Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295741 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Ik kan de kaarten bijna niet geloven.... Dinsdag een pak sneruw hier terwijl Willemijn net zegt dat we voorlopig geen sneeuw zien..... We wachten af.....

Jan van Ooijen

Citaat van: Jenkie op za 18 jan 2014 - 20:24
Ik kan de kaarten bijna niet geloven.... Dinsdag een pak sneruw hier terwijl Willemijn net zegt dat we voorlopig geen sneeuw zien..... We wachten af.....

Ik kan het wel begrijpen.... Wij plaatsen hier iedere dag kaarten (soms wel 6 keer per dag) en op TV is dat helaas niet mogelijk. Enige voorzichtigheid is juist goed van hun kant uit voor de chaos creëren voordat het valt. Telt er maar op dat ze echt wel meelezen en ook alles volgen wat er gezegd wordt ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 jan 2014 - 20:33
Ik kan het wel begrijpen.... Wij plaatsen hier iedere dag kaarten (soms wel 6 keer per dag) en op TV is dat helaas niet mogelijk. Enige voorzichtigheid is juist goed van hun kant uit voor de chaos creëren voordat het valt. Telt er maar op dat ze echt wel meelezen en ook alles volgen wat er gezegd wordt ;)

Ennn het eerst nog een aantal runs mag blijven staan  :)

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 jan 2014 - 20:16
Lol redelijk? Oper -7 in Noorden om 13u

Dat ZOU mooi zijn! 1 lid maakt nog geen winter. Wel leuk om te zijn dat het hetzelfde is als de vorige run.
Maar Jan ik doel vooral op de wat kortere termijn a.s. dinsdag/woensdag/donderdag. Daar is het wel redelijk voor NED maar nog niet geweldig voor heel Nederland. Ik kijk vooral voor heel NED niet alleen NO NED, daar is het natuurlijk geweldig als het kaartje werkelijkheid zou worden wat zijn de nachttemp?

winter

Raar de pluim van GFS is echt tegenvallend na wat ik Johann heb horen zeggen. Wat is nu eigenlijk het verband tussen de kaarten en de pluimen. Want, de kaarten geven kansen op winterweer maar de pluimen gaan gewoon voor normaal en niet meer niet minder  >:(

Jenkie

Citaat van: Jan van Ooijen op za 18 jan 2014 - 20:33
Ik kan het wel begrijpen.... Wij plaatsen hier iedere dag kaarten (soms wel 6 keer per dag) en op TV is dat helaas niet mogelijk. Enige voorzichtigheid is juist goed van hun kant uit voor de chaos creëren voordat het valt. Telt er maar op dat ze echt wel meelezen en ook alles volgen wat er gezegd wordt ;)

:) En ik ga er natuurlijk vanuit dat dat pak sneeuw er wel komt  :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Commentaar zaterdag 18 januari, 21:30 uur: ECMWF drukt koude nacht voor zich uit.
De operationele uitvoer komt nu pas op de 28ste met iets meer vorst.

zucht ???

jan visser

Marsel

Bon, klinkt gek uit mijn mond....maar ergens kriebelt er wel iets :o. Ik ben in dat opzicht al lang blij dat we 2/3 van de winter ongeschonden doorgekomen zijn.
Februari dan wel kouder?
Nou vooruit dan maar, van mij mag het. Mits de winter het eind februari gezien houdt  ;D.

Joep


gilleeesss

tjah, gfs pluim is enkel KT goed, voor de rest ziet hij nog geen winter

Jenkie


gilleeesss


Jenkie


DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost,
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Citaat van: DSDLimburg op za 18 jan 2014 - 21:55
pluim midden,

wat ik op fb al zei: 2 clusters op vrijdag :) kan elke kant nog op. Nog steeds geen zekerheid --'

Energizer85

Spreiding idd erg groot. Het gemiddelde zegt nog steeds geen winter. Blijft afwachten dus

DSDLimburg

Citaat van: gilleeesss op za 18 jan 2014 - 21:58
wat ik op fb al zei: 2 clusters op vrijdag :) kan elke kant nog op. Nog steeds geen zekerheid --'
klopt er is gewoon nu nog geen peil op te trekken! De komende dagen word spannend, duiken we dadelijk de winter in of krijgen we een aantal dagen van dat kwakkel weer met af en toe een (natte) sneeuwvlok en een graadje vorst in de nachten? En twee grote tegenstellingen in tempraturen noord en zuid? wat ook misschien een mooie aanloop kan zijn naar het echte werk op LT. Een ding is zeker het is een raar wintertje met sneeuw tot in de woestijn enorme hitte in Australie en vries kou in de VS. Dus ik kijk er eerlijk gezegd ook niet van op als dit weer een losse flodder blijkt te zijn, en we weer eens even mogen ruiken aan de winter en het ook maar weer zo verdwijnt van de kaarten. Maar zo zou het ook anders kunnen gaan en staan we over een weekje of 3 op de schaats? ::)
seizoen 2018/2019

glenn

voor belgie lijkt het jammer genoeg op niets uit te draaien pfff zo een zachte winter tot nu toe tis echt jammer !

gilleeesss

Citaat van: glenn op za 18 jan 2014 - 22:26
voor belgie lijkt het jammer genoeg op niets uit te draaien pfff zo een zachte winter tot nu toe tis echt jammer !

Idd :)

Powered by EzPortal