Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258325 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

Citaat van: Jenkie op zo 08 jun 2014 - 11:37
En vanavond, vannacht? Zoontje heeft voetbalkamp en slaapt in een grote tent  :o

dag jenkie, grootste kans op onweer vanavond en vannacht is voor het zuidoosten en oosten van nederland, maar het blijft ook opletten voor het zuiden van nederland.
Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Citaat van: TomvanHal op zo 08 jun 2014 - 11:30
Jan, is de verwachting vergelijkbaar met 28 juni 2011?

Iedere verwachting is anders, daar kan je van tevoren helaas geen pijl op trekken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Beankt voor je reactie jornonweer! We wonen in het oosten dus ik ga buienradar goed in de gaten houden! Manlief denkt dat er niets aan het handje is omdat knmi geen waarschuwing geeft. En het blijft natuurlijk afwachten waar het valt. Maar ik hou niet van onweer in combinatie met grote tenten  :(

Extremissimorum

Citaat van: Jenkie op zo 08 jun 2014 - 11:44
Beankt voor je reactie jornonweer! We wonen in het oosten dus ik ga buienradar goed in de gaten houden! Manlief denkt dat er niets aan het handje is omdat knmi geen waarschuwing geeft. En het blijft natuurlijk afwachten waar het valt. Maar ik hou niet van onweer in combinatie met grote tenten  :(

Ha, KNMI is heel voorzichtig geworden met het geven van waarschuwingen. Krijgen ze kritiek van mensen als die geen onweer gekregen hebben...

Al geven ze wel code geel af nu..


TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Jenkie

Citaat van: Extremissimorum op zo 08 jun 2014 - 11:46
Ha, KNMI is heel voorzichtig geworden met het geven van waarschuwingen. Krijgen ze kritiek van mensen als die geen onweer gekregen hebben...

Al geven ze wel code geel af nu..

Ik zie het.... Net aangepast....

jornonweer

zal nowcasten worden, ene model gaat voor het westen, het andere voor het oosten, harmonie en ukmo oosten, gfs en wrf het westen..
Danger is real, fear is a choice.

TaL

Citaat van: jornonweer op zo 08 jun 2014 - 11:53
zal nowcasten worden, ene model gaat voor het westen, het andere voor het oosten, harmonie en ukmo oosten, gfs en wrf het westen..

UKMO gaat voor zowel het oosten als het westen hoor, bekijk de animatie maar eens ;) GFS zijn neerslag moet je niet echt bekijken, is niet betrouwbaar en wat harmonie betreft zaten ze hun vorige run in het westen en nu in het oosten.

Maar ik geef je volledig gelijk met het woord 'nowcasten'  8)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Pascal Soomers

Zal mij niet verbazen als er een LVL 3 komt morgen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Joep

Citaat van: TaL op zo 08 jun 2014 - 11:50
WRF


[IMG]

..mmmm WRF laat limburg buiten schot morgen, laten we het hopen voor Pinkpop!

Hoop wel morgen onderstaande luchten te kunnen zien :)

foto twitter Canses USA 7-06-2014, Reinier vd berg

jornonweer

Citaat van: Joep op zo 08 jun 2014 - 11:57
..mmmm WRF laat limburg buiten schot morgen, laten we het hopen voor Pinkpop!

gelukkig dat die bui tijdelijk minder krachtig was daarstraks toen ie over pinkpop trok, moet je die bui nu zien! wat een monster, trouwens een bowecho te zien op buienradar nu, of denk ik dat maar?
Danger is real, fear is a choice.

densta

Als ik deze kaarten zo bekijk gaat t echt spoken morgen. Zeer fanatieke fan maar hier word ik toch echt wel bang van.

PatrickM

Laat het westen maar aan de beurt zijn ;).

Arend

Citaat van: Jenkie op zo 08 jun 2014 - 11:44
Beankt voor je reactie jornonweer! We wonen in het oosten dus ik ga buienradar goed in de gaten houden! Manlief denkt dat er niets aan het handje is omdat knmi geen waarschuwing geeft. En het blijft natuurlijk afwachten waar het valt. Maar ik hou niet van onweer in combinatie met grote tenten  :(

Die grensschuiver die momenteel actief is, lijkt hier behoorlijk dicht in de buurt te komen. Opletten dus, vooral jij Jenkie.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jeroen15

Die bui van vanochtend van pinkpop komt gaat nu de grens weer overkomen waar ik woon. hopen dat het mee gaat vallen


RdeHeus

Wie kan mij vertellen waarom de buien in het noorden niet activeren?

PatrickM

Citaat van: RdeHeus op zo 08 jun 2014 - 12:07
Wie kan mij vertellen waarom de buien in het noorden niet activeren?

Geen ingrediƫnten voor onweer denk ik zo? Geen cape etc.

Jenkie

Citaat van: Arend op zo 08 jun 2014 - 12:05
Die grensschuiver die momenteel actief is, lijkt hier behoorlijk dicht in de buurt te komen. Opletten dus, vooral jij Jenkie.  ;)

Haha, ik heb de hond alvast uitgelaten  :)

NitroGenetics

Citaat van: PatrickM op zo 08 jun 2014 - 12:08
Geen ingrediƫnten voor onweer denk ik zo? Geen cape etc.

cape is er wel maar de cin, en warmte is er kortweg niet. kortom geen goeie trigger en zal het dus niet veel worden, ik sluit niet uit dat er wel buien kunnen ontstaan ;)

Powered by EzPortal