Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215674 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: just0408 op di 12 mrt 2013 - 11:53
6 dagen terug was het daar in zuid limburg nog 19 graden.  ;D

Vannacht/morgenvroeg zal het 38 graden kouder zijn!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jornonweer

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 11:54
Vannacht/morgenvroeg zal het 38 graden kouder zijn!

ik vind het nu toch wel al koud genoeg!  :o
Danger is real, fear is a choice.

Jan van Ooijen

Citaat van: jornonweer op di 12 mrt 2013 - 11:58


ik vind het nu toch wel al koud genoeg!  :o

Midden België gaat naar de -22 toe mits het helder weer is

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Roland

Nijmegen heeft het spektakel helaas net gemist  :(

Vannacht leek het echter bijna of het stormde. Alleen uit een bepaalde hoek, noordoost dus, weet de wind enkele kieren in ons oude huis te vinden en dan klinkt windkracht 4 of 5 meteen als 8 of 9. Helaas wel zonder sneeuw...

Maar er breekt hier nu langzaamaan een zonnetje door en het is nog dik onder nul. De wind zwakt naar mijn mening iets af en het ik nog steeds koud. Een volle winterdag opnieuw.

Roland

Winter weer een plaatsje gestegen op Hellmannlijst sinds 1901. Nu 46ste en 45ste zou ook nog wel moeten lukken. Daarna wordt het moeilijk gezien de verwachte maxima.

ron12

Effe volhouden nog,op 20 maart om12.03 UUR bij de LENTE ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ploeps

Hier in Arnhem was het tot nu toe van beide niks, geen zon en geen sneeuw :( Grijs weer met een flink doorstaande NO-wind bij -3 graden. Maar nu lijkt de zon toch heel voorzichtig te gaan proberen om door de bewolking heen te prikken.
Liefhebber van weer-uitersten.

Jan van Ooijen

Vanavond vanuit het noordwesten uit weer sneeuwkansen. In tweede helft van de nacht ook toenemende sneeuwkans in het midden van het land


Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Erg moeilijk om de exacte sneeuwhoogte te bepalen met al die ophopingen :) ik zou zeggen cm'tje of 13 hier

Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 12:17
Vanavond vanuit het noordwesten uit weer sneeuwkansen. In tweede helft van de nacht ook toenemende sneeuwkans in het midden van het land

*knip

Ik hoop dat dat sneeuw is dat blauwe en geen regen morgenmiddag. Word 's avond een lekker gladde bende dan.

Marsel

@ Jan, wellicht dat jij het nog weet, mij is het namelijk ontschoten.
Hadden de modellen de Tn op 4 maart 2005 een beetje in de smiezen? Ik kan me in de aanloop naar de bewuste nacht niet meer herinneren dat ik het in welke modeloutput dan ook terug kon vinden.
Ok, het was duidelijk dat het koud zou kunnen worden, maar volgens mij is er geen enkel model geweest wat toen de -20 berekend heeft.
Overigens niet verwonderlijk gezien de problematiek in de grenslaag.
Dergelijke minima zijn van bijzonder veel lokale omstandigheden het gevolg, zo fijnmazig zijn onze rekenbreinen nog helemaal niet. Een paar kts meer wind of af en toe wat bewolking en je kunt het vergeten.

Hoe dan ook, komende nacht even in de gaten houden. Opklaringen, sneeuwdek en wegvallende wind zijn benodigd.

just0408

Hey. Dat is leuk nieuws. Hopelijk wordt het toch nog een beetje wit hier! Top.  :)
Ik ben ook niet van steen.

arjanbruggink

Zullen wel geen serieuze hoeveelheden zijn denk ik van wat er uit het NW binnenkomt.
KNMI heeft het over: "De activiteit van de trog voor de nacht naar woensdag is niet heel groot. Enkele meest lichte sneeuwbuien, direct aan de kust mogelijk natte sneeuw."
Maar goed, het kan altijd wat anders uitpakken als dat de modellen verwachten.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

weerinkatwijk

Citaat van: arjanbruggink op di 12 mrt 2013 - 12:45
Zullen wel geen serieuze hoeveelheden zijn denk ik van wat er uit het NW binnenkomt.
KNMI heeft het over: "De activiteit van de trog voor de nacht naar woensdag is niet heel groot. Enkele meest lichte sneeuwbuien, direct aan de kust mogelijk natte sneeuw."
Maar goed, het kan altijd wat anders uitpakken als dat de modellen verwachten.

Natte sneeuw lijkt me sterk, ze verwachten zelf -5 graden aan zee vannacht. Hoe ze dan bij Natte sneeuw komen?.. Ik denk dat de temp. bij buien wel zal oplopen maar zeker niet boven de nul graden zal komen als ze 's Nachts vallen.

arjanbruggink

Citaat van: weerinkatwijk op di 12 mrt 2013 - 12:49
Natte sneeuw lijkt me sterk, ze verwachten zelf -5 graden aan zee vannacht. Hoe ze dan bij Natte sneeuw komen?.. Ik denk dat de temp. bij buien wel zal oplopen maar zeker niet boven de nul graden zal komen als ze 's Nachts vallen.
Aan de grond kan het -5 zijn, maar als daar boven een smeltlaag aanwezig is dan is m.i. wel kans op natte sneeuw.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op di 12 mrt 2013 - 12:35
@ Jan, wellicht dat jij het nog weet, mij is het namelijk ontschoten.
Hadden de modellen de Tn op 4 maart 2005 een beetje in de smiezen?

Zover ik weet hadden die het niet in de smiezen, helaas kan ik het ook niet zo snel meer terug zien op internet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Een paar foto's: van niks naar een sneeuw duintje in de tuin en het sneeuwt maar door  :o  ;)
seizoen 2018/2019

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op di 12 mrt 2013 - 12:17
Vanavond vanuit het noordwesten uit weer sneeuwkansen. In tweede helft van de nacht ook toenemende sneeuwkans in het midden van het land


Interessant  8)

Ook zaterdag nog sneeuwkansen, alleen kansen gedaald  >:(


Powered by EzPortal