Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 15

Topic gezien door 215747 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 06 mrt 2013 - 09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klimascepie

Leuk, zaterdag werken dus als er mensen in Gelderland in gesneeuwd zijn is er redding in de buurt. Maandag morgen om 6 uur beginnen in het stadshart van Arnhem maar dat zie ik zo met deze temperaturen haast niet zitten.
Aan de andere kant is het wel iets leuks, met de hakhamer de klinkers uitbreken om dat alles vast gevroren zit.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Romigo

Citaat van: hoffies op do 07 mrt 2013 - 19:53
Peter T heeft het over hoe erg en hoe lang..  :o Daar snap ik nou niks van.. Dit is toch gaaf, nu lente morgen winter.. Wat is nederland toch top.

Precies, het is gaaf om weer de winter in te gaan en dan eind maart/ begin april weer volop voorjaar.  :P Lang leve het Nederlandse weer.

martijn

Citaat van: Romigo op do 07 mrt 2013 - 20:11
Precies, het is gaaf om weer de winter in te gaan en dan eind maart/ begin april weer volop voorjaar.  :P Lang leve het Nederlandse weer.
+1

alaind86

Ziet er naaruit dat Limburg pas laat in de kou terecht komt. De verschillen in de runs in nog erg groot. We blijven de ontwikkelingen rustig volgen.

Dennis


Jan van Ooijen

Sneeuwhoeveelheden verwacht door EC model (vanmorgen) van zaterdag 1900uur tot en met zondag 07uur

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

pasz

Wordt een bijzonder weekend. As. zondag is in Den Haag de City Pier City loop. Als in Den Haag een bakje sneeuw valt, zou dat evenement wel eens letterlijk in het water kunnen vallen.

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op do 07 mrt 2013 - 21:04
Sneeuwhoeveelheden verwacht door EC model (vanmorgen) van zaterdag 1900uur tot en met zondag 07uur

Verheug me wel weer op het weekend en dat het hier weer wit wordt.

alaind86

Dan word het tijd dat de NS maar weer eens een aangepast dienstregeling gaat treffen voor het weekend haha

winter

Citaat van: jones op do 07 mrt 2013 - 19:27
langetermijn model CFS maakt er wel een heel lange koudeperiode van, met 25 maart de laatste ijsdag :P uiteraard is dit wel extreem en verwacht niet dat dit uitkomt

Nou mensen moet de aankomende winteraanval niet onderschatten dit wordt er waarschijnlijk een van minstens 1 week en wie weet tot eind maart met temperaturen onder de 5 graden !
En ja waarschijnlijk gaat deze winter ook nog wat meer naam krijgen door meer Helmann-punten en wie weet bij een gesloot sneeuwdek hoe laag de temperaturen in de nacht kunnen zaken. Moet het natuurlijk niet bewolkt zijn, dit was deze winter die nog niet is afgelopen het enigste minpuntje.

winter

Jaja de winteraanval is begonnen!!!
Lees dat putto zegt dat ECMWF ook voor wat meer sneeuw gaat a.s weekend kan iemand dit verifiëren?

Scully

 :) Laat maar komen heb er zin in... Vond het al weer vies warm in mijn postpakkie!

Dennis

Citaat van: winter op do 07 mrt 2013 - 21:34
Jaja de winteraanval is begonnen!!!
Lees dat putto zegt dat ECMWF ook voor wat meer sneeuw gaat a.s weekend kan iemand dit verifiëren?


wat er valt weet geen 1  ;D (de berekeningen van computermodellen mbt tot sneeuw zijn altijd erg moeilijk en vaak gaat het op het laatste moment weer anders)


Bacci


Weatherboy

Nou nou, dat wordt de planten alweer afdekken, anders zijn ze weer stuk net als vorig jaar. Toch vind ik dit wel leuk, met vooral zaterdag en zondag boeiende omstandigheden v.w.b. regen en sneeuw. Ik zeg; laat maar komen! :)

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op do 07 mrt 2013 - 22:56
Nou nou, dat wordt de planten alweer afdekken, anders zijn ze weer stuk net als vorig jaar. Toch vind ik dit wel leuk, met vooral zaterdag en zondag boeiende omstandigheden v.w.b. regen en sneeuw. Ik zeg; laat maar komen! :)

GFS komt nu met noorden 0 graden en zuiden 10 graden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Isabelle


Bacci

Even nog de sneeuwkansen: Zondag ruim 60% kans op 1-3cm en 30% kans op 3-10cm. De dagen erna ook nog altijd kans op sneeuw.



Nieuwe GFS is trouwens ook wel interessant, maar neem het nog niet serieus. GFS laat het zondag in het noorden sneeuwen en maandag de hele dag in het hele land sneeuw, hoeveelheden 5-10 cm.

Powered by EzPortal