Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215639 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

martijn

okee buienradar 3 uur blijft standvastig klopt dit wat de radar zegt?

jorentje1997

Citaat van: martijn op ma 11 mrt 2013 - 19:23
okee buienradar 3 uur blijft standvastig klopt dit wat de radar zegt?
Buienradar 3uur is altijd fout.. En die wijzigt om de 5min. Hecht er geen belang aan en het best kijk je er zelfs niet naar  ;)

Weatherman

Citaat van: jorentje1997 op ma 11 mrt 2013 - 19:22
Heb ik het fout maar op de actuele radarbeelden ligt de kern toch ietsje Noordelijker dan voorspelt?
Dat is gunstig  :)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Komt nog een neerslaggebied van ongeveer ten grote de Benelux nog naar België en (gedeeltelijk) Nederland.

glenn

Citaat van: Weatherman op ma 11 mrt 2013 - 19:26
Dat is gunstig  :)

Ietsje ? die ligt al wel een pak noordelijker he zoals ik het zie

Weatherman

Citaat van: glenn op ma 11 mrt 2013 - 19:28
Ietsje ? die ligt al wel een pak noordelijker he zoals ik het zie
Dus beetje veel gunstiger  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Er trekken in zuid-Limburg nu een paar pittig sneeuwbuien binnen die kunnen denk ik al gemakkelijk voor 3 (5)cm per uur zorgen!!!
http://www.weer.nl/neerslagradar/belgie.html

dondertje127

Citaat van: ron12 op ma 11 mrt 2013 - 19:07
niet alleen de bloemen maar ook de dierenhttp://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2002746/vorst-nekt-vlinders-en-wespen.htm

Uiteraard. Schande dat ik die vergat, en het gaat al zo slecht met de bijen. En voor vlinders vind ik jammer, zijn mooie dieren.

wesleylollol

omdat het nu veel noordelijker ligt krijgt pijnacker dan iets (pijnacker ligt iets boven de grote rivieren in Z-H)

SniperEye

De laatste Hirlam laat zien dat mijn woonplaats de begrenzing lijkt te vormen voor een sneeuwlaag van enige betekenis en een sneeuwlaag van geen betekenis. Tenminste, mijn criteria is 15+ centimeter pas interessant. Anders is het geen extreem weer ;)

jornonweer

ik wacht tot jan bevestiging geeft dat de storing inderdaad noordelijker ligt, want ik weet het nog niet zo..
Danger is real, fear is a choice.

Bacci


Gauthier

kern ligt (spijtig genoeg) niet noordelijker :(
hier een kaartje met de actuele situatie en de luchtdrukkaart van EC voor 18u deze avond.


samverhoeven

Citaat van: SniperEye op ma 11 mrt 2013 - 19:35
De laatste Hirlam laat zien dat mijn woonplaats de begrenzing lijkt te vormen voor een sneeuwlaag van enige betekenis en een sneeuwlaag van geen betekenis. Tenminste, mijn criteria is 15+ centimeter pas interessant. Anders is het geen extreem weer ;)
Dan mag je blij zijn dat je niet hier woont . Ik kan me in mijn leven (21 jaar) nog maar één keer 15 cm sneeuw in één keer herinneren. Maar ja, sneeuw is altijd goed natuurlijk. In welke hoeveelheid dan ook.  ;)

jornonweer

jammer, haha frank de boosere zegt; vlaanderen 0-5cm in het zuiden 10cm, vtm zegt; vlaanderen 5-20 cm en zuiden mogelijk 30 cm, wat een verschil hier in belgie  :o
Danger is real, fear is a choice.

jorentje1997

Citaat van: jornonweer op ma 11 mrt 2013 - 19:49
jammer, haha frank de boosere zegt; vlaanderen 0-5cm in het zuiden 10cm, vtm zegt; vlaanderen 5-20 cm en zuiden mogelijk 30 cm, wat een verschil hier in belgie  :o

Vrt is altijd heel voorzichtig, terwijl vtm altijd te veel voorziet. Je moet maar ergens tussenin zoeken  ;D

Ramon Oost

Citaat van: glenn op ma 11 mrt 2013 - 19:28
Ietsje ? die ligt al wel een pak noordelijker he zoals ik het zie

Citaat van: jornonweer op ma 11 mrt 2013 - 19:40
ik wacht tot jan bevestiging geeft dat de storing inderdaad noordelijker ligt, want ik weet het nog niet zo..

Het lagedrukgebied ligt helemaal niet noordelijker. Ik heb even het actuele radarbeeld en de verwachting van Hirlam naast elkaar gezet en daar kan je het duidelijk op zien. Hirlam gaf wel aan dat de sneeuw niet verder kwam dan Middelburg-Nijmegen. Maar momenteel ligt de neerslagband wel ietsje noordelijker.


jornonweer

Citaat van: jorentje1997 op ma 11 mrt 2013 - 19:51
Vrt is altijd heel voorzichtig, terwijl vtm altijd te veel voorziet. Je moet maar ergens tussenin zoeken  ;D

vrt en kmi hebben zich al eens zwaar vergist, 2 of 3 weken geleden nog, die zondag  :P ze zeiden dat er geen sneeuw van betekenis zou vallen terwijl er toen in het oosten meer dan 10cm lag  ;D
Danger is real, fear is a choice.

studio dewolf

Hele dag sneeuwen en het blijft liggen alleen op gras maar morgen zal overal vol sneeuw liggen  ;D

glenn

hopelijk trekt de kern dan toch nog 50 km naar het noorden dan krijgt heel belgie een dik pak sneeuw

Powered by EzPortal