Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258427 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zierikzee

Bui splits zich naar Goes.
Echt genieten in de polder 8)
Onweersdagen 2014:4 dagen

ron12

Citaat van: jornonweer op ma 09 jun 2014 - 02:21
overal bliksems! wat een weekend! hoe komt het nu dat de buien actiever zijn dan verwacht? want dit had geen enkel model verwacht toch?
We hadden nog wat tegoed wat we vorig jaar te kort kwamen ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bzsv

Mooie flitsen te zien in hengelo kijkend richting Duitsland ;D

dondertje127

De bui was vrij snel over na die goede knal. Nouja, voorproefje is al 2 maal geweest :)
Vanavond wordt het helemaal erg. En dat ZW zeg, daar gaat het er ook goed op en ook in Limburg. Hoop dat alles goed gaat komen op pinkpop. Die hebben geloof ik ook al 2 keer de volle laag gehad. Na de eerste keer stond het al blank, dus ben benieuwd hoehet nu is. Wordt een waterballet voor de bezoekers :)

lander20

het gaat hier tekeer in de verte die bui van in het noorden! wow :o en als de bliksem oplicht die wolkenstructuren
lijkt wel shelf?

Channiej

Als die bui bij Zeeland zo blijft bewegen (naar rechts) en de energie er niet uitgaat, komt die straks ook nog over ons heen.

frankaloe

daar zat ik ook al naar te kijken  channiej
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

bzsv

Vele mooie ontladingen gezien cc en cg's met diepe doffe dreunen ;D en er komt nog meer aan!!

Unknown-user1778

Ben benieuwd hoe het bij pinkpop is. Ik zou me in ieder geval onveilig voelen liggend in een tentje met zo, n actieve bui.
het zou me zowieso niet verbazen als we ooit een 2de pukkelpop drama mee maken want er wordt in mijn ogen nooit geƫvacueerd. Het zou morgen zomaar eens zover kunnen komen.

ron12

Net een goede  bui gehad hier, volgende een beetje zwaarder, aub, flits nog steeds boven Duitsland
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

weermanwouter


Zojuist deze melding ontvangen vanuit antwerpen.. Hagelstenen zo groot als golfballen, deze bui trekt vanuit zeeland richtigg het oosten spannend welke lijn deze bui aan houd en of hij afzwakt..

https://twitter.com/jipvankuijk/status/475799934873391104

basjuhterror

hmmz buienradar heeft weer tik weg geeft maar info tot 2 uur vanacht
beste chase tot nu toe 10 05 2012 windhoos annex tornado vierlingsbeek nb

Kay1989

Volgens mij krijgt Pinkpop (rode stip ongeveer) nu al de volle laag

jornonweer

vrees voor veel schade in belgie en het is nog niet gedaan, uit het niets 2 nieuwe buien ontstaan! westen en zuiden van belgie
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Dexkter

Net onwijs harde knal hier maar de bui is 50 km hier vandaan dichtst bijzijnde bliksem op de live bliksem sites 25-30 km. weird shit is going on! :o

weermanwouter

Iemand een vervanger voor de buienradar deze heeft een storing...

Kay1989


Tam

komt ff snel een nieuw treintje opzetten bij Nijmegen-Arnhem zeg

dondertje127

Citaat van: Kay1989 op ma 09 jun 2014 - 02:50
Volgens mij krijgt Pinkpop (rode stip ongeveer) nu al de volle laag

Sterker nog. Volgens mij is dit al de 3e volle laag. De eerste keer stond alles al flink blank. Overigens lekker gedreun zachtjes in de verte. Das donkel grollen treibt die nacht :)
Dit wordt (is al) volgens mij een waanzinnige onweersdag. Ik heb trouwens zaterdag al foto's geschoten van ruige castellanus wolken. Zal ze binnenkort even plaatsen, na alle grote gebeurtenissen.

En nu begint het opnieuw te regenen. Wat een heerlijk zwoel nachtje :D
Bliksem, donder, regen, pinkpopmuziek aan op de achtergrond van zaterdag gespeeld. Wat wil je nog meer? Als ik naar bed ga laat ik lekker de muziek aan staan en ga ik genieten van al het onweer dat nog komen gaat en wat we al gehad hebben.

Edit: Lekkere felle flits ineens weer, en zo de donder. Nieuwe cel onderweg.

Nieuws over de eerste bui boven pinkpop op 8 juni al:

Enkele tenten al omgewaaid:
http://www.hartvannederland.nl/algemeen/2014/zware-onweersbui-boven-pinkpop/
Bron: Hart van Nederland.

Die andere die ik las was al van zondagochtend zo te zien.


Edit: Het gaat er zwaar op met de stortbuien hier. Zo heb ik ze niet zo vaak meegemaakt. Het onweer is redelijk kalm, maar niet minder lekker :)
Wel hele felle bliksemschichten schieten door de lucht. Ik heb er een paar op video. De eerste stukjes zijn wel mislukt, wegens druppels op de lens. Daarna even lens geveegd en opnieuw gefilmd. En zo te zien komt het hele complex van ZH naar Gelderland. MAAAAANNN! :D
Denk niet dat ik nog echt tot slaap kom, al was het maar om al het gedreun wat er nog aan lijkt te komen. Ik weet zeker, we krijgen hier zware overlast.

Powered by EzPortal