Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247979 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alfons

leuk stukje in vk-home

De weerman heeft het vaak fout, maar kan daar niets aan doen
Weet niet hoe ik die link moet plaatsen

Roan

Citaat van: Romigo op vr 25 jan 2013 - 15:37
In het noordoosten begint alweer aardig koud te worden.
moet ik je toch even verbeteren, het is juist aan het opwarmen ;)



P.S. het begint hier nu te motsneeuwen in grunn :)

klimascepie

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

jorentje1997

Toch aardig veel wind vanaf zondag? Maar laat ons eerst nog genieten van de laatste winterse dag(en)

++ Wat een actief ding boven Engeland:

matroesjka-world

Citaat van: Ploeps op vr 25 jan 2013 - 15:15
Ik ben zeer benieuwd hoe de neerslagkansen voor de komende dagen voor het Oosten zich in de komende uren gaan ontwikkelen. We zijn er hier behoorlijk bekaaid vanaf gekomen bij de sneeuwval van afgelopen zondag en maandag (alles bij elkaar krap aan 6cm). Hoewel het maar van korte duur zal zijn, hopen we dat we nog een pak sneeuw tegemoet kunnen zien maar ik heb de indruk dat de kansen met het uur slinken ( als sneeuw voor de zon  ;D )

In Arnhem (nabij knooppunt Velperbroek) is de mist nu redelijk opgetrokken, nog wel enigszins nevelig maar niet voldoende voor aanvriezing. Geheel bewolkt bij -3.

Je mag blij zijn met je 6 cm sneeuw, wij hebben hooguit 3 cm gehad, dus als iemand het verdient om minstens 5 cm te krijgen dan ben ik het hahaha  ;D ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op vr 25 jan 2013 - 16:03
Toch aardig veel wind vanaf zondag? Maar laat ons eerst nog genieten van de laatste winterse dag(en)

++ Wat een actief ding boven Engeland:


Ik haat dat gebied :) - oorzaak dooi :)

winter

Lees opeens dat er zelfs temperaturen van +10 graden mogelijk zijn aankomende week had dat niet verwacht aangezien had woensdag max. 8 graden verwachten en daarnaast temp gewoon rond +5 graden.

Hopen dat de winter snel terug keert, denk dat koning winter gewoon even krachten wil verzamelen om daarna weer flink toe te slaan met hopelijk in het begin een pak sneeuw van 20cm en daarna een paar weken ijskoud weer. (2 weken zou nu al genoeg zijn voor ...)

winter

Dit is wel jammer we waren zou ver al meer over de helft een week met vorst zou waarschijnlijk genoeg zijn.





De laatste ijsdikte gegevens datum: 25-01-2013



plaats:   vorige ijsdikte:   huidige ijsdikte:   laatste update:
  Leeuwarden:   8.5     9     09:55:12
  Sneek:         8     8.5     09:55:12
  IJlst:              8     8.5     09:55:12
  Sloten:        9     9.5     09:55:12
  Stavoren:      8     8.5     09:55:12
  Hindeloopen:   7.5     8     09:55:12
  Workum:      8     8.5     09:55:12
  Bolsward:      8.5     9     09:55:12
  Harlingen:      7     8.5     09:55:12
  Franeker:      7.5     8.5     09:55:12
  Dokkum:      8     8.5     09:55:12

ijsdikte in centimeters!

Ramon Oost

Morgen wederom een ijsdag? Voor de Bilt gaat het er om hangen..


bliksems

Citaat van: winter op vr 25 jan 2013 - 16:41
Lees opeens dat er zelfs temperaturen van +10 graden mogelijk zijn aankomende week had dat niet verwacht aangezien had woensdag max. 8 graden verwachten en daarnaast temp gewoon rond +5 graden.
lekker in m'n onderbroek naar de jumbo volgende week.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Arend

Citaat van: Ramon Oost op vr 25 jan 2013 - 16:45
Morgen wederom een ijsdag? Voor de Bilt gaat het er om hangen..

Daar staat ook nog iets over in de modelbeoordeling van de guidance:

Opmerkelijk zijn de temperatuurverschillen tussen de modellen. Hirlam06 is net als z'n voorganger het koudst, al heeft dit model wel vaker moeite met het bijhouden van een snelle temperatuurverandering. EC daarentegen is weer erg warm. Dit laatst komt ook doordat EC00 in de gehele luchtkolom, dus ook aan de grond, de Atlantische push flink z'n werk laat doen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

bliksems

Citaat van: Weatherboy op vr 25 jan 2013 - 14:13
Nog 1 keer morgen in de sneeuw lopen en dan is het over voor dit jaar.
je meent dit niet serieus toch??
ik bedoel,het is pas eind januari.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Weinig tot geen veranderingen in de nieuwe Hirlam. Kans op IJZEL blijft aanwezig!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Romigo op vr 25 jan 2013 - 15:31
Wat is dat toch met Meteo en KNMI? Waarom zien ze de sneeuw niet aankomen voor zaterdag. Ze hadden het alleen maar over de zondag en helemaal niet over de zaterdag, want die zou droog verlopen volgens de heren en dames van Meteoconsult en KNMI.

Om eerlijk te zijn zei ik het vorige week al tegen een lid, genaamd Coreuptnl dat we zaterdag sneeuw kregen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hier ook de GFS kaarten en de NAE kaarten



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 jan 2013 - 17:14
Om eerlijk te zijn zei ik het vorige week al tegen een lid, genaamd Coreuptnl dat we zaterdag sneeuw kregen

Het verwonderde mij ook, dat jij als 1 van de weinigen over sneeuw had zaterdag. Shapoo, voor je goede inzicht. Maar goed, daarom ben ik ook bij dit forum gegaan i.p.v. de andere.  :D

Jan van Ooijen

Heerlijk radarbeeld van wat er nu in Engeland afspeelt

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 jan 2013 - 17:34
Heerlijk radarbeeld van wat er nu in Engeland afspeelt
Dat uit elkaar gevallen buienlijntje die je heel dicht bij de kusten van Nederland en België ziet die zag er vanochtend nog wel anders uit.


Jan van Ooijen

Op twitter heb ik het al gezegd, maar zeg het hier ook even. Telkens weer zie ik overal de gifjes opduiken die afkomstig zijn van mij. Hier ben ik telkens een tijdje mee bezig en sommige vinden het nodig om het zomaar te gaan lopen "jatten". Vanaf nu dus merk erin
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter

Jan volgens mij lijkt me dat het langer blijft sneeuwen als ik naar regio helmond kijk lijkt het vanaf 10 in de ochtend tot 15 uur te blijven sneeuwen wel degelijk een paar uur meer, maar ja wordt waarschijnlijk weer snowcasten.
En nog iets gebied lijkt boven Nederland te activeren dat is positief verwacht hoeveelheden tot zo'n 5cm en hopelijk grote vlokken sneeuw.
Nog iets zie toch wel dat het achterste gedeelte van het neerslaggebied in ongeveer het hele land al in regen verander rond 17 uur.
Ten minste nog een dag sneeuw maar westen wordt het echt al na het middaguur waarschijnlijk vies weer en vieze sneeuw.

Powered by EzPortal