Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247987 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 07:32
Beste sneeuwkaart voor zaterdag


Poeh he! da's goed voor meer dan 10 cm wit goud voor hier  :o
Jammer dat we er niet lang van kunnen genieten als het uit zou komen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 07:32
Beste sneeuwkaart voor zaterdag
Jan,komt er ook wat sneeuw in het westen van 0-3 utc? en 6-9?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Enorme bel koude lucht op termijn. Temperaturen van -10 á -14

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Ik laat mijn schaatsen lkkr uit het vet.Mijn gevoel zegt dat het er nog 1 keer van komt deze winter.

Romigo

Ik heb het idee dat EC en GFS nog niet met elkaar in overeenstemming zijn wat er nu gaat gebeuren op LT. Wat gisteren hier ook al opgeworpen werd, dat de kans aanwezig is dat EC uiteindelijk de warme variant van GFS gaat kiezen....

Romigo

Het is wel LT maar even de verschillen van EC en GFS

vdweste

Pluim weer wat warmer helaas. -2 's nachts en +2 overdag is het toch nét niet om het een echt winters sfeertje te geven voor mij. Dan moet er maar genoeg sneeuw vallen om dat te compenseren, want daar zijn genoeg kansen op.

negen

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 09:00
Enorme bel koude lucht op termijn. Temperaturen van -10 á -14



@ Jan, help me even want ik ben niet heel bekend nog, maar waarom staan die temp. in nog geen enkele pluim vermeld ?
Wat is jou persoonlijke mening betreffende de loop van februari ?  (ik weet het LT is moeilijk te zeggen , maar toch)

vdweste

Citaat van: negen op do 31 jan 2013 - 10:45
@ Jan, help me even want ik ben niet heel bekend nog, maar waarom staan die temp. in nog geen enkele pluim vermeld ?
Wat is jou persoonlijke mening betreffende de loop van februari ?  (ik weet het LT is moeilijk te zeggen , maar toch)

Deze temperaturen staan vermeld in de pluim van 850hPa. Dit zijn niet de temperaturen die wij hier op 2 meter hoogte hebben. Het is belangrijk om naar deze temperaturen te kijken wanneer je moet bepalen wat de neerslagsoort zal zijn. Vanaf -5/-6 zal dit sneeuw zijn, mits de temperatuur aan de grond niet heel ruim boven nu ligt uiteraard, maar dat komt niet heel vaak voor.

negen

Citaat van: vdweste op do 31 jan 2013 - 10:52
Deze temperaturen staan vermeld in de pluim van 850hPa. Dit zijn niet de temperaturen die wij hier op 2 meter hoogte hebben. Het is belangrijk om naar deze temperaturen te kijken wanneer je moet bepalen wat de neerslagsoort zal zijn. Vanaf -5/-6 zal dit sneeuw zijn, mits de temperatuur aan de grond niet heel ruim boven nu ligt uiteraard, maar dat komt niet heel vaak voor.

Duidelijk !! Bedankt !

WinschoterWeer

Citaat van: Johann op wo 30 jan 2013 - 23:26
Hier in Wallis niet veel anders. Compleet herfst, harde tot stormachtige wind en regen tot maar liefst 2000 meter  >:(
Vanaf vrijdag dan winterweer en meter tot anderhalve meter sneeuw (noordkant) Alpen  :D
Kijk dat zijn vooruitzichten daar !  :D ;)

vdweste

Eindelijk weer eens een keer een redelijk positieve run van GFS. Ben toch wel benieuwd wie wie nu achterna zal gaan. EC richting GFS, of (en het liefste natuurlijk) andersom?!

Marcellang

Citaat van: vdweste op do 31 jan 2013 - 11:44
Eindelijk weer eens een keer een redelijk positieve run van GFS. Ben toch wel benieuwd wie wie nu achterna zal gaan. EC richting GFS, of (en het liefste natuurlijk) andersom?!
Ja lekker, zat ook de run te volgen 8)
Hopelijk gaat t zo lopen ben dat natte pleuris weer goed zat  >:(
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Enkele sneeuwkaartjes voor dinsdag en woensdag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Waarom zie ik nog geen Hirlam?  :D  Of daar is zeker nog geen sneeuw op te zien...

Jan van Ooijen

Januari te koud verlopen en met 1 uurtje zon extra (63 uur)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op do 31 jan 2013 - 12:45
Waarom zie ik nog geen Hirlam?  :D  Of daar is zeker nog geen sneeuw op te zien...

Klopt, met twee kaartjes is het moeilijk een gifje te maken
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Vomera

Citaat van: Jan van Ooijen op do 31 jan 2013 - 13:23
Januari te koud verlopen en met 1 uurtje zon extra (63 uur)

edit Ramon: graag de plaatjes verwijderen uit de quote ;)

63 uur ??? heb gevoel dat ik die maar 1 uur heb gezien de hele maand :O :(

Marcellang

Citaat van: Vomera op do 31 jan 2013 - 13:34
63 uur ??? heb gevoel dat ik die maar 1 uur heb gezien de hele maand :O :(
Nou hier rond een uur of 10-15 denk.
Het probleem is dat elke minuut geteld wordt (volgens mij) en die hou je zelf niet bij 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal