Onweerskansen 2013

Topic gezien door 253758 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jornonweer

zozo, redelijk onweer in zuid nl en belgie, niet heel spectaculair maar toch.. we zijn al 22 oktober he  :P
Danger is real, fear is a choice.

studio dewolf

Ongeveer 15 bliksems bij mij. 2 keer hevige bui en voor rest niks speciaal.

ron12

weerlichten te zien zuidwesten van Nijmegen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Volgens het KNMI gaan we hier ook meedoen. Zou een mooie afsluiting zijn van deze mooie dag.
Lijkt nog wat groei in te zitten.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

arjanbruggink

Severe Weather Europe heeft blijkbaar een update gehad en ZO NL zit nu in een MDT gebied. Kan nu ff geen begeleidende afbeelding meedoen.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Arend

Citaat van: arjanbruggink op di 22 okt 2013 - 21:17
Severe Weather Europe heeft blijkbaar een update gehad en ZO NL zit nu in een MDT gebied. Kan nu ff geen begeleidende afbeelding meedoen.

An upgrade to MDT risk has been done over parts of eastern France into Benelux given the improved conditions for late afternoon severe storms development across the MDT risk area. Latest observations reveal moderately strong SSE winds over eastern France, advecting moisture further north under relatively clear skies. Additionally, latest model guidance reveals the environment with very strong shear (LL shear of 30-50 kt) and SR helicity (SREH3 of ~ 200-400 m2/s2) overlaping with moderate instability (MLCAPE 800-1200 J/kg), which enhanced threat for supercells capable of producing tornadoes and severe winds in late afternoon / evening hours. A strong tornado is not ruled out either.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

regen en onweert nu in Nijmegen,ten zuiden van de stad felle weerlichten te zien, :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

jorentje1997

Hier in West-Vlaanderen alleen wat motregen gehad maar dat was ook voorspeld. Ondertussen zijn al verschillende waarschuwingen ge-update en trekt de onweerszone richting Nederland, ik ben benieuwd.

Joep

Flinke hoosbuien hier in herpen nabij Oss flink onweer bliksem donders heerlijk :)

Unknown-user1778

Fikse onweersbui voor Brunssum (limburg)
Veel regen, stormachtig en paar goede flitsen en donderslagen. Zeker een mooie afsluiter van een somber seizoen ^^

ps: ben verhuisd naar Brunssum : )

jorentje1997

Ik ben niet zo'n onweerskenner maar is hier nu geen sprake van de zogenaamde ''bow-echo''?


tuinman

Zit heerlijk nu te wachten wat komen gaat. Zit op dit moment in monschau zuid Duitsland tegen de belgiëse
Grens aan. Kan het nu mooi zien aan komen (flits_boem). Toch nog een keer goed onweer.
Hallo jumbo.:D

Martin1976

Hallo iedereen, eerst allemaal hallo ben hier al lang niet op forum geweest!! Las net op Twitter dat Twente ook mogelijk kans op downburst is!! iemand die dit ook kan beamen??
Groet'n uut Hengelo!!

DSDLimburg

Net een flink pak regen gehad en een paar flinke bliksems en donders gehad, het was net even rustig maar begint nu weer opnieuw met onweren. :)
seizoen 2018/2019

dondertje127

Ik heb gefilmd, en toen ik dacht een 2e filmpje te hebben opgenomen die ook in 2e instantie niks meer opleverde, dacht ik het 2e filmpje gewist te hebben, maar het wa shet 1e filmpje dat ik heb gewist :s
Ik heb nooit een 2e keer opgenomen.

Sja... Ik hoor mensen denken... Dondertje enfilmen, dat gaat zelden goed.

Raar of niet, maar dit was het op 2 na beste onweer van dit hele jaar. Wie had dat ooit gedacht dat het nu nog zo warm zou worden? :D
Ik ben helemaal gelukkig vandaag!

En dan nog 2 keer in 2 dagen tijd, want zondagavond zag ik ook weerlicht in de wolken, en 2 dagen later alweer onweer.

Tyshane

Lekkere donders hier! Inmiddels onweersdag 26 in de pocket!

studio dewolf

Citaat van: dondertje127 op di 22 okt 2013 - 22:20
Ik heb gefilmd, en toen ik dacht een 2e filmpje te hebben opgenomen die ook in 2e instantie niks meer opleverde, dacht ik het 2e filmpje gewist te hebben, maar het wa shet 1e filmpje dat ik heb gewist :s
Ik heb nooit een 2e keer opgenomen.

Sja... Ik hoor mensen denken... Dondertje enfilmen, dat gaat zelden goed.

Raar of niet, maar dit was het op 2 na beste onweer van dit hele jaar. Wie had dat ooit gedacht dat het nu nog zo warm zou worden? :D
Ik ben helemaal gelukkig vandaag!

En dan nog 2 keer in 2 dagen tijd, want zondagavond zag ik ook weerlicht in de wolken, en 2 dagen later alweer onweer.

Het moet toch heel pijnlijk zijn  :-\ Daarom zet ik alle filmbestanden op de computer voor dat ik wis alles. Ik neem zelfs back-up.

alfons

heerlijke bui hier , felle flitsen , diepe donders en felle regen. heerlijke afsluiter van een mooi dag ;D

jorentje1997

Citaat van: dondertje127 op di 22 okt 2013 - 22:20
Ik heb gefilmd, en toen ik dacht een 2e filmpje te hebben opgenomen die ook in 2e instantie niks meer opleverde, dacht ik het 2e filmpje gewist te hebben, maar het wa shet 1e filmpje dat ik heb gewist :s
Ik heb nooit een 2e keer opgenomen.

Sja... Ik hoor mensen denken... Dondertje enfilmen, dat gaat zelden goed.

Raar of niet, maar dit was het op 2 na beste onweer van dit hele jaar. Wie had dat ooit gedacht dat het nu nog zo warm zou worden? :D
Ik ben helemaal gelukkig vandaag!

En dan nog 2 keer in 2 dagen tijd, want zondagavond zag ik ook weerlicht in de wolken, en 2 dagen later alweer onweer.

Een ongeluk bij een geluk? ;)

Powered by EzPortal