Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295438 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Weatherman op do 23 jan 2014 - 15:00
Niet alleen maar, al is het maar een keer voor zolang dat de winter nog duurt.

Van mij mag het toch wel eerst beetje beginnen te vriezen zodat de sneeuw ook blijft liggen!
Maar je hebt gelijk er mag toch wel eens wat gaan vallen, maar dan wil ik wel ook graag lekker wat vorst erbij  :P
Doenrade, Limburg

Weatherman

Citaat van: grizzrh op do 23 jan 2014 - 15:01
Van mij mag het toch wel eerst beetje beginnen te vriezen zodat de sneeuw ook blijft liggen!
Maar je hebt gelijk er mag toch wel eens wat gaan vallen, maar dan wil ik wel ook graag lekker wat vorst erbij  :P
Ik zou zo zeggen je krijgt het van me, maar helaas heb er geen invloed op.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

En dit blijft ook al dagen het zelfde http://www.niederschlagsradar.de/wetterkarten.aspx?type=temperatur wordt het niet eens een keer tijd dat de alle Duiters ,die kouwe lucht eens een keertje naar ons land blazen  :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Spannend :) hier regen en een 8 tal graden

Danny

Citaat van: grizzrh op do 23 jan 2014 - 14:57
Waarom is iedereen zo negatief ?
De pluim is toch beter geworden in mijn ogen qua temperatuur..
Of wilt iedereen opeens alleen maar sneeuw ??

2x een pluim waar weinig winter in te vinden is. Zeker op korte termijn geen winter terwijl dit wel in de pluim en kaarten stond tot de 00z run van gisteren. Dat de temperatuur dan nu weer iets lager is dan de 12z run maakt dan in mijn ogen niet uit.

grizzrh

Citaat van: Danny op do 23 jan 2014 - 15:32
2x een pluim waar weinig winter in te vinden is. Zeker op korte termijn geen winter terwijl dit wel in de pluim en kaarten stond tot de 00z run van gisteren. Dat de temperatuur dan nu weer iets lager is dan de 12z run maakt dan in mijn ogen niet uit.

We zitten net een paar dagen in een iets kouder patroon en de pluim is duidelijk wat kouder geworden, gun het wat tijd ik houd de hoop erin!
Beetje optimisme moet altijd kunnen toch ;D
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Er is een kleine kans op onweer op de nieuwe occlusie.

Uit den Guidance der Koninklijke Meteorologen  :)

NEERSLAG:
Op en rond de occlusies af en toe regen of motregen, met in het noordoosten van het land (op de eerste occlusie) kans op winterse neerslag. Van de neerslag in alle drie de besproken modellen, neemt de intensiteit en de hoeveelheid in de loop van komende nacht sterk af en blijft het tot in de nacht naar zaterdag droog. Op de tweede occlusie wordt in winter KOUW een kans van 33 % op onweer berekend gedurende de middagperiode. Wordt in de gaten gehouden, maar wordt nog nergen genoemd.

Bron: KNMI

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

dondertje127

De winterkouw (niet te verwarren met de winterkauw), is dat ook een nieuw vogelsoort?  :P

grizzrh

Citaat van: dondertje127 op do 23 jan 2014 - 16:13
De winterkouw (niet te verwarren met de winterkauw), is dat ook een nieuw vogelsoort?  :P

De winterkou... :o
Doenrade, Limburg

glenn

Vannacht daalt in België de temperatuur tot 1°c dan maakt toch een groot deel kans op natte sneeuw denk ik zo ???

Ramon Oost

Citaat van: glenn op do 23 jan 2014 - 16:28
Vannacht daalt in België de temperatuur tot 1°c dan maakt toch een groot deel kans op natte sneeuw denk ik zo ???

Temperatuur op 2 meter zegt niks over de neerslagsoort. ;)

grizzrh

Citaat van: Ramon Oost op do 23 jan 2014 - 16:33
Temperatuur op 2 meter zegt niks over de neerslagsoort. ;)

850hPa toch ?
Doenrade, Limburg

Weerfreak 1337

Citaat van: grizzrh op do 23 jan 2014 - 16:37
850hPa toch ?

Dauwpunt, 850hpa temp, Theta-E, en in mindere mate de temperatuur op 2 meter en 500hPa.
Bovendien weet ik dat de natteboltemperatuur ook van belang is, alleen deze temperatuur snap ik nog niet helemaal. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

grizzrh

Citaat van: Weerfreak op do 23 jan 2014 - 16:40
Dauwpunt, 850hpa temp, Theta-E, en in mindere mate de temperatuur op 2 meter en 500hPa.
Bovendien weet ik dat de natteboltemperatuur ook van belang is, alleen deze temperatuur snap ik nog niet helemaal hoe dat zit. :P

Okay bedankt voor je input! ;D

Edit;

Op de nieuwe GFS run lijkt de kou toch wel weer een stuk dichterbij te kruipen rond het weekend  ;D
Doenrade, Limburg

WinschoterWeer

Noteert mix van regen en natte sneeuw in Winschoten ! Eerste vlokken gezien ! Yessss !  ;D

Weerfreak 1337

Passage tweede occlusie brengt regen, hagel, veel wind en een paar natte sneeuwvlokken met zich mee. :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jens

Citaat van: glenn op do 23 jan 2014 - 16:28
Vannacht daalt in België de temperatuur tot 1°c dan maakt toch een groot deel kans op natte sneeuw denk ik zo ???
misschien wel de 850 hpa daalt naar -6 en het is mogelijk dat er enkele buien komen achter het front als dan voldoende kan afkoelen is dat mogelijk :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Henk1976

Dat belooft wat voor het oosten. Temperatuur daalt alweer  8)

matroesjka-world

Citaat van: WinschoterWeer op do 23 jan 2014 - 16:54
Noteert mix van regen en natte sneeuw in Winschoten ! Eerste vlokken gezien ! Yessss !  ;D


FOTO !!!  :P :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Ries

Hier in Grunn (nog) gewoon motregen, benieuwd of het vanavond verandert.

Powered by EzPortal