Onweerskansen 2013

Topic gezien door 254019 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 27 feb 2013 - 10:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Hmm ik zie dat niemand deze nog gepost heeft...



Northern Germany

Ahead of the west European trough, a convergence line has developed across central Germany. On Thursday, this line is expected to move westward as well. Remaining plume of boundary-layer moisture will affect central and especially northern Germany and southern Denmark.

Although mid-level warming will limit instability during the day, some thunderstorms may develop in the region with maximum WAA that will even increase in the evening hours along the nose of a developing low-level jet. Storms may cluster across northern Germany and southern Denmark and will move into the North Sea later on. Although weak mid-level shear will limit severe potential of these storms, the increasing low-level shear indicates a risk of tornadoes in the evening hours. Severe potential will rapidly decrease during the night.
Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Jan van Ooijen

Citaat van: Mikal op do 16 mei 2013 - 09:14
Volgende update is het wel weer weg.. Net zo snel als dat het is gekomen :P

Blijft erin zitten in iedere update die ik gezien heb
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SniperEye

Maar maakt nog al een "dans", de ene keer zuidelijker, dan weer oostelijker etc. Maar goed, 1cm op deze kaarten is 200km zuidelijker of noordelijker.

Marsel

Citaat van: SniperEye op do 16 mei 2013 - 10:28
Maar maakt nog al een "dans", de ene keer zuidelijker, dan weer oostelijker etc. Maar goed, 1cm op deze kaarten is 200km zuidelijker of noordelijker.

Zelfs voor vanmiddg en vanavond wordt diezelfde dans uitgevoerd door de modellen. HiRLAM06 en EC00 laten nu ook voor de centrale delen onweer toe. GFS06Z laat net als Harmonie06 een duidelijke ONO voorkeur zien.
Het gebruikelijke advies dus ook weer voor vandaag: nowcasten ;).

Jan van Ooijen

KNMI Guidance

De neerslagpatronen vertonen in grote lijnen wel overeenkomsten. Echter de convectieve component zorgt voor detailverschillen. Vandaag in het westen vooral de dynamische neerslag, lichte tot matige regen, soms buiig van karakter. Vanmiddag en vanavond in de warme sector in het oosten en noorden pittige (onweers)buien met lokaal vrij veel neerslag. Vrijdag in de loop van de dag op en voor het koufront uit opnieuw enkele buien, maar minder intensief dan vanmiddag/vanavond.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GekkeLeo


ron12

onweer in duitsland vlak bij nederlandse grens nu maar afwachten http://blitzortung.org/Webpages/index.php?lang&subpage_0=13 nou ja vlak bij???? het begin van een mooie avond??? stroming is goed wat dat betreft.In de buurt van Oberhausen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Sven

Onweer Veendam / Stadskanaal Groningen

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Lightning_Glenn


Tjitske

Volgens mij wordt veenhuizen weer eens overgeslagen..balen! Of kan iemand mee vertellen dat drenthe wel wat krijgt??

matthijs1994

Het zijn helaas enkele waarnemingen. Mogelijk dat de buien uit Duitsland nog iets bieden.

Marsel

Zwaartepunt over DU, sporadisch ontladingen in het ONO in een paar pittige celletjes. Dat zal het dan zijn voor vandaag. Paar embedded kortlevende cellen, niets meer niets minder. Tja, veel is t niet maar meer hadden we er niet van mogen verwachten.

Wat een rottig onweersjaar tot op heden. Echte landelijke klappers blijven uit...zolang dat $~€%@$# hoog op de Atlantische oceaan niet verplaatst kunnen we t wel vergeten met langdurige warmte en significante onweerskansen.


Ries

Ontlading hier vanmiddag! Tweede onweersdag!

jorentje1997

Citaat van: Marsel op do 16 mei 2013 - 19:15
Zwaartepunt over DU, sporadisch ontladingen in het ONO in een paar pittige celletjes. Dat zal het dan zijn voor vandaag. Paar embedded kortlevende cellen, niets meer niets minder. Tja, veel is t niet maar meer hadden we er niet van mogen verwachten.

Wat een rottig onweersjaar tot op heden. Echte landelijke klappers blijven uit...zolang dat $~€%@$# hoog op de Atlantische oceaan niet verplaatst kunnen we t wel vergeten met langdurige warmte en significante onweerskansen.

Ik begrijp je compleet. En dan met dit dom regenweer erbij met zo'n 11°c. Laat die 30°c met zomeronweer maar komen  ;D

Graphicnizor

Duitse regenpiemel. Ik vind het maar zwaar onterrecht als je ziet hoeveel prachtig onweer ze daar weer hebben gehad!


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Volgens Indecs van KNMI 30-40% kans op wat onweer. Nou, we gaan het zien.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Weatherman

Ik hoor net op de Radio, zondag later regen en onweer, en maandag moet het helemaal stevig regenen en onweren.

Iemand die dat kan bevestigen ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal