Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297645 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 20:56
Goed gezien!


Jan, waar haal jij deze kaarten vandaan als ik vragen mag? Of vraag ik de kok nu naar zijn geheime recept?

zwoof

Citaat van: bzsv op zo 20 jan 2013 - 20:59
Ben super benieuwd hoeveel er gaat vallen vannacht/morgen. Dit omdat ik voor mn werk naar Hoogenveen moet  :-[

Je ziet het; rode gebied. Reken maar op een cm of 8+ ;)

Thunderfreak

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 21:00
10 cm zeg je??jij bent echt de weg kwijt hoor.

kan,alleen hij heeft een totaal berekening gedaan van wat er al lag.
Hier is er ook 6 a 7 cm bijgevallen. Dus zit rond de 14 cm totaal,en teller loopt door aangezien het flink doornseeuwd nu door een plots ontstaand gebiedje.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Koen-IJM

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 21:01
Nee hoor, westen heeft al veer meer gehad ;)

Klopt. Her en der hier nu al hopen tot 30-50 cm. Maar gemiddeld ligt er pak m beet 12cm. Lastig in te schatten trouwens.

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 21:01
Nee hoor, westen heeft al veer meer gehad ;)
ja totaal was het lees ik nu van Weatherboy 2 pagina's terug(daar ben ik nu whaha),ik dacht dat ie vanavond bedoelde.
sorry @Weerjochie.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: Roland op zo 20 jan 2013 - 21:02
Jan, waar haal jij deze kaarten vandaan als ik vragen mag? Of vraag ik de kok nu naar zijn geheime recept?

Is account van mijn oude werkgever (Wetteronline), abbo kost 89  euro per jaar maar kan ook maandelijks
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 21:01
Nee hoor, westen heeft al veer meer gehad ;)

Klopt ligt hier echt een berg.. Zeker 10 cm... Jan weet jij of velserbroek noordelijk genoeg is om daar nog wat cmtertjes bij te snoepen :-) of ben ik dan zo'n vervelende 'krijgen wij sneeuw' persoon :-)

Jan van Ooijen

Citaat van: Energizer85 op zo 20 jan 2013 - 21:04
Klopt ligt hier echt een berg.. Zeker 10 cm... Jan weet jij of velserbroek noordelijk genoeg is om daar nog wat cmtertjes bij te snoepen :-) of ben ik dan zo'n vervelende 'krijgen wij sneeuw' persoon :-)

Ik zeg het heel zachtjes, maar pin me er niet op vast

Verwacht heel het land nog wel wat sneeuw, noorden komt nog met wat grotere hoeveelheden dan elders
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

boucheron

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 20:51
sneeuwt weer behoorlijk. Iedergeval nu mooie grote vlokken.


ziert er goed uit ik zit het weer op te wachten haha maar btw die ijsregen is wel echt trikky

Weatherboy

Citaat van: bliksems op zo 20 jan 2013 - 21:04
ja totaal was het lees ik nu van Weatherboy 2 pagina's terug(daar ben ik nu whaha),ik dacht dat ie vanavond bedoelde.
sorry @Weerjochie.

Totaal ja, had ik al gezegd ;) Lekker snugger weer hè! Moet je niet buiten spelen, ipv hier lopen klagen en kreunen ;D Haha.

Chase-Stormer

Dat ziet er aardig rood uit.... vraag me af als ik morgen nog wel op mn werk kan komen :P

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 21:07
Ik zeg het heel zachtjes, maar pin me er niet op vast

Verwacht heel het land nog wel wat sneeuw, noorden komt nog met wat grotere hoeveelheden dan elders
Pin me er niet op vast, maar is zeker leuk om te lezen boven op wat we vandaag al hebben gehad. :D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Arend

Citaat van: Marlieke op zo 20 jan 2013 - 21:02
Waar de brandweer al niet goed voor is...

Zijn die foto's van Enschede?

Edit: Ja, dus.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Roland



http://www.wetteronline.de/daten/radar2/dnrw/2013/01/20/1945.gif?

In Nijmegen kijk je nogal eens over de oostgrens. Je kunt goed zien dat er zich daar wat begint te ontwikkelen. Rondom Düsseldorf was bijvoorbeeld een uur eerder nog nauwelijk iets te ontdekken. Ook in N-Limburg nieuwe buien. Bovendien lijken me dit actiever buien dan dat gebied van vanmiddag. We wachten af!

seetekst

Heerlijk om hier alle berichten te volgen, maar als 'leek' ook wel lastig hoor, omdat ik zelf de kaarten niet kan 'lezen'. Wie legt het nog even uit aan de hand van de kaarten? Waar ontstaat nou nieuwe sneeuw (ik zie wel wat) maar vooral hoe zie / weet je nou welke richting het opgaat? Tijd voor een cursus! Ideetje, of zijn er al cursusdagen :D ik lees wel veel, maar dat blijft gewoon niet hangen!

tokko

Wij hebben hier vandaag 9cm nieuwe sneeuw gezien met de oude sneeuw in de schaduw kom ik uit op een laag van 22cm waar de zon scheen hebben we nog maar 14cm maar zitten wel met ophopingen tot 35cm op sommige kleine baantjes. best wel freaky als ge tege 40 per uur af komt me 1 wiel in die diepe sneeuw

NitroGenetics

Citaat van: bzsv op zo 20 jan 2013 - 20:59
Ben super benieuwd hoeveel er gaat vallen vannacht/morgen. Dit omdat ik voor mn werk naar Hoogenveen moet  :-[

kan je wel op de hoogte houden :p woon sinds kort in hoogeveen momenteel heeft het wat ge ijselt maar echt niets van betekenis

Marlieke

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 21:10
Zijn die foto's van Enschede?

Ja.  Heftige brand was dat zo te zien.  :o
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Joep

JAN VISSER ?@janvissersweer
Mocht de operationele oplossing van het ECMWF de kar trekken dan 'dreigt' na het as weekeinde een sterke verzachting!


arjanbruggink

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 21:10
Zijn die foto's van Enschede?

Edit: Ja, dus.  :)
Zo te zie  van de grote brand op de meubelboulevard.
En wat een mooie vooruitzichten voor deze regio. Ik ga het rustig afwachten.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal