Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215637 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: winter op za 09 mrt 2013 - 12:47
Nou als je kijkt hoe groot het gebied is en de intensiteit kan toch aardig pakken vallen.
Vraagje op welke sites haal jij/bekijk jij deze kaarten?

weer.nl en dan accountje maken & dan kan je ergens weerkaarten vinden met ECMWF

winter

GFS is zeer enthousiast! 10 cm per 3 uur dat is wel een mega intensiteit. Klopt lijkt best onlogisch maar er is een kans.
Dit is 06 H run van de GFS.

Uiltje

Dat er mensen die stomme kou en sneeuwprut nog verkiezen boven 17 graden en volop zon, opmerkelijk.

jones

Wow ik geloof mijn ogen niet na het bekijken van de modellen vanmorgen!! Een van de hevigste winter aanvallen in jaren en dat in maart! Laat die -16 en 35cm maar komen  ::)

gilleeesss

Citaat van: Uiltje op za 09 mrt 2013 - 12:53
Dat er mensen die stomme kou en sneeuwprut nog verkiezen boven 17 graden en volop zon, opmerkelijk.

Ik vond het ook heerlijk hoor die temperaturen! Maar als je dit ziet.. Mag het toch nog 1x??  :o

matroesjka-world

Citaat van: Uiltje op za 09 mrt 2013 - 12:53
Dat er mensen die stomme kou en sneeuwprut nog verkiezen boven 17 graden en volop zon, opmerkelijk.

Ga jij effe lekker een uiltje knappen  ;D ;D

Tis nog steeds winter hoor !!  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Citaat van: TaL op za 09 mrt 2013 - 12:42
EC komt ook met neerslag, maar belange zoveel niet, en ook zuidelijker

Je laat wel 1 kaart zien, maar wat er voor zit en erna moet je ook tonen dan. Zoals ik even snel gekeken heb dan krijgen jullie te maken met 9-11 uur sneeuwval
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Nog een aantal neerslag kaarten van andere modellen komen ook met sneeuwbom hoor alleen dan in Noord Frankrijk maar ook in België lijkt nog een pak te vallen.
Duitsers komen met sneeuwbom, Britten ook alleen iets zuidelijker en ander model van USA ook dus toch grote kans op een significante hoeveelheid sneeuw.



gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 mrt 2013 - 13:00
Je laat wel 1 kaart zien, maar wat er voor zit en erna moet je ook tonen dan. Zoals ik even snel gekeken heb dan krijgen jullie te maken met 9-11 uur sneeuwval

Jan, hoeveel denk jij dat er volgens ECMWF (de laatste run) zal vallen gemiddeld?? En denk je dat gfs een uitschieter is kwa sneeuw enzo? ookal is het ook moeilijk voor je om dat te zeggen. :D

winter

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 mrt 2013 - 13:00
Je laat wel 1 kaart zien, maar wat er voor zit en erna moet je ook tonen dan. Zoals ik even snel gekeken heb dan krijgen jullie te maken met 9-11 uur sneeuwval
Denk als er gemiddeld zo'n 2cm per uur valt dan zit je toch snel tegen die 20cm aan maar zag dat intensiteit toch best hoog ligt maar hoe hoog om precies te zijn? Want GFS kaartje die ik net op een van mijn post postte is te zien een intensiteit van 10 cm per 3 uur.

Bacci

Mensen maak je niet druk om 1 run, bijna zeker dat het volgende run weer anders is. Het gaat in ieder geval weer sneeuwen in het hele benelux.

TaL

Ja, mijn excuses, ik had degene gepakt met de noordelijkste grens, hierbij alle kaarten dus
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

winter

Als ik de bovenstaande bekijk omgeving Brussel zeker 10 a 15 cm.
Zuidelijke provincies Nederland zo'n 5 a 10 cm met in Limburg weer kans op meer.

DSDLimburg

even offtopic, vanavond kun je de komeet zien bij avond schemering las ik net op de nos site weet niet of we hem hier kunnen zien met al die bewolking maar in Hawaii was ie al te zien. Oja en hoe kan ik een nieuw bericht plaatsen in Astronomie want daar wou ik dit plaatsen. :)
seizoen 2018/2019

Bacci

Ligt het aan mij of is het in het zuidwesten kouder dan verwacht, 5 tot 6 graden daar nu ipv 8 graden.






ron12

Citaat van: DSDLimurg op za 09 mrt 2013 - 13:16
even offtopic, vanavond kun je de komeet zien bij avond schemering las ik net op de nos site weet niet of we hem hier kunnen zien met al die bewolking maar in Hawaii was ie al te zien. Oja en hoe kan ik een nieuw bericht plaatsen in Astronomie want daar wou ik dit plaatsen. :)
kun je hier doenhttp://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3646.0.html ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcellang

Citaat van: Bacci op za 09 mrt 2013 - 13:28
Ligt het aan mij of is het in het zuidwesten kouder dan verwacht, 5 tot 6 graden daar nu ipv 8 graden.
Nee legt niet aan jou Bacci, dacht net hetzelfde (volgens mij moest het zelfs tot max. 11 graden worden in het uiterste zuiden)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

Belgische weerdienst waarschuwt al voor dinsdag. Zijn er vroeg bij niet als KNMI die pas laatste uur een waarschuwing afgeven
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?period=3

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Rocsen


Powered by EzPortal