Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295778 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

itgietoan!

Snow!!!

DSDLimburg

Yesss!!!
[/quote]
Als toevoeging om het een beetje meer winters te maken ;)
seizoen 2018/2019

Serge

Zolang het in de states mega koudblijft houden wij een westelijke stroming.....


Mooie halo gezien om de maan vanaag
Waar is mijn cape

arjanbruggink

Wat een euforie. Er is wat vorst......  :o
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

gilleeesss

moest dit niet de intrede zijn van een week vorst de komende dagen enzo? Maarnee het mag niet zijn

Tja..


Frontier

Citaat van: Marsel op za 11 jan 2014 - 13:03Natuurlijk mag je dat posten, dat doe ik ook wel eens. Zolang het maar niet provocerend of 'trollend' bedoeld is.
En dat is het dan ook niet, het is gewoon een mening over het huidige weer en de weersverwachting, en ja, dat die dan toevallig afwijkt van de meerderheid hier, dáár kan ik ook niets aan doen.  ;) ;D

Citaat van: Marsel op za 11 jan 2014 - 13:03Ik kan vooral genieten van de hoeveelheid licht (zonuren) en de fluitende vogels tijdens de ochtenden deze winter.
Bovendien, weinig last ook van gladheid, monsterfiles en hoge stookkosten. Nee, deze winter doet het naar mijn idee tot op heden zo gek nog niet.
Mooi gesproken, daar heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen!
Maanden zonder r: temperaturen onder normaal
Maanden met r: temperaturen boven normaal
Ambassadeur van de regen

'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'

Ries

Citaat van: Marsel op za 11 jan 2014 - 13:03

Ik kan vooral genieten van de hoeveelheid licht (zonuren) en de fluitende vogels tijdens de ochtenden deze winter.

Hè wa? Wij hebben hier vrijwel constant verschrikkelijk donkere grauwe ochtenden waarop het pas om een uur of 10 licht lijkt te worden! Een verademing als de zon schijnt! Ik ben allang blij dat de temps een béétje de 0-lijn naderen, wel zo lekker en gezond voor ons en de natuur. Maar een week of wat er flink onder is natuurlijk nog veel beter. Hopen dat dat, na de zo plots niet-vervulde hooggespannen verwachtingen, einde januari of in februari toch nog komt. En anders pruttelen we gewoon zo de lente in en hebben we weer 'ns zo'n lekker deprimerende Hollandse 6 maanden-herfst gehad.

Sven

Citaat van: Ries op zo 12 jan 2014 - 08:38
Hè wa? Wij hebben hier vrijwel constant verschrikkelijk donkere grauwe ochtenden waarop het pas om een uur of 10 licht lijkt te worden! Een verademing als de zon schijnt! Ik ben allang blij dat de temps een béétje de 0-lijn naderen, wel zo lekker en gezond voor ons en de natuur. Maar een week of wat er flink onder is natuurlijk nog veel beter. Hopen dat dat, na de zo plots niet-vervulde hooggespannen verwachtingen, einde januari of in februari toch nog komt. En anders pruttelen we gewoon zo de lente in en hebben we weer 'ns zo'n lekker deprimerende Hollandse 6 maanden-herfst gehad.

Beter een 6 maanden herst dan een 6 maanden winter zoals vorig jaar ;) Gezond rond de 0, volgens mij is rond de 5 graden normaal.. Die winter komt vast nog wel ;) vorig jaar moesten we ook lang wachten op de zomer. Kop op :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

winter

Pluimen --) dramatisch!
Kijken of we misschien nog eind JAN in de winter terecht komen maar ziet er tot nu toe hopeloos uit en begin hoop te verliezen

mauriceb

Toch ziet de GFS 00z er op LT goed uit, vinger met blokkade (heel even) en later een laag boven Spanje die ons in de Oost aanvoer zet. Ik weet het, het is LT maar ik blijf toch kansen zien op termijn.

Joep

Ik blijf ook positief, Jan en Johann wat denken jullie er van?

Pluim geeft as donderdag 8-10 graden aan  :o Ik weet het niet hoor.

De kou zit zo dicht in de buurt, zou er toch niet midden volgende week een omslagpunt kunnen komen naar kouder weer?

Weatherman

Ziet er niet goed uit, er moet toch nu iets drastisch gaan veranderen. >:(
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Winter 1956/1957 was ook zeer zacht totdat februari kwam. Wat ik wil zeggen het kan allemaal nog :)

http://www.meteolink.nl/1956film/koudegolf.gif


Marsel

Citaat van: Ries op zo 12 jan 2014 - 08:38
Hè wa? Wij hebben hier vrijwel constant verschrikkelijk donkere grauwe ochtenden waarop het pas om een uur of 10 licht lijkt te worden! Een verademing als de zon schijnt!

Hehe ok, ik heb het wat verkeerd geformuleerd misschien. De afstand Groningen - Rotterdam is misschien wel groot maar ook hier is het donker tot halverwege de ochtend hoor ;D.
Doel uiteraard op de tot nu toe relatief zonnige winter. En de vogels die 's morgens (in het donker :P) fluiten omdat het zo belachelijk zacht is.

gilleeesss

-3.2°C gehad :) en momenteel 2.3°C :) Toch winters gevoel eindelijk. & de komende dagen.. Tsjaa daar zwijg ik liever over

Jasneker

Ik geef de moed op winter pas op als de kalender eind maart aanwijst ;)
Ik begrijp de wanhoop die ik hier detecteer best, tot nu toe is het echt prut.
Maar niks is veranderljker als het weer, en laten we eerlijk zijn met al die stormen en andere verschijnselen was het volgen van het weer toch best interessant om aan te zien?
Het zonnetje schijnt, geen vorst vannacht blauwe luchten en heerlijk even buiten gewandeld, geen wind van betekenis, heerlijk.
Geniet van wat je hebt, niet vanwat je wilt hebben en niet krijgt. ( tot nu toe)...
Ik zie wel waar Johann en Jan mee komen, hoop op wat winter maar geniet van wat ik nu buiten zie.

ron12

Citaat van: Joep op zo 12 jan 2014 - 10:34
Winter 1956/1957 was ook zeer zacht totdat februari kwam. Wat ik wil zeggen het kan allemaal nog :)

http://www.meteolink.nl/1956film/koudegolf.gif
maand Februari 1956 gemiddeld -6.4 graden helaas was dat voor mij tijd http://www.weerstatistieken.nl/1956/februari mooie minimum temperaturen , lekker fris  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Bijna unaniem is in de Uitvoer 00z helemaal niets meer aanwezig van mogelijke kou.
Niet rond midden komende week, niet eind komende week, eigenlijk de gehele 10-daagse niet.

Ronald de Wildt

Bacci

Ik denk dat de winter elk jaar gewoon opgeschoven wordt, vorig jaar midden januari, dit jaar misschien eind januari en als het dan toch kouder wordt kan maart ook nog interessant worden.

mauriceb

Citaat van: Joep op zo 12 jan 2014 - 11:51
Bijna unaniem is in de Uitvoer 00z helemaal niets meer aanwezig van mogelijke kou.
Niet rond midden komende week, niet eind komende week, eigenlijk de gehele 10-daagse niet.

Ronald de Wildt

De GFS 06Z biedt nog minder perspectief :(

Powered by EzPortal