Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248048 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jorentje1997

Citaat van: winter op vr 01 feb 2013 - 19:27
Sommige dingen doen het af en toe niet bijv sneeuwradar bij mij. Onder tussen grond temp in de buurt van A'dam dalend naar de 1 graden dus dan komt vorst zeer dicht bij.
Ik kan er gewoon op geen enkel moment meer op iedere keer melding ''400 Bad request'' =$

bliksems

Citaat van: jorentje1997 op vr 01 feb 2013 - 19:30
Ik kan er gewoon op geen enkel moment meer op iedere keer melding ''400 Bad request'' =$
Als je Firefox gebruikt:
Extra -> Opties -> tabblad Geavanceerd -> subtabblad Netwerk -> klik op knop "Nu wissen"
Extra -> Opties -> tabblad Privacy -> knop "Cookies tonen" -> zoek de cookies op die horen bij die websites en verwijder die cookies.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Marcellang

Hier valt kletsnatte sneeuw bij een temperatuur van + 2 graden  8)
Dus Jan ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

winter

begint nu in Nederland ook op steeds meer plaatsen natte-sneeuw te vallen vooral langs oostgrens (binnenland) m.u.v de zuidelijke provincies.
http://buienradar.nl/sneeuwradar

Jasneker

Was vandaag bezig met de opbouw en organisatie van de horeca eventt in Assen, ondanks de nu veel mindere wind was het erg koud buiten.
In Sneek is de temperatuur nu gedaald tot 2.5 graden, ik ging weg om 8 uur vanmorgen met 7 graden....

We zullen wel zien wat er komt, hoop niet dat de beursdagen maandag tot en met woensdag worden verpest.
In ieder geval genoeg te eten en drinken daar en nog gratis ook ;)

Marsel

Citaat van: albalinda op vr 01 feb 2013 - 19:42
Hier valt kletsnatte sneeuw bij een temperatuur van + 2 graden  8)
Dus Jan ;D

Valt natte sneeuw niet altijd met positieve temperaturen?? ;)

Eveline

He johann! je wordt bij Peter aanbevolen op Twitter!! :D

Stephanie

Peter T maakt reclame voor Johann ;D

alaind86

Citaat van: Marsel op vr 01 feb 2013 - 19:50
Valt natte sneeuw niet altijd met positieve temperaturen?? ;)
Als het nu vriest op neus hoogte en op 10cm hoogte nu boven nul is? Dus als de grond niet bevroren is heb je ook natte sneeuw (maar dit kan een tijdelijk proces zijn.

MamaAs


René

toppie hoor van rtl
goede reclame voor johan
gefeli johan
Waddinxveen

Eveline

=)



Niet helemaal scherp kunnen krijgen, moest het snel doen en wist niet hoelang peter het erop zou laten staan ;-)

Remy

Citaat van: winter op vr 01 feb 2013 - 19:48
begint nu in Nederland ook op steeds meer plaatsen natte-sneeuw te vallen vooral langs oostgrens (binnenland) m.u.v de zuidelijke provincies.
http://buienradar.nl/sneeuwradar
Misschien hebben die een botje dat hier meeleest :)
bdw neerslag begint nu ook op echte sneeuw te lijken maw minder water meer ijs.
3,1°C nu hier om het huis.
Het paardenlandje zou ik ook wel eens willen voorzien van een aantal meetpunten denk dat het daar nu al heel snel op nul zit,er zat zelfs nog wat ijs in de grond op enkele beschutte plekken.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marsel

Citaat van: alaind86 op vr 01 feb 2013 - 20:00
Als het nu vriest op neus hoogte en op 10cm hoogte nu boven nul is? Dus als de grond niet bevroren is heb je ook natte sneeuw (maar dit kan een tijdelijk proces zijn.

Dan heb je gewoon droge sneeuw die op een 'warme' ondergrond niet blijft liggen. Bij doorvallende neerslag waarschijnlijk inderdaad toch vorming van een sneeuwdek als gevolg van smelt- en verdampingsprocessen in dergelijke omstandigheden. Natte sneeuw valt alleen alls de smeltlaag enkele honderden ft dik is en dus zal de T2M vrijwel altijd boven nul moeten zijn. In de door jou geschetste situatie is die smeltlaag veel te dun natuurlijk.

Btw johann leuk om je even op rtl terug te zien :D.

bliksems

Johann word het nieuwe gezicht van RTL4.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Remy

TV... staat dat weerbericht niet integraal op hun uitzending gemist pagina?
Das wel leuk voor het archief :)

Vage url maar hij staat er :)
http://www.rtl.nl/xl/#/u/dbd650d0-f63e-3059-9898-8541576dd55c

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Romigo


Bacci


Marcellang

Citaat van: Marsel op vr 01 feb 2013 - 19:50
Valt natte sneeuw niet altijd met positieve temperaturen?? ;)
:) maar natuurlijk, ik wilde naast de natte sneeuw melding ook gelijk even de temperatuur doorgeven  ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

alaind86

Citaat van: Marsel op vr 01 feb 2013 - 20:12
Dan heb je gewoon droge sneeuw die op een 'warme' ondergrond niet blijft liggen. Bij doorvallende neerslag waarschijnlijk inderdaad toch vorming van een sneeuwdek als gevolg van smelt- en verdampingsprocessen in dergelijke omstandigheden. Natte sneeuw valt alleen alls de smeltlaag enkele honderden ft dik is en dus zal de T2M vrijwel altijd boven nul moeten zijn. In de door jou geschetste situatie is die smeltlaag veel te dun natuurlijk.

Btw johann leuk om je even op rtl terug te zien :D.

Geef ik je gelijk in Marcel :)

Bdw er staan ons nog mooie dagen te wachten met buien, kan men goed foto`s maken! (krijg ik een beetje voorjaars gevoel bij) maartse buien.

Powered by EzPortal