke dingen gaan doen om een paar wolken op de foto te zetten. Al lever dat wel mooie plaatjes op.

Stephanie


Reutel

Citaat van: Stephanie op ma 09 jun 2014 - 12:28
Temps dalen hier weer..

Valt mij ook op ja, maar als de bui voorbij is mag de kachel weer aan!

keesjovic

Heerlijk zulke mensen als Marsel, Jan en Johann in ons midden te hebben!
Even nog een vraagje: op de estofex zie ik een nieuw kaartje: Mesoscale Discussion,
Ik snap niet helemaal wat dat inhoud, heb ik nog niet eerder gezien bij estofex...

daankemp

KNMI: Code Oranje voor Zeeland, Noord-Brabant, Limburg en Gelderland

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Code oranje KNMI voor zuid Nederland.

-edit- Ik kan beter blijven F5-en :D

benjamin112


ron12

Citaat van: keesjovic op ma 09 jun 2014 - 12:29
Heerlijk zulke mensen als Marsel, Jan en Johann in ons midden te hebben!
Even nog een vraagje: op de estofex zie ik een nieuw kaartje: Mesoscale Discussion,
Ik snap niet helemaal wat dat inhoud, heb ik nog niet eerder gezien bij estofex...
Extreem weer ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Stephanie

Hoor al gerommel in de verte :)
edit- mooi buienlijntje ook ten oosten van Limburg.

Reutel

Citaat van: Stephanie op ma 09 jun 2014 - 12:34
Hoor al gerommel in de verte :)

Ja pikkedonker, lampen kunnen aan hier. Op de radar lijkt de rode pit kleiner te worden, maar de bliksemintensiteit is nog steeds aan het groeien... Gaat een heftige klapper worden denk ik!

jorentje1997


Powered by EzPortal