Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297568 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 20:00
Ja hebt gelijk, het was donkerblauw/groen. Niet donkerblauw, maar 'normaal'.
Maar er is dus niets.

En dan komen er 3 miljoen posts over dat er mensen zeiken ( zeg dan gewoon een naam  ::) ), en dat er nog van alles komt.
Prima, maar op dit moment klopt de situatie wat Hirlam verwachte niet en ook niet wat verschillende radars zeggen.
Daar mag toch best over gesproken worden? Of moeten we maar met z'n allen in de gloria zijn, en dooddoeners er tegen aan gooien 'dat het weer zich niet laat voorspellen' of ' we geduld moeten hebben' ?
Lijkt mij toch niet? Dit is een fora waar ook andere reacties wb het weer geplaatst mogen worden.  Er mag toch best gezegd worden dat wat Hirlam TOT NU TOE heeft voorspelt niet correct is voor 'ons'.
Me christus hé.
Ik ga weer een kast verven, los ballos  ;D

Natuurlijk mag dat :) Maar er mag ook gezegd worden dat alles nog gaande is en de neerslagsom tot morgen middag was / is.  ;)


Harrie Pama

10 tot 15 cm vanacht voor noorden ik wil nu sneeuw begin aardig chagarijnig te worden

MamaAs

Hoohoo, ik kom speciaal uit de schuur terug gerend...  HET SNEEUWT.
3 hele vlokken gezien, en nog een paar onderweg.

En ja, de kast is wit.

Southpaw

De anwb laat een waarschuwing uitgaan voor morgenvroeg, zojuist op het 20.00 uur journaal.
Er wordt behoorlijk wat sneeuw verwacht, dit moet komen uit dat gebied dat nu oprukt vanuit noord-oost Frankrijk.

Goh Jan, had jij het hier vanmiddag ook niet over? ;)

jornonweer

oei, kmi verwacht deze nacht voor belgie hoogstens 1cm sneeuw, dan moet de sneeuw die voor nl voorspelt word om belgie heen trekken of pas boven nl heel zwaar activeren?
Danger is real, fear is a choice.

vdweste

Citaat van: jornonweer op zo 20 jan 2013 - 20:10
oei, kmi verwacht deze nacht voor belgie hoogstens 1cm sneeuw, dan moet de sneeuw die voor nl voorspelt word om belgie heen trekken of pas boven nl heel zwaar activeren?

Dat laatste dus, ongeveer boven mijn regio waarschijnlijk, dus hoop ietsjes eerder. :P

ron12

gaat lekker in nederland gisteren in groningen een aardbeving nu limburg bij maasbracht http://www.l1.nl/nieuws/203497-lichte-aardbeving-bij-maasbracht overgens heb ik niets gevoeld hier in nijmegen,effe oftopic
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Sneeuwt hier nog steeds. Ligt hier tegen de 10 CM ondertussen. Voor vannacht nog mogelijk enkele CM erbij. Noorden 10-15 CM erbij! (aldus NOS)

Weatherman

Citaat van: vdweste op zo 20 jan 2013 - 20:11
Dat laatste dus, ongeveer boven mijn regio waarschijnlijk, dus hoop ietsjes eerder. :P
Iets eerder is beter ja, wordt dit de slagroom op de taart voor ons  ;D ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Ijsregen Regio Rotterdam!

Was niet voorspelt en toch valt het,athans miezer wat overal aan vast vriest!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

zwoof

Gebied activeert en klontert samen. Wat ik vanmiddag ook al zei. Kan iemand meer bevestigen of onderstaand scenario nu kan kloppen of niet?  ::)

Kres


Jenkie

Mmmmm, Marco Verhoeff zei niets meer over naderende sneeuw. Wel vreemd, want Jeroen Wollaars noemde het aan het begin van het journaal wel.

jornonweer

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 20:15
Gebied activeert en klontert samen. Wat ik vanmiddag ook al zei. Kan iemand meer bevestigen of onderstaand scenario nu kan kloppen of niet?  ::)

klopt inderdaad  ;) vergelijk hirlam met de radarbeelden van nu
Danger is real, fear is a choice.

Erik V

Als dit gebied ook nog komt krijgt België en Zuid Nederland ook nog een bekkie met die Oostenwind

GHkstra

Nou ik weet niet waar die sneeuw blijft maar ik vind het prima zo.
Hier is nog geen vlokje gevallen.

Southpaw

Citaat van: Jenkie op zo 20 jan 2013 - 20:17
Mmmmm, Marco Verhoeff zei niets meer over naderende sneeuw. Wel vreemd, want Jeroen Wollaars noemde het aan het begin van het journaal wel.

viel mij ook al op..........vreemd :o

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Stukje Weerplaza:

Meeste sneeuw vannacht
Verspreid over het land valt lichte sneeuw. Later vanavond en vannacht gaat het vanuit het oosten harder sneeuwen. De meeste sneeuw valt in het oosten en noorden. Bij nog steeds een forse wind, 5 tot op de Wadden soms 7 Bft, ontstaat een sneeuwjacht en vorming van sneeuwduinen. In het zuiden en westen valt weinig sneeuw. Overal vriest het. Ook morgen valt er sneeuw. Halverwege de dag is het even wat droger met een enkele opklaring. Het wordt 's middags 0 tot -4 graden bij een afnemende wind.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Thunderfreak

Citaat van: Weerfreak op zo 20 jan 2013 - 20:20
IJZEL nu hier :(

Jups,auto zit onder een laag ijs!

Was niet voorspeld,opschaling van Geel naar Oranje is nodig. Anders komen er problemen hier in de regio!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal