Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258526 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

Citaat van: Joep op zo 08 jun 2014 - 20:58
Valt mij op dat in de KNMI Guidance altijd het ZO en Oosten genoemd worden, echter rest NL heeft zeker grote kand op onweer!

inderdaad, denk juist zelfs dat het zuidoosten minste kans op onweer heeft? zuidwesten grootste kans
Danger is real, fear is a choice.

Arend

Gifjes van 12z runs van vandaag. Beginnen allemaal bij 15z (17.00 lokale tijd) en lopen dan 12 uur door.

Hirlam neerslag:


Harmonie neerslag:


Harmonie windstoten:


WRF12km neerslag:


ECMWF neerslag:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 21:00


inderdaad, denk juist zelfs dat het zuidoosten minste kans op onweer heeft? zuidwesten grootste kans

En volgens GFS, Noord-West Nederland ook!

jornonweer

wow! onzekerheid troef! modellen gaan hard tegen elkaar op, ene zegt oosten andere westen, nog een andere weer oosten en nog een andere terug westen, weetje wat we afspreken? dat het gewoon over west, centraal en oost noordwaards trekt haha  :P 8)
Danger is real, fear is a choice.

Extremissimorum

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 21:09
wow! onzekerheid troef! modellen gaan hard tegen elkaar op, ene zegt oosten andere westen, nog een andere weer oosten en nog een andere terug westen, weetje wat we afspreken? dat het gewoon over west, centraal en oost noordwaards trekt haha  :P 8)

Mij best! Iedereen die onweer wil is dan tevreden!

ron12

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 21:09
wow! onzekerheid troef! modellen gaan hard tegen elkaar op, ene zegt oosten andere westen, nog een andere weer oosten en nog een andere terug westen, weetje wat we afspreken? dat het gewoon over west, centraal en oost noordwaards trekt haha  :P 8)
de ene zegt west de ander zegt oost,kijk daar krijg je nauw gedonder van :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

We hebben het nu over vannacht ? en niet morgen he
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

LeMisérable

Citaat van: Weatherman op zo 08 jun 2014 - 21:12
We hebben het nu over vannacht ? en niet morgen he

wel over morgen, niemand heeft het over vannacht...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

jornonweer

Citaat van: LeMisérable op zo 08 jun 2014 - 21:17
wel over morgen, niemand heeft het over vannacht...
ook hoor, vooral zuidoost nl maakt vanacht nog kans op onweer  :)
Danger is real, fear is a choice.

LeMisérable

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 21:19

ook hoor, vooral zuidoost nl maakt vanacht nog kans op onweer  :)

Ja de östlingen moeten het vooral van vannacht hebben... morgen toch meer richting C-NL en W-NL..
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Weatherman

Oh dus nu is de kans hier voor morgen ineens minder ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jeroen15

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 21:09
wow! onzekerheid troef! modellen gaan hard tegen elkaar op, ene zegt oosten andere westen, nog een andere weer oosten en nog een andere terug westen, weetje wat we afspreken? dat het gewoon over west, centraal en oost noordwaards trekt haha  :P 8)
Dat is nou gewoon een goed idee ;)

LeMisérable

Citaat van: Weatherman op zo 08 jun 2014 - 21:23
Oh dus nu is de kans hier voor morgen ineens minder ?

Vannacht zijn de kansen voor het ZO hoger dan de rest van het land.
Morgen heeft de rest weer meer kans, maar dat betekent niet dat het ZO morgen GEEN kans heeft, gewoon een lagere...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

onweerdetectie1449

Er ontstaan wat buitjes in Oost-Vlaanderen nu :D

lander20

zeer onstabiele luchten hier richting het zuid-westen! noorden van belgie :)

jornonweer

Citaat van: Weatherman op zo 08 jun 2014 - 21:23
Oh dus nu is de kans hier voor morgen ineens minder ?

neen, gfs zegt west, hirlam zegt west,/ ukmo zegt oost, harmonie zegt oost, grote onzekerheid nog steeds, zal er heel aan liggen in hoeverre de buien oostelijk aangroeien en je ziet vaak dat het iets oostelijker gaat dan de modellen verwachten.. nowcasten morgen dus!
Danger is real, fear is a choice.

jens

ik gatoch voor het midden,de modellen berekenen de meeste neerslag in het westen maar waar ze meestal geen rekening meehouden is dat buien bijna altijd aangroeien richting het oosten,daarom zet ik mijn geld in op het midden :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Joep

Citaat van: LeMisérable op zo 08 jun 2014 - 21:26
Vannacht zijn de kansen voor het ZO hoger dan de rest van het land.
Morgen heeft de rest weer meer kans, maar dat betekent niet dat het ZO morgen GEEN kans heeft, gewoon een lagere...

Dat hoorde ik ook maar gaan de buien niet over wetsen midden vanavond of heb ik het mis?

LeMisérable

Citaat van: Joep op zo 08 jun 2014 - 21:35
Dat hoorde ik ook maar gaan de buien niet over wetsen midden vanavond of heb ik het mis?

KNMI zegt het zuiden, Harmonie laat een supercel van ZW-BE naar ZO-NL trekken, zoiets dan.

Niks om je aan vast te houden maar het is iets..

ps: begint zich supersnel een lijntje te vormen in het zuidwesten...
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Powered by EzPortal