Onweerskansen 7, 8, 9 en 10 juni

Topic gezien door 258524 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 05 jun 2014 - 22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danny

Citaat van: Ramon Oost op za 07 jun 2014 - 14:28
Even voor de duidelijkheid, deze grafiek geeft niet de kans op onweer aan maar enkel de kans op een bepaalde hoeveelheid cape. Zoals je weet staat veel cape niet altijd garant voor onweer. ;)
Daar heb je inderdaad een punt. Moet ik wel zeggen dat het KNMI het op de site wel uitlegt als onweerskansen.....

Danny

De zon gaat terugkomen vanuit het zuidwesten vanaf nu. De temperaturen kunnen nog wel wat omhoog in het (zuid)westelijke deel van Nederland.

Joep

Ik vind dat de meteo-instituten zoals KNMI er toch wel aardig naast zitten vandaag,
inmiidels al paar uur volledig bewolkt hier, zelfs lichte regen gehad.
Wilde eigenlijk naar het strand gaan vandaag maar toch maar niet.

Shadow112

Nee hoor. En tijdens buien koelt het altijd af. Dus in grote lijnen klopt het wel.


Danny

Citaat van: Joep op za 07 jun 2014 - 14:48
Ik vind dat de meteo-instituten zoals KNMI er toch wel aardig naast zitten vandaag,
inmiidels al paar uur volledig bewolkt hier, zelfs lichte regen gehad.
Wilde eigenlijk naar het strand gaan vandaag maar toch maar niet.
Was gisteren in de berichten al sprake van hoge bewolking en sluierwolken voor vandaag. Buiten de sluierwolken is het wat meer bewolking geworden. Maar er is naar mijn weten nooit gesproken over een zonnige dag vandaag.

EAJ


Danny

Goed te zien dat de zon terug is in Vlissingen. Grastemperatuur (10cm. waarde = groene lijn) loopt snel op. De luchttemperatuur daalt nu eerst kortstondig maar zal snel gaan oplopen verwacht ik.

PatrickM

Kom maar op met die zon. Op tijd voor de BBQ graag. 8)

Skroei

Buien trekken Zw- Friesland binnen, lijken niet in te zakken /  top hoogte Fl190 (dikke 6km)

TaL

Temperatuur in minder dan een uur gestegen van 21 naar 24 graden toen de zon doorbrak.

Belgische kust ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Peter

In het midden van het land doet de zon ook verwoede pogingen om weer goed terug te komen, is goed te merken aan de temperatuur. 8)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

K.C.

Citaat van: Serge op za 07 jun 2014 - 14:32
Amersfoort wil vandaag graag onweervrij blijven,.. der zijn veel festivals aan de gang... Maandag daarin tegen mag wat mij betreft de pleuris uitbreken

Als je toch zo gezellig bent.. dan doe vandaag maar en maandag niks.. Maandag zijn er namelijk ook vele festivals e.d...

Danny

Citaat van: TaL op za 07 jun 2014 - 15:18
Temperatuur in minder dan een uur gestegen van 21 naar 24 graden toen de zon doorbrak.

Belgische kust ;)

Vlissingen van 22.8 naar 23.7 in 10min. tijd. Zon begint lekker te branden weer in delen van het zuidwesten.

TaL

Citaat van: TaL op za 07 jun 2014 - 15:18
Temperatuur in minder dan een uur gestegen van 21 naar 24 graden toen de zon doorbrak.

Belgische kust ;)

Edit: 25 graden, gaat goed zo
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Danny

Nieuwe run van het Harmonie model laat weinig meer over van de eerder verwachte buien. Later (2de helft avond) nog kans op een enkele bui in het oosten of noorden van Nederland. Tegen zondagochtend een aantal uitstervende buien vanuit Frankrijk in het zuiden. Meer momenteel niet meer op de kaarten.

Dennis

boven Noord-Frankrijk komt enige beweging nu




Jelte

Citaat van: Skroei op za 07 jun 2014 - 15:17
Buien trekken Zw- Friesland binnen, lijken niet in te zakken /  top hoogte Fl190 (dikke 6km)

Mooi in lijn met de sounding uit de Bilt.

Skroei

Citaat van: Jelte op za 07 jun 2014 - 15:35
Mooi in lijn met de sounding uit de Bilt.
Ja, maar helaas nu is de boel toch weer ingekakt  :-[

Zal wel latertje worden vandaag, als er al wat komt.

Tyshane

Citaat van: Dennis op za 07 jun 2014 - 15:31
boven Noord-Frankrijk komt enige beweging nu

Niet echt spannend of significante activiteit though...  ;)

LeMisérable

Citaat van: Tyshane op za 07 jun 2014 - 15:41
Niet echt spannend of significante activiteit though...  ;)

Nog niet. ;)
Hou zelf niet van onweer maar vind het wel interessant.

Powered by EzPortal