Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258467 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

Wow, de lucht boven Weert zeer instabiel! Mogelijk een hook boven onze stad straks?



SniperEye

Inmiddels trekt het gebied oostelijk van Weert door, ook geen hook meer zichtbaar (als het er al een was).

Unknown-user1778

Ik ben aan het werk in Kerkrade nabij het pinkpop terrein. Ik kan je zeggen dat ze zeer nat zijn geworden. Wij hadden zelfs lekkages. En een paar flinke klappers. Ontstaat er mogelijk nog onweer vandaag?

Joep

Jan, Johann anderen in hoeverre zijn volgens jullie de kaarten geschut voor morgen
inzake onweerskansen? Zuiden en Oosten meeste kans tot nu toe?

jornonweer

Citaat van: dennis089 op zo 08 jun 2014 - 11:15
Ik ben aan het werk in Kerkrade nabij het pinkpop terrein. Ik kan je zeggen dat ze zeer nat zijn geworden. Wij hadden zelfs lekkages. En een paar flinke klappers. Ontstaat er mogelijk nog onweer vandaag?
de kans is er ja, vooral zuidoost nl, als er iets ontstaat kan het potentieel gevaarlijk worden, estofex geeft een level 2, kmi en het knmi verwachten ook onweer vanavond en vannacht in het zuidoosten en oosten..
Danger is real, fear is a choice.

Extremissimorum

Dit zijn toch aardig afschrikwekkende verwachtingen van Harmonie. Althans, voor heel Nederland behalve Noord-Holland gehad.
Gisteravond hier in Hoorn op een paar spetters na helemaal droog gebleven. Laat staan onweer...
GFS is slecht trouwens wat betreft CAPE, slechte uitbijter?










Peter

Citaat van: Extremissimorum op zo 08 jun 2014 - 11:24
Dit zijn toch aardig afschrikwekkende verwachtingen van Harmonie. Althans, voor heel Nederland behalve Noord-Holland gehad.
Gisteravond hier in Hoorn op een paar spetters helemaal droog gebleven. Laat staan onweer...
GFS is slecht trouwens wat betreft CAPE, slechte uitbijter?
Als dit gaat uitkomen kunnen we inderdaad onze lol op morgenavond. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Jan van Ooijen

Bizar waar UKMO mee komt morgen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Extremissimorum

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 08 jun 2014 - 11:26
Bizar waar UKMO mee komt morgen

En weer geen Hoorn? Of misschien in een volgend beeld? Volgens mij wonen in Hoorn veel mensen die geen onweer willen lol!

lander20

ben zo goed als zeker dat estofex met een level 3 komt voor kansen op severe weather outbreak!
karim geeft voorlopig een high risk voor maandag :)

dynamiek gaat tegen de avond flink omhoog! srh richting 300!

TomvanHal

Jan, is de verwachting vergelijkbaar met 28 juni 2011?

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 08 jun 2014 - 11:26
Bizar waar UKMO mee komt morgen


Wat geeft dit weer Jan de Cape?

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Serge

Het spektakel voor morgen staat gewoon al een week in de kaarten van GFS, denk dat het echt wel gaat gebeuren. Mocht het onweer tegenvallen, denk dat we evengoed een bak ellende op ons dak krijgen
Waar is mijn cape


jornonweer

zozo! 2de zwaar onweer op nog geen 24h tijd meegemaakt  8) is een flinke jongen geworden nu wow!  :o
Danger is real, fear is a choice.

Extremissimorum

Citaat van: Marco_Goes op zo 08 jun 2014 - 11:32
Morgen eind vd middag  ;D
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Dit is echt ongelooflijk! Heel Nederland krijgt wat behalve Noord Noord-Holland. Althans, volgens de verwachtingen... Wordt nowcasten geblazen!

Jenkie

En vanavond, vannacht? Zoontje heeft voetbalkamp en slaapt in een grote tent  :o

Arend

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 08 jun 2014 - 11:26
Bizar waar UKMO mee komt morgen

Misschien handig voor de mensen die niet weten wat dit is om er bij te vermelden wat je bedoelt Jan. Dit is een uitsnede van de neerslagprognose van UKMO voor morgen (kun je vinden op noodweercentrale). UKMO en EC lijken erg op elkaar, ik houd mijn hart vast voor morgen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal